  • 21. Data: 2014-03-22 16:04:10
    Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-03-22 10:46, Cavallino pisze:

> [...]
    > przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;"
    >
    > , to faktycznie masz rację, że jeden rząd siedzeń jest warunkiem
    > koniecznym do nieprowadzenia ewidencji, ale NIE JEST warunkiem
    > wystarczającym.
    > Jeśli tylko Ci o to chodziło, to źle zrozumiałem intencje.
    > I teraz pytanie o które mnie chodziło - czy np. Seicento Van ma nadwozie
    > przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielny element
    > pojazdu?
    > Czy przypadkiem nie chodzi tylko o pick-up'y, czy jednak kratka też

    ogólnie wygląda to jak zwykle w naszym kraju, czyli tydzień przed
    wprowadzeniem przepisów nikt nic nie wie :)
    Moja interpretacja jest taka:
    "1 - pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, mające jeden rząd
    siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu
    ładunków ścianą lub trwałą przegrodą:
    a/ klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju:
    wielozadaniowy, van"

    co to jest VAN IMO reguluje:
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 24 października 2005 r.
    w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep
    Dz. U. nr 238 poz. 2010

    dostępne np. tu:
    http://www.stacja.com.pl/prawo/2005/2010/z01.htm

    problem w tym, że na dzień dzisiejszy SKP wystawi ci zaświadczenie
    według starych przepisów (pytałem na dwóch stacjach)- czyli zgodność z
    vat-1, więc jeśli chcesz odliczać watę i nie pisać kilometrówki, to
    1.04.2014 musisz najpierw pojechać do SKP (i wykłócić się żeby dali
    papier zgodny z obowiązującą od dzisiaj ustawą), następnie do WK po wpis
    do dowodu (tam pewnie musisz się wykłócić żeby wpisali "VAN" a nie
    VAT-1), wtedy spokojnie możesz jechać zatankować (w przeciwnym wypadku
    VAT możesz odliczać dopiero od momentu wystawienia papierka 'VAN' przez
    SKP i wpisu do DR)
    To moja interpretacja, ale wydaje się w pełni logiczna.
    Logicznym jest też, że jeśli ktoś posiada papier ze SKP o VAT-1, to tak
    czy inaczej musi przed poniesieniem jakiegokolwiek wydatku na auto w
    kwietniu pojawić się w SKP i WK (ale nie wcześniej niż SKP będą miały
    nowe wzory do wystawiania zaśwadczeń, czyli 1.04 albo później ;).
    Mam nadzieję że nie powiedzą o tym w TV, bo jak staniemy w kolejce do
    SKP i WK 1.04, to będziemy tam stać przez tydzień...

    Łukasz

  • 22. Data: 2014-03-22 21:09:22
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 21 Mar 2014 09:13:18 +0100, dddddddd <f...@e...com> wrote:

    >Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie
    >przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "
    >w Prawie o ruchu drogowym nie znalazłem definicji samochodu
    >wielozadaniowego lub van. Ktoś wie jak to zdefiniować?

    Ja nie wiem. Ale u mnie jest wpisane w DR "samochód ciężarowy".
    Spełania VAT-1. I sam nie wiem co dalej.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 23. Data: 2014-03-22 21:10:15
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości

    > Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie przepisów
    > o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "

    IMHO Miata nie spełnia wymagań VAT.

    > w Prawie o ruchu drogowym nie znalazłem definicji samochodu
    > wielozadaniowego lub van. Ktoś wie jak to zdefiniować?

    to musi być w homologacji pojazdu. Od kilku lat pojazdy z 1 rzędem siedzeń i
    dalej przegrodą oraz skrzynią ładunkową spełniają tą ustawę. Np SC VAN,
    Panda VAN etc

    > Druga rzecz- jeśli ktoś ma okazję, niech potwierdzi wersję mojego US w
    > swoim urzędzie - bo mimo że opinia US nic nie znaczy, to jeśli wersje
    > kilku US będą takie same, to można przypuszczać że tak właśnie będzie to

    napisałes w zapytaniu ze chodzi o roadster a nie van z 1 rzedem siedzień?

  • 24. Data: 2014-03-22 21:13:58
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 22 Mar 2014 21:10:15 +0100, "Arbiter" <n...@h...com>
    wrote:

    >to musi być w homologacji pojazdu.

