  • 1. Data: 2004-06-09 07:35:48
    Temat: co grozi za spóźnienie w opłacie OC samochodu
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Kończy się termin ubezpieczenia OC samochodu. Samochód jest zepsuty i stoi w
    garażu (nie jeździ). Czy można nie zapłacić w terminie OC tylko dopiero jak
    będzie naprawiony, np. z miesięcznym opóźnieniem.
    Czy może nie być ciągłości, jeśli nie to jakie sankcje karne z tego tytułu ?
    TH

  • 2. Data: 2004-06-09 07:43:47
    Temat: Re: co grozi za spóźnienie w opłacie OC samochodu
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <ca6ejn$3mt$1@srv.cyf-kr.edu.pl>, TH wrote:

    > garażu (nie jeździ). Czy można nie zapłacić w terminie OC tylko dopiero jak
    > będzie naprawiony, np. z miesięcznym opóźnieniem.
    > Czy może nie być ciągłości, jeśli nie to jakie sankcje karne z tego tytułu ?

    Jesli nie bedziesz jezdzil to nikt cie nie sprawdzi,
    a globalnej bazy saomchodow jeszcze nie ma
    ale o ile wiem to tylko wyrejestrowanie pozwala nie placic
    przynajmniej jesli chodzi o osobowe.
    Na pewno odsetki, przypuszczam ze niewiele wiecej jesli sam
    pojdziesz placic ale bym sie nie zakladal o zbyt duza sume.

    BTW:
    Inna ciekawostka:
    Znowu jest szum ze jesli sie sprzeda samochod to trzeba
    go wyrejestrowac i mowia ze wkrotce za niedopelnienie tego
    bedzie sie dostawac w d*.

    Nie bardzo wiem jak mam to zrobic jesli kupujacy ma prawo
    jezdzic na moim OC do us* smierci czyli do jego wygasniecia
    i jak wyrejestrowac samochod jesli go oddalem z tablicami
    rejestracyjnymi. Wyglada na kolejne skubanie kasy niewazne od
    kogo, byle sciagnac.

    Przerabial ktos ten temat ?
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 3. Data: 2004-06-09 07:54:10
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 9 cze o godzinie 09:43, na pl.soc.prawo.podatki, CzeslawEm.
    napisał(a):

    > Na pewno odsetki, przypuszczam ze niewiele wiecej jesli sam
    > pojdziesz placic ale bym sie nie zakladal o zbyt duza sume.

    Oczywiście że ubezpieczyciel upomni się o odsetki o nie dokonanie wpłaty w
    terminie.
    TH - by nie kontynuować ubezpieczenia OC musiałbyś w odpowiednim terminie
    wypowiedzieć umowę ubezpieczenia w Twoim towarzystwie ubezpieczeniowym - w
    innym przypadku to raczej nie ma szansy na /przerwanie/ ubezpieczenia OC.

> [...]
    > Znowu jest szum ze jesli sie sprzeda samochod to trzeba
    > go wyrejestrowac i mowia ze wkrotce za niedopelnienie tego

    W czym problem żeby wyrejestrować pojazd?

    > Nie bardzo wiem jak mam to zrobic jesli kupujacy ma prawo
    > jezdzic na moim OC do us* smierci

    A dlaczego chcesz przekazać kupującemu Twoje OC?
    Ponadto Ty idziesz do swojego ubezpieczyciela i wyrejestowujesz /stare/ OC
    - ubezpieczyciel zwraca proporcjonalnie zapłaconą przez Ciebie część
    składki. Jeżeli zachodzi przypadek że rejestrujesz nowy, kupiony przez
    Ciebie pojazd to możesz niejako /przenieść/ tą część którą Ci ma zwrócić
    ubezpieczyciel na /nowe/ OC.

    > i jak wyrejestrowac samochod jesli go oddalem z tablicami rejestracyjnymi.

    Normalnie, udajesz się do swojego wydziału komunikacji z Umową
    Kupna-Sprzedaży i wyrejestrowujesz pojazd. W momencie kiedy kupujący u
    siebie rejestruje pojazd ODDAJE /Twoje/ tablice w tamtejszym wydziale
    komunikacji który je przesyła /albo tylko o tym informuje/ Twój Wydział
    Komunikacji, który je /wykreśla/ ze swojej ewidencji.

    > Wyglada na kolejne skubanie kasy niewazne od kogo, byle sciagnac.

    Jakie masz na myśli skubanie?
    Nie rozumiem o co Ci chodzi :(

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2004-06-09 08:02:04
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Użytkownik "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel> napisał w wiadomości
    et.pl...
> [...]
    > i jak wyrejestrowac samochod jesli go oddalem z tablicami
    > rejestracyjnymi. Wyglada na kolejne skubanie kasy niewazne od

    Musisz zrobić ksero z ubezpieczenia i z umowy kupna - sprzedaży i z tym
    musisz iść do ubezpieczyciela , a z ksero umowy tam gdzie rejestrują
    (oczywiśćie to ksero umowy zostaje w PZU i Urzędzie rejestrującym
    samochody). Poproś aby na Twoim egzemplarzu umowy przybili pieczątkę, że im
    zostawiłeś ksera. Twoim obowiązkiem ( a przede wszystkim w Twoim interesie)
    jest zrobić to do 30 dni od daty sprzedaży.
    TH

  • 5. Data: 2004-06-09 08:13:27
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
> [...]
    > składki. Jeżeli zachodzi przypadek że rejestrujesz nowy, kupiony przez
    > Ciebie pojazd to możesz niejako /przenieść/ tą część którą Ci ma zwrócić

