  • 1. Data: 2004-09-20 13:47:05
    Temat: deklaracja VAT - początkujący
    Od: "Fil" <f...@p...onet.pl>

    Mam następujący problem:
    niedawno otworzyłem działalność gospodarczą. Jestem vatowcem.
    Zbliza się termin rozliczenia vat za miesiąc poprzedni, czyli sierpień.
    Jako że będę to robił po raz pierwszy mam niejasności jak powinienem wypełnić
    deklarację (VAT-7).

    Mój przypadek jest banalnie prosty:
    kupiłem coś na kwotę 1000zł + VAT 22% czyli 1220zł.
    Nic nie sprzedałem.

    Myślę że rozliczenie mojego przypadku to wklepanie w deklaracji gdzieś
    kwoty 1000, gdzieś 220 zł. Reszta same zera (albo nie wypełnione pola).
    Towar kupiłem od polskiego przedsiębiorcy (chyba ma to znaczenie).

    bardzo proszę o pomoc (i wyrozumiałość). Jeśli ktoś byłby uprzejmy to
    bardzo bym prosił o podanie nr pól w jaki mam wstawić odpowiednie
    wartości (te niezerowe)

    Szukałem na sieci przykładu jak należy taką deklarację wypełnić, ale znalazłem
    same opsy językiem niezrozumiałym dla mnie, gdzie co drugie zdanie stwierdzało
    że należy się kierować jakimś punketm jakiejś ustawy... Chcąc samemu dojśc do
    tego, to zajęło by mi to pewnie miesiąc.

    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam, Fil

  • 2. Data: 2004-09-20 18:44:12
    Temat: Re: deklaracja VAT - pocz?tkuj?cy
    Od: Paweł Więcek <c...@v...net>

    Thus wrote Fil <f...@p...onet.pl>:
    > bardzo proszę o pomoc (i wyrozumiałość). Jeśli ktoś byłby uprzejmy to
    > bardzo bym prosił o podanie nr pól w jaki mam wstawić odpowiednie
    > wartości (te niezerowe)

    VAT-7 ma dwie strony. Na pierwszej stronie górna część to dane podatnika itd.
    -- wiadomo co wpisać. Dolna część to VAT należny -- tu wpisujesz dane odnosnie
    tego, co sprzedałeś (w twoim przypadku 0). Na drugiej stronie u góry jest VAT
    naliczony -- tu wpisujesz dane dla tego co kupiłeś. A dokładniej w części D.2,
    bo reszta to różne korekty, nadwyżki z poprzednich miesięcy, itp. Jeśli to, co
    kupiłeś nie wchodzi w środki trwałe (wynika to z kwoty) to wchodzi w rubryki
    43 i 44. Poniżej rozliczasz całość na podstawie należnego i naliczonego (oraz
    paru innych dodatków -- zaniechania, itp.). W rubryce 50 wychodzi ile masz
    wpłacić, w 52 ile masz nadpłaty. Tę ostatnią możesz zostawić do odliczenia za
    miesiąc, albo wnioskować o zwrot -- odpowiednio wypełniasz rubryki 53-55 i
    59-60.

    Paweł

    --
    (___) | Pawel Wiecek ----------------- Coven / Svart --------------------- |
    < o o > | http://www.coven.vmh.net/ <c...@v...net> GSM: +48603240006 |

  • 3. Data: 2004-09-20 20:43:55
    Od: "Fil" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > miesiąc, albo wnioskować o zwrot -- odpowiednio wypełniasz rubryki 53-55 i

    Dzięki Serdeczne
    Pozdrawiam
    Fil

  • 4. Data: 2004-09-21 08:17:35
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Paweł Więcek pisze:

> [...]
    > 52 ile masz nadpłaty. Tę ostatnią możesz zostawić do odliczenia za
    > miesiąc, albo wnioskować o zwrot -- odpowiednio wypełniasz rubryki 53-55 i

    A czy cos sie zmienilo w kwesti prawa doodlizcenia w miesiacach gdy brak
    jest sprzedazy ?
    (bo tu klient niema sprzedazy)

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-09-21 08:45:41
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 21-09-2004 10:17, Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > A czy cos sie zmienilo w kwesti prawa doodlizcenia w miesiacach gdy brak
    > jest sprzedazy ?
    > (bo tu klient niema sprzedazy)

    Tak i nie. Nie zmieniło się o tyle, że nadal jak nie ma sprzedaży to nie
    ma możliwości otrzymania zwrotu. Zmieniło się to, że nie ma ograniczenia
    czasowego kumulacji podatku naliczonego (poprzednio 36 miesięcy)
    Tak więc odpowiedź Pawła jest tylko częściowo prawidłowa - zgodnie z
    art. 86 ust 19 do czasu pojawienia się sprzedaży, choćby niewielkiej
    (czy raczej czynności opodatkowanych) nie wolno wykazywać kwoty podatku
    "do zwrotu"

    --
    xyz

    Inteligo, mechanizm oszustwa: