    From: "Mirosław Stępiński" <s...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: brak wymagania podpisu na f-vat
    Date: Sun, 6 Jun 2004 19:28:45 +0200

    Użytkownik "i." <z...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:c9vhob$jeb$1@smars.pl...
    > Czyli jak nie ma żadnych podpisów to na jakiej podstawie mogę ścigać
    > niesumiennego nabywcę jeśli przekroczył termin płatności określony na
    > fakturze?
    > Przecież on mi się wyprze, że kupił ode mnie daną rzecz!

    Otóż to, przy sprzedaży z "nienatychmiastową" płatnością posiadanie
    potwierdzenia odbioru towaru jest jak najbardziej wskazane, może to być np.
    podpisany przez odbiorcę dowód WZ...

    > Albo,
    > jeśli nie potrzeba podpisu wystawiającego to ja mogę sobie sam z drukarki
    > wydrukować jakąś fakturę kosztową i zwiększyć koszty.

    Tak, ale konsekwencje tego czynu mogą być poważne. Nie rozumiem, co zmienia
    tu podpis lub jego brak?

    > No chyba, że prawo zakłada, że ludzie z natury nie popełniają przestępstw
    > tak nie robią a jeśli już tak robią to trzeba im winę udowodnić
    sprawdzając
    > taką fakturkę.

    Otóż to. Są dwie strony transakcji. I stosowny organ może sobie posprawdzać,
    jeśli tylko chce.

    W cywilizowanym świecie podpisywanie faktur jest od dawien dawna praktyką
    nieznaną... Wytrzebmy to również z naszych umysłów...

    --
    Pozdrawiam, Miro
    http://www.soundtrade.pl