    Tak było do ubiegłego roku. Ale jeśli płaciłeś już składkę w tym 2004 roku
    to się zmieniło, Nowy właściciel jeździ na zapłaconym przez Ciebie OC do
    końca terminu ubezpieczenia i stary właściciel nie dostaje zwrotu. Stary
    właściciel może tylko egzekwować od kupującego zwrot składki OC. Natomiast
    Stary właściciel we własnym interesie informuje Ubezpieczyciela że sprzedał
    samochód, aby nie tracić zniżki za ewentualne szkody wyrządzone przez
    nabywcę.
    TH

  • 6. Data: 2004-06-09 08:20:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jun 2004, CzeslawEm. wrote:

> [...]
    >+ a globalnej bazy saomchodow jeszcze nie ma
    >+ ale o ile wiem to tylko wyrejestrowanie pozwala nie placic

    ...i to zdaje się jest krytyczne.
    Pytanie nadaje się na .prawo a nie .prawo.podatki - i tam (na .prawo)
    widziałem jasno wyłożone zapisy że po namierzeniu delikwenta który
    nie miał opłaconego OC (nie *miał* a nie nie *ma* - mogą namierzyć
    później !) Fundusz Gwarancyjny (czy jak ta instytucja się nazywa)
    przydziela w nagrodę stosowną opłatę "za posiadanie bez ubezpieczenia"
    - zdaje się że opłata jest juz obniżona, ale ze dwa lata temu było tego
    coś 3600 złotych.
    Może się nie opłacić :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-06-09 10:11:24
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 9 cze o godzinie 10:13, na pl.soc.prawo.podatki, TH napisał(a):

    > Tak było do ubiegłego roku. Ale jeśli płaciłeś już składkę w tym 2004 roku
    > to się zmieniło, Nowy właściciel jeździ na zapłaconym przez Ciebie OC do
    > końca terminu ubezpieczenia i stary właściciel nie dostaje zwrotu.

    Możesz wskazać jakąś podstawę do tak durnego wymysłu?

    > Stary właściciel może tylko egzekwować od kupującego zwrot składki OC.

    A jeżeli ten jest - nomen omen w innym towarzystwie ubezpieczany? Dajmy na
    to miał wcześniej OC i nabyte zniżki - dajmy na to maksymalne - a kupuje od
    osoby która nie ma ukończonych 25 lat i płaci /nadwyżkę/ od podstawowej
    składki OC. Do tego dodajmy że osoba sprzedająca _żąda_ /przy założeniu że
    Ty masz rację z tym przekazaniem polisy OC/ dopłaty celem uzupełnienia
    róźnicy w cenie samochodu i tym że nie będzie mogła wyegzekować od
    ubezpieczyciela "nadpłaconej" składki OC. I co w takiej sytuacji? Kupujący
    by musiał na głowę upaść by zapłacić za przedmiotowe OC sprzedającemu który
    ma tkaie /nadwyżki/.

    > Natomiast Stary właściciel we własnym interesie informuje Ubezpieczyciela że
    sprzedał
    > samochód aby nie tracić zniżki za ewentualne szkody wyrządzone przez nabywcę.

    W takim układzie, biorąc moje powyższe wynurzenia, ubezpieczyciel taki ma
    /czysty zysk/. Bo kupujący przecież także nie ma szans na zwrot a będzie
    chciał wykorzystać swoje zniżki w /swoim/ towarzystwie.

    > TH

    Dlaczego zostawiłeś tą część mojego sig`a? Generalnie nie jest wskazane
    cytowanie sigów, ani ich komentowanie.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2004-06-09 10:36:54
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <1...@e...com>, Artur Ch. wrote:

    > Możesz wskazać jakąś podstawę do tak durnego wymysłu?

    Mozesz byc przekonany ze tak jest. Nie mam czasu szukac teraz
    ale niedawno wymienialem samochod i agent mi tak powiedzial
    JAK ROWNIEZ czytalem ustawe o ubzepieczeniach komunikacyjnych.
    Rowniez ze np. OC nie moze trwac krocej niz rok wiec jesli
    sprzedajesz woz po miesiacu to tylko kupujacy moze rozwiazac OC.
    Ty sobie mozesz sje doliczyc do ceny sprzedazy.

    > W takim układzie, biorąc moje powyższe wynurzenia, ubezpieczyciel taki ma
    > /czysty zysk/. Bo kupujący przecież także nie ma szans na zwrot a będzie
    > chciał wykorzystać swoje zniżki w /swoim/ towarzystwie.

    Dokladnie po to to jest. Zeby ubezpieczyciel mial zyski.
    Niewazne od kogo. Pieniadz nie smierdzi.
    A kupujacy jezdzi na moim ubezpieczeniu az sie skonczy.

    I chyba pora konczyc, Troche NTG jak juz tu powiedziano.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 9. Data: 2004-06-09 11:12:59
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Człowiek podpisujący się Artur Ch. napisał:
> [...]
    > innym przypadku to raczej nie ma szansy na przerwanie ubezpieczenia OC.

    Tylko, że jak ukniufe się dopatrzy kiedyś, że była nieciągłość, to może
    przywalić karę.
    P.

  • 10. Data: 2004-06-09 18:25:53
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Gotfryd Smolik wstukał w wiadomości:
    tezjan.zabrze.pl>

    Gotfrydzie, czy mogłbyś coś zrobić w kwestii Content-Type: MULTIPART/MIXED;?

    --
    ----------------- Tomasz Nycz (to reply see X-Email) --------------