  • 1. Data: 2008-04-14 12:36:27
    Temat: google adsense - rozliczenia osob fizycznych; juz nic nie rozumiem
    Od: "Mr.Jack" <m...@W...org>

    W zeszlym roku zadalem podobne pytanie na grupe i dostalem odpowiedz, ze
    przychody z reklam Google Adsense wpisuje sie przy rozliczeniu rocznym na
    PIT-37 w zakladce "inne". Tak tez zostal zlozony PIT i dotad nie mialem
    zadnych problemow z US. W tym roku znowu musze sie rozliczyc za google, ale
    szukajac od nowa w sieci informacji nt, otrzymalem wyniki, ktore sie roznia
    od tego co otrzymalem rok temu.

    Przede wszystkim mowa jest o PIT-53, a nie PIT-37, poza tym dowiedzialem
    sie, ze powinienem sie z tych pieniedzy rozliczac miesiecznie, a nie
    rocznie, czego do tej pory nie robilem. Nie wplacalem nigdy zadnych
    zaliczek, zwyczaj nie na koniec roku wysylalem PITa i czekalem na
    rozliczenia z US (od lat miewam nadplaty). Nie robilem tego z premedytacja,
    po prostu nie wiedzialem, ze istnieje taka koniecznosc.

    Chcialbym to ostatecznie wyjasnic:
    1) Rozumiem, ze istnieje wymog rozliczania sie z US w miesiacu, w ktorym
    otrzymalem wplate na konto?
    2) Jaki pit w koncu musze wyslac do US przy rozliczeniu rocznym?

    Dziekuje.

    --
    Jacek "Mr.Jack" Sawicki
    Klub Thundercata: http://www.motocykl.org/thundercat

  • 2. Data: 2008-04-15 01:57:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mr.Jack wrote:
> [...]
    > otrzymalem wplate na konto?
    > 2) Jaki pit w koncu musze wyslac do US przy rozliczeniu rocznym?

    pit-53 to nie jest rozliczenie, tylko zaliczka na podatek.
    zresztą już nie ma takiego druku.
    rzeczywiście jest tak, że jak masz regularne dochody to powinienś
    wpłacać co miesiąc zaliczkę na poczet przyszłego podatku, a rozliczasz
    się na pit-37, z tym, że w polu wpłacone/pobrane zaliczki zamiast zero
    wpisałbyś to co co miesiąc wpłacałeś do US jako zaliczka.

    kiedyś wpłacając zaliczkę wypełniało się własnie pit-53, teraz zaliczkę
    dalje należy wpłacać do 20-tego każdego miesiąca tylko druku już nie ma.
    Jak to się teraz w praktyce robi, to nie wiem, bo mi już to nie było
    potrzebne.

  • 3. Data: 2008-04-15 08:59:30
    Od: "Mr.Jack" <m...@W...org>

    witek wrote:
> [...]
    > się na pit-37, z tym, że w polu wpłacone/pobrane zaliczki zamiast zero
    > wpisałbyś to co co miesiąc wpłacałeś do US jako zaliczka.

    Tylko, ze trudno nazwac regularnymi dochodami cos, co otrzymuje 2-3razy w
    roku i czego wartosc za kazdym razem nie przekracza 350 zl...

  • 4. Data: 2008-04-15 12:45:37
    Od: "Mr.Jack" <m...@W...org>

    Mr.Jack wrote:

    > Tylko, ze trudno nazwac regularnymi dochodami cos, co otrzymuje
    > 2-3razy w roku i czego wartosc za kazdym razem nie przekracza 350
    > zl...

    Jeszcze odnosnie PITa - jaki podatek od tego sie odprowadza? Czy to jest
    traktowane jak normalny dochod z tytulu pracy (19%), czy jakos inaczej?
    PIT-53 to dochod z zagranicy, ale jaki podatek sie od tego odprowadza? I czy
    sie odprowadza (podwojne opodatkowanie)?

  • 5. Data: 2008-04-17 07:55:04
    Od: "Mr.Jack" <m...@W...org>

    Generalnie wszystko sie wyjasnilo.
    Okazalo sie, ze jest infolinia podatkowa pod numerem 0 801 055 055, gdzie mi
    wszystko dokladnie powiedziano.
    PIT-37 sklada sie w sytuacji, gdy byly odprowadzane zaliczki. Poniewaz
    poprzednim razem zaliczek rownierz nie odprowadzalem, a poradziliscie mi
    wlasnie ten PIT, mam zle zlozone zeznanie podatkowe :) US sie na razie nie
    doczepil, nei wiem teraz czy sobie podatek sami sciagneli z nadplaty, ktora
    mialem.

    W kazdym badz razie jesli nie sklada sie zaliczek, to nalezy wypelnic PIT-36
    w rubryce INNE. Przy skladaniu zeznania trzeba doplacic niezaplacone
    zaliczki (u mnie wyszla nieduza kwota, ale mam pierwsza niedoplate zamiast
    nadplaty od chyba 10 lat ;) .

    Dla osob, ktore podobnie jak ja moga miec watpliwosci jak to sie rozlicza
    pod wzgledem procentowym - dochod z googla dolicza sie do calej kwoty
    zarobionej przez rok, czyli do skali podatkowej. Nie jest to liczone jako
    umowa o dzielo, zlecenie czy cokolwiek innego opartego na odrebnym
    opodatkowaniu. Tak wiec jesli ktos mial 19%, a duzo zarobil z googla, moze
    wskoczyc na drugi prog podatkowy ;)

  • 6. Data: 2008-04-17 14:34:57
    Od: <s...@a...pl>

    > poprzednim razem zaliczek rownierz nie odprowadzalem, a poradziliscie mi

    Z ciekawości:
    Kto się odważył tu być *dodardcą*? Bo dyskutatntów tu sporo, ale doradców to
    raczej nie było do tej pory.

  • 7. Data: 2008-04-17 14:43:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Apr 2008, s...@a...pl wrote:

    > Z ciekawości:
    > Kto się odważył tu być *dodardcą*? Bo dyskutatntów tu sporo, ale doradców to
    > raczej nie było do tej pory.

    Oj, byli, byli, o ile się nie mylę z pojawiających się np. Maddy ma
    "papiery" (dobrze gadam?)
    Co oczywiście faktu, że jest ich mało, oraz że co poniektórzy pisujący
    z pytaniami na grupę nie wiedzą co czynią pisząc o "poradach" nie
    zmienia :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-04-18 12:19:06
    Od: "Mr.Jack" <m...@W...org>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Z ciekawości:
    > Kto się odważył tu być *dodardcą*? Bo dyskutatntów tu sporo, ale doradców
    > to raczej nie było do tej pory.

    Nie chce mi sie sprawdzac archiwum ;)
    Jesli oczywiscie pytanie dotyczy mojego posta sprzed roku :)

  • 9. Data: 2008-04-18 15:52:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Mr.Jack w <news:fua3m3$moh$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie chce mi sie sprawdzac archiwum ;)

    <http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/
    browse_thread/thread/90db306b839985c0/b36b1972f31934
    85>

    > Jesli oczywiscie pytanie dotyczy mojego posta sprzed roku :)

    Nikt nic nie radził, witek odpowiedział na pytanie Nic więcej? Nic więcej.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]