    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 29 Nov 2013 12:52:27 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: ile lat ma urz?d skarbowy na przeprowadzenie kontroli

    On Thu, 28 Nov 2013, witek wrote:

    > No i sam sobie odpowiedziałeś.

    Ależ skąd.
    Ja nia pytałem o to, czy kredyt dowodzi że "to nie były te pieniądze",
    przeciwnie, pytałem na jakiej podstawie poparłeś tezę jakoby fakt wzięcia
    pożyczki (w odróżnieniu od kredytu) miałby pozwalać na tak samo
    zrobiony manewr.

    > Przeznaczył je na zakup mieszkania.
    > Wiec pozostałych 80 tys nie mógł przeznaczyć na zakup mieszkania

    No i w przypadku pożyczki nie widać różnicy - *o ile* zainteresowany
    nie wykaże, że NIEZALEŻNIE od pożyczki, cały czas miał pieniądze
    "pochodzące ze sprzedaży" których nie przeznaczył na inny cel.

    A tak jakoś zupełnie bezpostawnie podejrzewam, że właśnie
    o to chodzi :>

    > Jeśli chcesz uznac ze bylo odwrotnie, czyli [...] nie udzielił kredytu

    Ależ nie.
    Ja pytam, w jaki sposób chcecie wykorzystać pożyczkę do operacji
    odwrotnej - obrony przed tezą, że pieniądze ze sprzedaży mieszkania
    nie zostały wykorzystane na inny cel.
    Przecież sąd uzna (na podstawie "doświadczenia życiowego") argumentację,
    że skoro wziął pożyczkę, to widać mu brakło kasy, znaczy pieniądze
    pochodzące ze sprzedaży mieszkania zużył już na inny cel.
    I trzeba było *innych* pieniędzy (tych z pożyczki) na zakup mieszkania.
    Znaczy zwolnienie nie przysługuje.

    > Wiec tak bym się starał, żeby bank tej umowy kredytu na więcej "nie wiedział"

    No i to jest punkt w którym się zgadzamy :)

    Mnie intrygowało skąd wzięliście różnicę między kredytem a pożyczką:
    bo tak "na rozum", dowiedzieć się o fakcie wydania pieniędzy ze
    sprzedaży mieszkania na inny cel US może "objawowo", znaczy po tym,
    że zainteresowany kupił Maybacha, udzielił komuś pożyczki albo
    darowizny czy jakoś tak.
    I wtedy zupełnie niezależnie od tego, czy dziura była załatana
    kredytem czy pożyczką, ale udzieloną *po* tym zdarzeniu, skarbówka
    spyta "a skąd były pieniądze na to coś".
    I ma podatnika na tacy.

    pzdr, Gotfryd