    Ooo, w poniedziałek sparwdzę.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 25. Data: 2014-03-23 07:44:01
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-03-22 21:10, Arbiter pisze:
    > U?ytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisa? w wiadomo?ci

    > IMHO Miata nie spe?nia wymagan VAT.

    nie spełnia, ale można ją wykorzystywać wyłącznie w DG i odliczać 100%
    waty (a poza działalnością i tak jej nie wykorzystam, bo to by
    oznaczało, że mam wolne, a jak mam wolne to cała rodzina ma wolne, więc
    2-osobowe auto nie wystarczy :)
    Wcześniejsze przepisy nie umożliwiały mi tego, teraz spokojnie mogę
    wrzucić laptopa do bagażnika i jechać do klienta :)

    Łukasz

  • 26. Data: 2014-03-23 07:48:56
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-03-22 21:13, jerzu pisze:

    > Ooo, w poniedziałek sparwdzę.

    tak czy inaczej musisz mieć potwierdzenie tego ze SKP. Tak samo jak
    wcześniej potwierdzali VAT-1, tak teraz będą potwierdzać VAN, tyle że
    jeszcze ich oprogramowanie wystawia zgodność z VAT-1 (dokładnie jest to
    opisane jako zgodność z art 86 cośtam cośtam), jak 1.04 wystawią to samo
    to trzeba się z nimi kłócić że ten przepis już nie obowiązuje (przed
    1.04 nie ma podstaw).
    No i zgodnie z nową ustawą dopóki nie zdobędziesz podpisu diagnosty i
    nowego wpisu w DR, o twoje auto traktowane jest jako 50/50% (czyli waty
    od paliwa nie odliczysz)

    Łukasz

  • 27. Data: 2014-03-23 17:22:35
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 marca 2014 07:44:01 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał:

> [...]
    >
    > Wcześniejsze przepisy nie umożliwiały mi tego, teraz spokojnie mogę
    >
    > wrzucić laptopa do bagażnika i jechać do klienta :)

    Jasne ze tak - ale musisz najpierw zglosic ten fakt w swoim US, a nastepnie prowadzic
    ewidencje.

    pablo

  • 28. Data: 2014-03-23 19:39:12
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-03-23 17:22, Pablo Eldiablo pisze:

    > Jasne ze tak - ale musisz najpierw zglosic ten fakt w swoim US, a nastepnie
    prowadzic ewidencje.

    > pablo

    Wiem i wydaje mi się to uczciwym podejściem - teraz mogę jeździć do
    pracy czym chcę, wcześniej ustawa narzucała kratki. W obecnym brzmieniu
    sam przepis mi się bardzo podoba - dla aut typowo firmowych nie trzeba
    prowadzić ewidencji, dla pozostałych można, jedyne czego można by się
    czepiać, to dlaczego akurat 50% w przypadku wykorzystywania mieszanego -
    ale ogólnie rzecz biorąc spodziewałem się dużo gorszej ustawy...

    Łukasz

  • 29. Data: 2014-03-24 09:25:58
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 marca 2014 19:39:12 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał:

> [...]
    >
    > czepiać, to dlaczego akurat 50% w przypadku wykorzystywania mieszanego -
    >
    > ale ogólnie rzecz biorąc spodziewałem się dużo gorszej ustawy...

    Ciesze sie, ze sie cieszysz ;-)

    pablo

  • 30. Data: 2014-03-24 09:48:24
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-03-24 09:25, Pablo Eldiablo pisze:

    > Ciesze sie, ze sie cieszysz ;-)
    >
    > pablo

    cieszę się dlatego że to pierwszy raz jaki pamiętam, kiedy przepisy tak
    naprawdę nie zmieniają się na niekorzyść (no poza zagrabieniem waty z
    paliwa od osobówek do połowy 2015) - same założenia ustawy są sensowne,
    co wprawiło mnie w niezłe zdziwienie :)
    w zasadzie spodziewałem się że watę odliczę tylko od ciężarowych i że to
    właśnie dla nich będę musiał prowadzić ewidencję (tak żeby dodać nam
    papierkologii)
    Akurat konieczność posiadania auta vat-1 była najgłupszą rzeczą, teraz
    będę mógł kupić pracownikowi zwykłe kombi, do którego chociaż spokojnie
    zmieści 3-metrowe rurki (moje dotychczasowe auto vat-1 ledwo mieści
    dwumetrowe). Będzie to bardziej upierdliwe bo będę musiał prowadzić
    ewidencję, ale rozumiem że chcą się zabezpieczyć przed użytkiem
    prywatnym takiego auta.

    Łukasz