  • 11. Data: 2017-08-23 00:19:36
    Temat: Re: donos na sprzedaż allegro
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-08-22, v...@g...com <v...@g...com> wrote:

    [...]

    > Masz pewność, czy słyszałeś, że może komuś coś kiedyś...

    Masz pewność, że co? Prowadzenie działalności to opłacanie miesięcznych
    składek ZUS, niezależnie od dochodu. Więc jak stwierdzą, że ktoś
    prowadził niezarejestrowaną działalność i ZUS o tym uzyska informację,
    to upomni się o zaległe składki.

    https://www.infakt.pl/blog/7-konsekwencji-jakie-groz
    a-za-zarabianie-bez-zalozenia-firmy/

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 12. Data: 2017-08-23 07:01:16
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > składek ZUS, niezależnie od dochodu. Więc jak stwierdzą, że ktoś
    > prowadził niezarejestrowaną działalność i ZUS o tym uzyska informację,

    Gość chciał po po prostu spotkać kogoś komu to naliczyli,
    a nie przeczytać regułkę :-)

  • 13. Data: 2017-08-23 12:29:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-22 o 23:18, Arek pisze:
    > Chyba, że już "garażową" wyprzedaż starych gratów, książek itp.
    > kretyni z US podciągają pod "działaność"?

    Czytałem kiedyś, że jakaś kobieta sprzedawała na Allegro ciuszki swojego
    dziecka gdy tylko z nich wyrosło (niemowlak szybko rośnie). W ciągu 3
    lat w sumie sprzedała za 7000zł (200zł miesięcznie). Chyba nie
    przechowywała paragonów zakupu i nie mogła udowodnić, że miała te rzeczy
    dłużej niż 6 miesięcy (a niektóre może miała krócej). ZUS uznał że ma to
    charakter stałej działalności zarobkowej i chciał od niej składki za te
    3 lata.
    To chyba była jakaś info, że ZUS uzyskał już nie tylko prawo uznawania,
    że ktoś prowadzi działalność, ale również, że nie prowadzi. To był
    przykład na uznawanie, że prowadzi, a na odwrót to był przykład jakiegoś
    gościa, co prowadził działalność jednoosobowo i przez wiele lat opłacał
    składki. Zachorował. ZUS uznał, że w związku z tym już nie prowadzi
    działalności i z tego wynika, że coś tam mu się nie należy. Nie pamiętam
    dokładnie czego mu nie chcieli zapłacić a nie chcę zmyślać.
    Ja w każdym razie odebrałem to jako absurd - że się latami płaci
    (obowiązkowo) ubezpieczenie, a jak przyjdzie do skorzystania to figa.
    P.G.

  • 14. Data: 2017-08-23 17:37:25
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    znaczy ile? ;o))))

  • 15. Data: 2017-08-23 23:20:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-08-17 o 07:01, cef pisze:

    > Gość chciał po po prostu spotkać kogoś komu to naliczyli,
    > a nie przeczytać regułkę :-)

    No to z praktyki jeszcze dodatkowo dorzucą wyrok karny z obowiązkiem
    naprawy szkody za wyłudzenie ubezpieczenia z bezrobocia :-)

  • 16. Data: 2017-08-24 13:00:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik veryxa napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Jakiś chooj doniósł do US o sprzedaży na Allegro wskazujący nick,
    >nazwisko, aukcje.

    Moze byl niezadowolony z potraktowania reklamacji :-(

    >Wezwanie. Pani pokazuje wydruk z aukcji, proponuje napisać
    >oświadczenie, bo widzi że sytuacja nie jest dobra i że nie chodzi tu
    >o wielkie kwoty.
    >Że niby ma się skończyć na zapłaceniu podatku - bez kary. Mówi że ma
    >jakieś informacje od Allegro, ale nic nie wie o poprzednich aukcjach
    >w tym i poprzednich latach.

    A ilosci i towary wskazuja na "prowadzenie dzialalnosci bez
    zezwolenia" ?

    >Tu nie chodzi o wielkie pieniądze - nie wiem ile tego podatku z dwóch
    >kont za ten cały okres od 2014 by wyszło - może 2-3 tys.

    A VAT nie dolicza ?

    J.

  • 17. Data: 2017-08-24 13:30:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-24 o 13:00, J.F. pisze:

    > A ilosci i towary wskazuja na "prowadzenie dzialalnosci bez zezwolenia" ?

    Myślisz, że handlował czymś, na co potrzebne jest zezwolenie?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2017-08-24 14:23:36
    Od: v...@g...com

    W dniu środa, 23 sierpnia 2017 23:20:07 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > No to z praktyki jeszcze dodatkowo dorzucą wyrok karny z obowiązkiem
    > naprawy szkody za wyłudzenie ubezpieczenia z bezrobocia :-)

    Z twojej praktyki, ty takie rzeczy dorzucasz?

  • 19. Data: 2017-08-24 14:25:55
    Od: v...@g...com

    W dniu środa, 23 sierpnia 2017 07:01:21 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    a-za-zarabianie-bez-zalozenia-firmy/

    > Gość chciał po po prostu spotkać kogoś komu to naliczyli,
    > a nie przeczytać regułkę :-)

    Ano. A jak to jest. Jak się człek przyznaje pokazuje zestawienie od Allegro i
    załóżmy, że na tej podstawie pozwolą mu się rozliczyć, to i tak będą to sprawdzać,
    czyli sami zwracać się do Allegro o te same zestawienia? Nawet mając przed oczami
    emial z zestawieniem od Allegro do klienta

  • 20. Data: 2017-09-02 15:10:10
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    a o co chodzi z tym "sprzedaż kolekcjonerska/hobbystyczna" czy jakoś tak?