    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 25 May 2012 17:08:40 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: freelancing - zagraniczna firma a podatek

    On Fri, 25 May 2012, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2012-05-25, Piotrek <p...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Moim zdaniem to wypełnia znamiona prowadzenia działalności gospodarczej.

    W rozumieniu VAT, owszem.
    O ile dobrze rozumiem, z okazji "swiadczenia usługi poza terenem UE"
    jednak nie podlega przedmiotowo.
    Natomiast (IMHO!) można by się zarejestrować jako podatnik czynny
    i kasować zwrot VATu od "wydatków służacych obrotowi zagranicznemu",
    widzi ktos przeszkodę?

    Ale dochodowy to inna sprawa.

    > I chyba tak będzie wtedy najrościej z rozliczeniami.

    Osobiscie napisane oprogramowanie traktować jako przychody DG?
    IMVHO, "nie przejdzie".

    Dla przychodów z własnych praw majatkowych nie ma takiego przepisu,
    jak np. dla przychodów z nieruchomosci w art.14.2.11 (przez co
    podatnik ma de facto wybór, dokonywany poprzez zaliczenie lub
    niezaliczenie danego "składnika majatku" do DG).
    A przynajmniej ja o takim nie wiem i wedle mojej pamięci ostatnie
    dyskusje na grupie na temat WNiP i podobnych (sprowadzajace się do
    tego samego problemu) dawały równie negatywny (w rozumieniu
    nieznalezienia przepisu) wynik :)

    Pozostaje jeszcze "DG w rozumieniu przepisów o DG".
    No i tu poproszę o dyskusję :D

    pzdr, Gotfryd