  • 1. Data: 2004-08-09 07:56:05
    Temat: jak obliczyc przyslugujacy urlop?
    Od: "Szauek" <l...@w...pl>

    Witam!
    Pracownik zatrudniony na caly etat. Ukonczyl technikum piecioletnie w
    zeszlym roku. od wrzesnia zeszlego roku do konca stycznia zatrudniony w
    innej firmie. od 2.02 br pracuje u mnie i pyta mnie ile mu przysluguje
    urlopu.
    Dziekuje z gory z odpowiedz.
    Lukasz

  • 2. Data: 2004-08-09 09:07:08
    Temat: Re: jak obliczyc przyslugujacy urlop?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Aug 2004, Szauek wrote:

    >+ Witam!
    >+ Pracownik zatrudniony na caly etat. [...]

    Czekaj... a o który podatek chodzi ? ;)
    Sugeruję że na .prawo widziałem kilka razy sprawy "urlopowe" ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-08-09 09:22:58
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "Szauek" napisał:
> [...]
    > zeszlym roku. od wrzesnia zeszlego roku do konca stycznia zatrudniony w
    > innej firmie. od 2.02 br pracuje u mnie i pyta mnie ile mu przysluguje

    Przesługuje mu pierwszy ( w życiu ) urlop wg poprzednich zasad. W ostatnim
    dniu lutego ( 1. lutego była niedziela, więc liczy się ciągłość
    zatrudnienia ) nabył prawo do połowy pierwszego urlopu czyli 1/2 z 20 dni
    ( to w tej chwili wymiar minimalny ) = 10 dni. Mimo, że z tych 6-cu
    miesięcy zatrudnienia u Ciebie pracował tylko 1 miesiąć, to dopiero u
    Ciebie nabył prawo do urlopu i żadne "proporcje" w obliczaniu tego urlopu
    nie mają zastosowania.

    Do drugiej części pierwszego urlopu nabędzie prawo po przepracowaniu roku,
    czyli ostatniego sierpnia. Prawo do nastepnego urlopu nabędzie z dniem 1
    stycznia 2005 roku.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 4. Data: 2004-08-09 13:32:51
    Od: "Szauek" <l...@w...pl>

    > Mimo, że z tych 6-cu
    > miesięcy zatrudnienia u Ciebie pracował tylko 1 miesiąć, to dopiero u
    > Ciebie nabył prawo do urlopu i żadne "proporcje" w obliczaniu tego urlopu
    > nie mają zastosowania.
    Ooo wlasnie, tylko jest taki numer ze on mi przyniosl swiadectwo pracy z
    poprzedniej firmy gdzie ma czarno na bialym napisane ze wykorzystal 9 dni
    urlopowych... Domyslam sie, ze poprzedni pracodawca z niewiedzy obliczyl
    sobie 20 x (5/12) i wyszlo mu 8,333.. zaokraglil do 9...
    Teraz pytanie - czy dac mu 20 dni czy odliczyc te 9...
    Pozdrawiam
    szauek

  • 5. Data: 2004-08-09 15:26:48
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "Szauek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sobie 20 x (5/12) i wyszlo mu 8,333.. zaokraglil do 9...
    > Teraz pytanie - czy dac mu 20 dni czy odliczyc te 9...

    Nie, pewnie nie wynikło to z zaokrąglenia.
    W 2003 r. najniższy wymiar urlopu był 18 dni, a więc połowa to 9 dni.

    Może ten twój pracownik ma jednak większy staż pracy, niż wynika to z
    ostatniego świadectwa pracy - miał wcześniej umowę np. na miesięczny okres
    próbny i wcześniejsze świadectwo pracy ?

    Ryszard

  • 6. Data: 2004-08-10 05:41:20
    Od: "Szauek" <l...@w...pl>

    > Może ten twój pracownik ma jednak większy staż pracy, niż wynika to z
    > ostatniego świadectwa pracy - miał wcześniej umowę np. na miesięczny okres
    > próbny i wcześniejsze świadectwo pracy ?
    Nie. na pewno nie, znamy sie od dawna.
    Dobrze by bylo, jesli ten wykorzystany przez niego urlop mozna byloby
    "odjac".

    Szauek