  • 11. Data: 2007-08-16 19:11:17
    Temat: Re: co sadzicie o ifirma.pl
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    t...@o...pl pisze:

    > Updof + prawo.podatki + zdrowy rozsądek :)
    >
    > Prawdziwych wątpliwości to nawet doradca nie rozwiąże - jeśli uważasz
    > inaczej,
    > to zareklamuj się i podaj wszystkim na grupie, czy:
    > - prawa majątkowe autorskie do modułów oprogramowania nabyte w celu
    > "wytowrzenia z nich"
    > oprogramowania do którego te sa prawa zostaną odsprzedane(wszytsko w
    > podstaci niematerialnej),
    > podlegają remanentowi i zasilają kol. 10 KPiR, czy też remanent ich nie
    > dotyczy
    > i zasilają kol 13 KPiR.

    Czy ten moduł to program? Nie wiem czy dobrze rozumiem ten "moduł".
    Rozumiem, że wartość to mniej niż 3500 zł
    > - A jak zaksiegować nabycie praw majątkowych autorskich na polach
    > a,b,c,d,e,f,g,h
    > z zamiarem odsprzedania na polach a,b,c,d,e,f,g,h, ale faktycznego
    > odprzedania
    > na polach a,b,c,d,e,f,g, jako część wiekszej całości - do menanentu czy
    > nie,
    > czy pozostałe pole eksloatacji 'h' stanowi WNiP podlegającą remanentowi
    > i jak
    > to wszytsko ująć w KPiR?

    Wyjaśnij dokładnie co to a b c d e f g h. To jakieś programy?

  • 12. Data: 2007-08-16 20:16:26
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 16-08-2007 o 21:11:17 Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl> napisał(a):

    > Czy ten moduł to program? Nie wiem czy dobrze rozumiem ten "moduł".
    > Rozumiem, że wartość to mniej niż 3500 zł

    Jakiś kawałek całego programu, tez program(czy raczej biblioteka).
    Wartość może być dowolna(wzięte z praktyki).

    > Wyjaśnij dokładnie co to a b c d e f g h. To jakieś programy?

    Pola ekspolatacji - np wgrywanie do pamięci, kopiowanie itd.

  • 13. Data: 2007-08-16 20:27:07
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 16-08-2007 o 22:16:26 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

    > Jakiś kawałek całego programu, tez program(czy raczej biblioteka).
    > Wartość może być dowolna(wzięte z praktyki).

    miało być "WNiP podlegającą amortyzacji" oczywiście

  • 14. Data: 2007-08-16 20:41:23
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    t...@o...pl pisze:

    > miało być "WNiP podlegającą amortyzacji" oczywiście

    Wartość jest istotna czy podlega amortyzacji, czy nie

  • 15. Data: 2007-08-16 20:44:09
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 16-08-2007 o 22:41:23 Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl> napisał(a):

    > Wartość jest istotna czy podlega amortyzacji, czy nie

    Tak, ale jeśli to towar handlowy to nawet warty 100k nie podlega

  • 16. Data: 2007-08-16 20:54:04
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    t...@o...pl pisze:

    > Tak, ale jeśli to towar handlowy to nawet warty 100k nie podlega

    Prawda... Ale jak nie towar handlowy, to w kol. 13 tylko odpisy
    amortyzacyjne ;)

  • 17. Data: 2007-08-16 20:57:17
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 16-08-2007 o 22:54:04 Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl> napisał(a):

    > Prawda... Ale jak nie towar handlowy, to w kol. 13 tylko odpisy
    > amortyzacyjne ;)

    No właśnie, ale czy to towar/materiał czy nie :) ?

  • 18. Data: 2007-08-16 20:59:40
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    > Prawda... Ale jak nie towar handlowy, to w kol. 13 tylko odpisy
    > amortyzacyjne ;)

    I jeśli nie TH, to też niekoniecznie WNiP, zgadza sie?

  • 19. Data: 2007-08-16 21:07:29
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    t...@o...pl pisze:

    > No właśnie, ale czy to towar/materiał czy nie :) ?

    Pytanie 1. na 99,99999999% to nie towar handlowy.

    Na pytanie 2. odpowiem chyba dopiero po niedzieli, bo wyjeżdżam na weekend.
    Na chwilę obecną myślę, że zrobiłbym tak:
    najpierw wszystko w 10
    i potem
    a) wartość h < 3500 zł
    dowodem wewnętrznym w 10 na "minus" i 13 na plus
    b) wartość h> 3500 zł
    zobacz art. 22e ust. 1 i 2. updof
    nie chce mi się kopiować i zmieniać ;)
    Jak coś wymyślę innego, to napiszę
    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2007-08-16 21:16:28
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 16-08-2007 o 23:07:29 Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl> napisał(a):

> [...]
    > i potem
    > a) wartość h < 3500 zł
    > dowodem wewnętrznym w 10 na "minus" i 13 na plus

    Art. 22b updof:

    1. Amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 22c, nabyte nadające się do
    gospodarczego
    wykorzystania w dniu przyjęcia do używania:
    (...)
    4) autorskie lub pokrewne prawa majątkowe,
    5) licencje,
    (...)
    - *o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok*, *wykorzystywane
    przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością
    gospodarczą* albo *oddane przez niego do używania na podstawie umowy
    licencyjnej
    (sublicencji)*, umowy najmu, dzierżawy lub umowy określonej w art.
    23a pkt 1, zwane *wartościami niematerialnymi i prawnymi*.

    Czyli WNiP są konkretnie zdefiniowane i tylko one podlegają amortyzacji.
    Do tego jest jeszczew art. 22b.2, ale za chiny nie da się IMHO podpiąć
    zamówienia klienta pod prace rozwojowe, nawet wytwarzania softu we własnym
    zakresie
    się nie da, ale zamówienia to na 100% - czyli jednak nie WNiP i - jak
    mówisz - nie TH.
    To co w takim razie i do której kolumny KPiR :)