  • Data: 2012-08-01 20:02:29
    Temat: Re: jak nie byc zatrudnionym na czarno?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 31 Jul 2012, Wojciech Bancer wrote:

    > Tak, zwłaszcza jak "firemka" sprzedaje kod zakodowany.

    No chwila moment.
    Ale to jest nieporozumienie - wrzucasz do jednego worka sprawę
    licencja/prawa, wyłączność/niewyłączność a teraz na deser jeszcze
    podział na rozwiązania z_(czytelnym_kodem_żródłowym/tylko_EXE_zaszyfrowane.

    Jak masz uraz bo ktoś Ci (/Twojej firmie/Twojemu klientowi)
    sprzedał tylko kod EXE do którego nie da się normalnie
    załadować nawet własnych driverów, to zgoda, też mnie
    ta cecha Win7 64-bit wkurza ;>
    (nie żartuję, z powodu Free_OTFE)

    > Jakbym nie pomagał zwalczać takich firemek
    > to może bym i Ci uwierzył.

    Ale takich które sprzedają zaszyfrowany kod EXE, zaszyfrowany
    kod źródłowy, czy "sporo praw bez wyłączności", za to z kompletem
    kodu itede też?

    Bo widzę, że jesteś czarno-biały, całkiem jak weksle przyjmowane
    przez banki (podobno, bo jeszcze nie próbowałem, ale podobno
    mają w zwyczaju wyłącznie "skrajne inblanco").

    A w praktyce tak nie jest.
    Ani w kwestii weksli, ani licencji.
    I jeśli Roman argumentuje "mało widziałeś", to nie mogę
    go nie poprzeć :>

    [...]
    > Tobie zdrowy rozsądek nie podpowiada, że nie należy tworzyć bytów
    > niezastąpionych, tylko ich unikać?

    No i wrzucasz do worka kolejną rzecz. Po co?
    Liczba ortogonalnych uwag NIC nie zmienia w sprawie kryterium
    o które poszło, czyli wyłączności.

    Gdzie jest dla nabywcy, poza:
    - stania się samemu "trollem patentowym" (poprzez zablokowanie
    innym korzystanie z konkretnej implementacji kodu)
    - kwestią ew. odsprzedawania całego rozwiązania (licencja wcale
    nie musi być przypisana do kupującego, nie wspominając o wersji
    z szerszymi prawami bez wyłączności)
    ...różnica w tym, że dostaje wyłączność, a przypadkiem kiedy dostaje
    komplet kodu z dokumentacją, kompletem uprawnień do utworów zależnych
    itede, ale bez wyłączności?

    > tylko dlatego że ów byt może wziąć się
    > i przestać istnieć. Zwłaszcza jeśli mówimy o ludziach.

    To jest bardzo słuszna uwaga.
    Tylko wytłumacz mi różnicę jak wyżej.
    Co ona ma do kryterium wyłączności?
    Bo jakoś tak słabe okulary mam... :>