  • 1. Data: 2006-04-19 07:41:39
    Temat: export - wywóz poza UE
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Mam pytanko może ktoś ma z tym do czynienia na co dzień.
    Jak sie teraz nazywa ten formularz który musi wrócić z granicy który
    kiedyś nazywał się SAD 1A i jest potwierdzeniem faktycznego wywozu
    towaru za granicę?

    Tak sie złożyło że cały niegdysiejszy mój eksport stał się WDT od 1 maja
    2004 i ten temat mam obrobiony na krzyż i podłużnie.
    I nagle mam wysyłkę do Rumunii czyli faktyczny eksport. Pierwszy od
    czasu naszego wejścia do UE.
    Wszytko fajnie, mam w ręku druk EU A na którym jest stempel z granicy
    Węgiersko - Rumuńskiej czyli granicy unii europejskiej. Czy to jest
    właśnie to? Dostałam toto razem z paczką CMRów od przewoźnika.

    Ktoś ma to w praktyce?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 2. Data: 2006-04-19 09:39:46
    Temat: Re: export - wywóz poza UE
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Ktoś ma to w praktyce?

    Jezuuuu Mady jak milo znow widziec post od ciebie.
    W exporcie bez zmian i po staremu 1A potwierdzeniem wywozu.

    Pozdrawiam
    grzess

  • 3. Data: 2006-04-19 09:40:40
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    przepraszam Maddy za blad w nicku...

  • 4. Data: 2006-04-19 10:06:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    grzess napisał(a):

    > Jezuuuu Mady jak milo znow widziec post od ciebie.
    > W exporcie bez zmian i po staremu 1A potwierdzeniem wywozu.

    Kurcze, przewoźnik robi wielkie oczy. Mówi że teraz to jest EU A. Ma
    toto pieczątkę potwierdzającą przekroczenie granicy. I nic więcej nie
    dostanę.
    Szlag by to.
    Może do UC zadzwonię...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2006-04-19 11:57:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Maddy napisał(a):

    > Kurcze, przewoźnik robi wielkie oczy. Mówi że teraz to jest EU A. Ma
    > toto pieczątkę potwierdzającą przekroczenie granicy. I nic więcej nie
> [...]

    Tak informacyjnie bo dowiedziałam sie u źródła (1001 przełączeń na
    centrali w urzędzie celnym ale w końcu trafiłam na osobę co wie... mam
    nadzieję).
    Nie ma już druków SAD 1A.
    Zasadniczo zastąpił je druk EU A ale on ma tendencje do nie wracania z
    granicy o ile ta granica nie jest w Polsce. Tak twierdzi pan w UC.

    W zastępstwie urząd celny w którym robiono odprawę w kraju drukuje jakiś
    raport z ichniego systemu jak juz informacje o wywozie przepchną sie
    przez całą tą unijna sieć.

    Co najśmieszniejsze... dostałam EU A z granicy Węgiersko -Rumuńskiej - 3
    tygodnie szedł ale doszedł.
    Nie dostałam z cargo z Okęcia, skąd towary leciały do Dubaju i Okęcie
    było w tym momencie granicą Unii.
    Nikt nic nie wie na cargo w Gdyni, skąd towary płynęły do Tunezji -
    znowu formalnie była tam granica Unii.

    I bądź tu mądry i pisz wiersze.

    Maddy skołowana ale ma jeszcze miesiąc żeby sprawę wyjaśnić.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2006-04-20 08:28:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > w tym momencie granicą Unii.
    > Nikt nic nie wie na cargo w Gdyni, skąd towary płynęły do Tunezji - znowu

    To faktycznie wszędzie jest inaczej, bo
    mnie z UC granicznego na lotnisku stemplowali
    kartę 3 czerwonym stempelkiem EKSPORT.
    Wypadałoby sprawdzić w rozporządzeniach
    co jest teraz w świetle przepisów celnych potwierdzeniem
    wywozu poza obszar celny Wspólnoty - może ktoś u kogo
    eksport nie jest incydentalny sprawdzi i się podzieli ;-)

  • 7. Data: 2006-04-20 08:45:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    cef napisał(a):

> [...]
    > wywozu poza obszar celny Wspólnoty - może ktoś u kogo
    > eksport nie jest incydentalny sprawdzi i się podzieli ;-)

    No właśnie, bo ja mam takie 4 eksporty teraz, pierwszy raz od wstąpienia
    do Unii i pewnie przez najbliższy rok nic innego nie będzie tylko WDT.
    Jakby tak ktoś miał z tym do czynienia na co dzień i sie podzielił
    doświadczeniami.

    Maddy skołatana bo dwudziesty

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2006-04-20 09:17:53
    Od: "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    > do Unii i pewnie przez najbliższy rok nic innego nie będzie tylko WDT.
    > Jakby tak ktoś miał z tym do czynienia na co dzień i sie podzielił

    Żeby was pogodzić :o) - z towarem jedzie karta 3 dokumentu EX A
    lub EX Z (jeśli proc.uproszczona).
    I tylko ta jedna jedyna - z żółtym paskiem.
    Urząd wyprowadzenia (granica UE) potwierdza wyjście towaru
    na odwrocie (tzn. zgodnie z naszą ustawą na odwrocie,
    ale ponieważ nie wszyscy celnicy świata ją znają,
    to nie zawsze na odwrocie ;o) ).
    Sam stempel "EXPORT" nie wystarcza.Jeśli wychodzi z UE via lotnisko
    to powinien być z tyłu nadany numer PWZ (potw.wyjścia zagranicznego).
    Co do tendecji do nie wracania - różnie bywa, zwłaszcza w wywozie
    morskim - od 2 mies. (Gdynia) do roku i więcej (Rotterdam).
    Jak się ma dobrego spedytora to ta tendencja nie występuje :o)

    Pozdr