  • 31. Data: 2008-06-16 09:06:29
    Temat: Re: dostarczenie faktury
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 16 czerwiec 2008 10:42
    (autor Maddy
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g359fe$qs5$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Tristan, znowu ci za mało regulacji?
    > Mógłbyś mieć trochę wiary w ludzki rozsądek i instynkt samozachowawczy.

    Jakim cudem, skoro to nie działa?

    > Na całe szczęście firma która chce mieć jakichkolwiek odbiorców a nie
    > handluje pietruszką na straganie nie może się wypinać w ten sposób na
    > klientów.

    No widzisz, a są tacy, co się wypną. Może nie będą mieli. Ale ja już zakupu
    dokonałem i TERAZ mam problem.

    > Delikwenci na Allegro którzy nie chcą wysłać faktury to patologia.
    > Tak samo jak ci co mają powystawiane 100szt tego samego towaru i piszą
    > że faktury nie będzie bo nie prowadzą działalności gospodarczej.
    > Takich trzeba tępić. Są na to metody bez dodatkowych przepisów
    > regulujących duperele.

    No dobrze, ale masz jasny i prosty przypadek:

    ============
    Inna sprawa, że to dość durnowate jest, bo np. mnie tak wyciulał sprzedawca
    na Alledrogo. Wysłał towar, a po fakturę kazał dymać przez pół kraju.
    Oczywiście chodziło o to, żeby odmówić wystawienia w świetle prawa :(, bo
    wiadomo, że nie pojadę do takiego szczecina czy nie daj Boże Warszawy po
    fakturę.

    Zresztą gość w ogóle krętacz, bo chciał wystawić na kwotę niższą niż mu
    wpłaciłem, twierdząc, że reszta to za przesyłkę i se mogę załatwiać na
    resztę na poczcie sam fakturę. Machnąłem na to ręką i z debilem więcej nie
    handluję, ale zastanawia mnie, co robią w takim wypadku przedsiębiorstwa na
    pełnej księgowości, bo im się musi chyba saldo z banku z 10000 rzeczy
    zgadzać i co? Muszą dymać do Warszawy po fakturę i objazd po pocztach?
    ===========

    Odpowiedz na to: ,,co robią w takim wypadku przedsiębiorstwa na
    pełnej księgowości, bo im się musi chyba saldo z banku z 10000 rzeczy
    zgadzać i co? Muszą dymać do Warszawy po fakturę i objazd po pocztach?''

    > Ustawodawca jednak całkiem rozsądnie założył że tam, gdzie istnieje
    > konkurencja rynek sam zdyscyplinuje sprzedawców i wymusi odpowiednie
    > usługi dodatkowe w postaci przesyłania dokumentów.

    A jak nie? Co wtedy? Ktoś dostaje po dupie, bo miał pecha trafić na łosia. I
    to nie jest 1 przypadek jaj z fakturami, z jakim się spotykam.

    > A, co do autora wątku - faktury z Neste przychodzą do mnie około 10-15
    > następnego miesiąca. Mam ich kilka w różnych firmach i nie ma problemów.

    I tak miał szczęście, że mu się udało kartę zamówić. ja próbowałem i z
    błędami przysłali. :D

    --
    Tristan

  • 32. Data: 2008-06-16 09:08:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    zgadzać i co? Muszą dymać do Warszawy po fakturę i objazd po pocztach?''

    > Ustawodawca jednak całkiem rozsądnie założył że tam, gdzie istnieje

    A gdzieś istnieje? Bo ja widzę głównie pozorną. Np. teraz próbuję znaleźć
    serwis do klaptopa. Zapomnij. Po kilku już się tułam, każdy mnie odsyła do
    Allegro. Że se mam kupić części, to mi łaskawie wymienią.

  • 33. Data: 2008-06-16 09:42:41
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Odpowiedz na to: ,,co robią w takim wypadku przedsiębiorstwa na
    > pełnej księgowości, bo im się musi chyba saldo z banku z 10000 rzeczy
    > zgadzać i co? Muszą dymać do Warszawy po fakturę i objazd po pocztach?''

    Przez pare ładnych lat pracy na PK nie zdarzyło mi się, aby ktos z dostawców
    domagał się przyjazdu i odbioru faktury. Dlaczego tak się dzieje, Maddy
    doskonale objasniła.
    A co do problemu z dokumentowaniem transakcji, to tylko 1 raz miałam
    dostawcę, który robił problemy z wystawieniem faktury. Po kilku
    nieskutecznych rozmowach z gosciem ustaliłam pod jaki US podlega. I
    powiadomiłam go o tym fakcie. Efekt był natychmiastowy ;)

    Pozdr,
    M.W.

