    From: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dług wobec skarbupaństwa-ważne
    Date: 9 Sep 2003 12:27:24 +0200

    > Co znaczy "z dobrodziejstwem inwentarza"?

    Tak nazwany jest w kodeksie cywilnym sposób przyjęcia spadku z ograniczeniem
    odpowiedzialności za długi do wysokości wartości spadku.

    > Aha, ale czy na pewno też tak jest jeśli chodzi o długi względem Urzędu
    > Skarbowego?

    Dotyczy to wszystkich długów.

    > Czyli w przypadku nie przyjęcia spadku można się uchronić przed
    > odziedziczeniem długu?

    Jeśli nie przyjmiesz spadku (czyli jeśli go odrzucisz), to tak. Chyba że Ty
    również byłeś (np. jako małżonek wspólnie prowadzący firmę) zobowiązany do
    zapłaty tej należności. Generalnie jednak jeśli jest to wyłącznie dług osoby,
    któta zmarła, to nikt bez swojej woli nie może być przymuszony do spłaty długu.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz