  • 1. Data: 2003-12-09 13:13:42
    Temat: czytsa eperacja - czemu FV jest psza??
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Wyłumaczcie, koledzy i koleżanki, mnie głupiej w czym tkwi "lepszość"
    fatury VAT nad rachunkiem bez VATu.

    Konkrety:
    rachunek na 4000 zł
    faktura na na 4000 netto + VAT

    W czym tkwi lepszość faktury?

    Gośc sie uparł że on chce fakturę od dziewczyny która poza tym ma 100%
    usług zwolnionych, więc nie ma ochoty rejestrować sie dla jednej
    transakcji na rki rok (żeby nie było - działa od 3 lat więc limit
    proporcjonalny jej nie dotyczy).

    I nie wytłumaczysz.
    Gość gledzi w kółko "bo ja na tym tracę" (ale co? tego nie chce powiedzieć)
    "Bo mnie jest wygoniej. Bo taki rachunek to nie jest kosztem."
    (a faktura na to samo jest kosztem bo to faktura?).
    No ręce opadają.

    Może nie mam racji, może faktura rzeczywiści jest lepsza?
    Może mi ktoś łopatologicznie tę lepszość wytłumaczy bo ja chyba głupia
    jestem.

    Maddy "wdac mi na rozum padły ten konta i dekrety"

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2003-12-09 14:33:01
    Temat: Re: czytsa eperacja - czemu FV jest psza??
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

> [...]
    powiedzieć)
    > Może mi ktoś łopatologicznie tę lepszość wytłumaczy bo ja chyba głupia

    "GOŚĆ" jest głupi i tępy jak osioł albo NIEUCZCIWY
    Zamiast uważać na lekcjach matematyki w szkole, chodził na szkolenia na
    wagary:-(

  • 3. Data: 2003-12-09 14:34:56
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "SP9LWH" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    > "GOŚĆ" jest głupi i tępy jak osioł albo NIEUCZCIWY

    Jedyna opłacalność w/w faktury polega na tym, że on nie ma zwyczaju płacić
    dostawcom faktur, a US płaci:-(

  • 4. Data: 2003-12-09 17:44:48
    Od: "Jurand" <j...@p...fm>

    Maddy wrote:

> [...]
    >
    > Może nie mam racji, może faktura rzeczywiści jest lepsza?
    > Może mi ktoś łopatologicznie tę lepszość wytłumaczy bo ja chyba głupia

    Gość jest jakiś dziwny, dla niego nie ma różnicy czy dostanie 4000 na
    rachunek z VAT zw., czy też 4000 + 22% VAT. Odpuścić sobie, jeśli nie będzie
    chciał rachunku.

    Jurand.

  • 5. Data: 2003-12-09 22:34:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Dec 2003, Maddy wrote:

    >+ Wyłumaczcie, koledzy i koleżanki, mnie głupiej w czym tkwi "lepszość"
    >+ fatury VAT nad rachunkiem bez VATu.

    Mamy odesłać do archiwum, a konkretnie twoich własnych postów ?
    :)
    [...]
    >+ W czym tkwi lepszość faktury?

    "w powadze napisu". Znaczy, w tym samym w czym lepszość firmy
    będącej spółką z o.o. nad DG "osobistą" z uwzględnieniem
    S.C. i S.J. w szczególności (znaczy, komuś przeszkadza
    że ma więcej osłów odpowiadających całym majątkiem za
    transakcje :)).

    >+ Gośc sie uparł [...]
    >+ I nie wytłumaczysz.

    Cóż, w starożytności do tłumaczenia używano niewolników ;) !

    >+ Gość gledzi w kółko "bo ja na tym tracę" (ale co? tego nie chce powiedzieć)
    >+ "Bo mnie jest wygoniej. Bo taki rachunek to nie jest kosztem."

    No, widać woli płacić (lub nie płacić jak już rzeczono) kontrahentom
    niż USowi :], może lepiej się czuje jak wpłatę zaniesie kontrahent ?
    Zawszeć to przyjemniej mieć obsługę ;)
    [...]
    >+ Może nie mam racji, może faktura rzeczywiści jest lepsza?

    Z p. widzenia US - oczywiście.
    Więcej powodów żeby się przyczepić, do tego "w razie czego" można
    doładować sankcję 30%... ;>
    [...]
    >+ Maddy "wdac mi na rozum padły ten konta i dekrety"

    Sądzą z czytelności tytułu oraz gęstości "litrówek", to pisałaś
    posta już po rozpoczęciu leczenia ;) ! (chyba za pomocą właściwych
    środków...)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-12-10 16:41:22
    Od: "Nemo" <e...@p...onet.pl>

    Takiemu nie wytłumaczysz. Odpuść sobie. mam pewne podejrzenia co do jego
    rozumowania, ale to nie na grupę.

  • 7. Data: 2003-12-11 08:14:07
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Gość jest jakiś dziwny, dla niego nie ma różnicy czy dostanie 4000 na
    > rachunek z VAT zw., czy też 4000 + 22% VAT. Odpuścić sobie, jeśli nie
    będzie
    > chciał rachunku.

    Różnicy nie ma pod warunkiem, że uczciwie płaci kontrahentom.

  • 8. Data: 2003-12-11 09:19:15
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    /slawek wrote:

    > Użytkownik "Jurand" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

    > będzie
    >
    > Różnicy nie ma pod warunkiem, że uczciwie płaci kontrahentom.

    A nie mozesz mu Ktos tej faktury wystawic ?
    NIe ma firm ktorym przydalby sie "vat nalezny" ?

    Gosc wplaca ow VAT na konto tej firmy, firma ma duzo
    "naliczonego" a nie za bardzo jest jak wystapic o jego zwrot....

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-12-12 22:28:57
    Od: "Jurand" <j...@p...fm>

    /slawek wrote:
    > Użytkownik "Jurand" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Różnicy nie ma pod warunkiem, że uczciwie płaci kontrahentom.

    No owszem. Dlatego jeśli facet nalega, że jednak chce mieć fakturę z VAT,
    tzn. że coś kombinuje.

    Jurand.