  • 34. Data: 2008-06-16 11:51:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 16 czerwiec 2008 11:42
    (autor my way
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g35chq$57l$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

> [...]
    > Przez pare ładnych lat pracy na PK nie zdarzyło mi się, aby ktos z
    > dostawców domagał się przyjazdu i odbioru faktury. Dlaczego tak się

    No dobrze, ale MI się trafiło. Może miałem kupować u Zaufanego Sprzedawcy
    TM, ale wtedy jest drożej. Więc problem defakto istnieje.

> [...]
    > nieskutecznych rozmowach z gosciem ustaliłam pod jaki US podlega. I
    > powiadomiłam go o tym fakcie. Efekt był natychmiastowy ;)

    No ale on chce wystawić. Tylko nie chce przysłać :D
    --
    Tristan

  • 35. Data: 2008-06-16 11:57:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-16, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > No ale on chce wystawić. Tylko nie chce przysłać :D

    A nie da się wysłać kuriera, żeby to odebrał?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 36. Data: 2008-06-16 12:33:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    >

    > No dobrze, ale MI się trafiło. Może miałem kupować u Zaufanego Sprzedawcy
    > TM, ale wtedy jest drożej. Więc problem defakto istnieje.

    Ale to jest problem braku pieniędzy a nie niedoskonałości systemu.
    Ergo - rynek to reguluje tylko Ty masz za mały udział w rynku.

    > No ale on chce wystawić. Tylko nie chce przysłać :D

    Tristan, czytając o Twoich bolączkach przychodzi mi do głowy jedno -
    masz cholernego pecha tak w 50% przypadków.

    Bo pozostaje druga połówka.
    Sprawa na którą nie chciałam zwracać uwagi bo zaraz na mnie krzyczą że
    jestem wredna baba i takie tam (wredne baby mają w życiu lepiej, tak a
    propos) ale sam to podsunąłeś.

    Przesadna oszczędność w długim okresie kosztuje więcej niż dopłata za
    komfort dobrej obsługi.
    No chyba że nie wyceniamy zszarganych nerwów, straconego czasu, odcięcia
    od narzędzia pracy itp.
    Ale ja jestem wstrętna merkantylistka, dla mnie to wszystko to wymierne
    koszty.

    Dlatego kupuję u Zaufanych Sprzedawców TM.
    Tak, jest drożej. Ale zwykle tylko trochę drożej i na dłuższą metę się
    opłaca. Nie stać mnie na oszczędzanie na jakości.
    Należę do tych frajerów którzy dokupują przedłużone gwarancje, płatne
    opcje pomocy technicznej, mają AC ze wszystkimi pakietami i konto które
    owszem, kosztuje ale w banku który ma normalny, ziemski oddział i
    obsługę z twarzą.

    Oczywiście czasami człowieka po prostu nie stać.

    No ale trudno. Jak nie mam na klasę biznes to lecę ekonomiczną i nie
    robię awantury że mało miejsca na nogi a do picia soczek z kartonika a
    nie szampan.

    "Nie można mieć wszystkiego" - takie stary a ciągle nie do wszystkich
    dotarło.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 37. Data: 2008-06-16 12:49:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

    > Należę do tych frajerów którzy dokupują przedłużone gwarancje, płatne
    > opcje pomocy technicznej, mają AC ze wszystkimi pakietami

    I to rozumiem.

    >i konto które owszem, kosztuje ale w banku który ma normalny, ziemski
    >oddział i obsługę z twarzą.

    I tu Cię muszę zmartwić, od kiedy mam właśnie takie konto, to ilość
    problemów wzrosła kosmicznie (millenium)
    Dopóki było to konto online (mbank czy vwbank) to w ogóle nie miałem
    potrzeby korzystania z infolinii, a tutaj co już to czegoś się nie da, albo
    ktoś czegoś nie wie.

  • 38. Data: 2008-06-16 13:43:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > Dopóki było to konto online (mbank czy vwbank) to w ogóle nie miałem
    > potrzeby korzystania z infolinii, a tutaj co już to czegoś się nie da,

    Może to nie kwestia że bank z twarzą ale że Millenium to beznadziejny
    bank dla małych i średnich bo oni w instytucjonalnych celują?

    A propos, jak z mbanku wypłacić 50tys gotówką?
    Kolega ma problem, musi wpłacić zadatek za dom a sprzedający nie ma
    konta w banku.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 39. Data: 2008-06-16 13:52:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

    > A propos, jak z mbanku wypłacić 50tys gotówką?

    Bankomat?
    Do limitu na koncie się da.

  • 40. Data: 2008-06-16 14:05:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 16 Jun 2008 15:43:40 +0200, Maddy napisał(a):

    > A propos, jak z mbanku wypłacić 50tys gotówką?
    > Kolega ma problem, musi wpłacić zadatek za dom a sprzedający nie ma
    > konta w banku.

    Znaleźć większy oddział PKO BP z terminalem POS i dostatecznie dużą gotówką
    w kasie. Prowizja od wypłaty 5 zł.