  • Data: 2014-04-03 15:20:21
    Temat: Re: jak się rozliczyć z US
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-04-03 14:16, podatnik wrote:
    > Umowa była na pierwsze dwa miesiące (zlecenie), potem umowy nie było, ja
    > pracowałem dalej, dostawałem nowe obowiązki, nowe polecenia, wykonywałem
    > je, dostawałem wynagrodzenie wedle widzimisię pracodawcy. Ja dopiero

    A ile to konkretnie było? Może załapałeś się na opodatkowanie
    zryczałtowane i wtedy zleceniodawca nie wystawia PITa.

    > przy wypełnianiu pita się zorientowałem ze nie miałem za ten okres
    > umowy, nie dostałem PIT11 i niem wiem jak się rozliczyć. Dla ułatwienia
    > można założyć ze umowa pracy była ustna, ale dowodów na to nie ma,
    > zresztą żeby umowa ustna byłą umową o pracę to zdaje się musi zawierać
    > pewne ustawowe założenia które nie wiadomo czy zaszły.

    Wprawdzie umowę o pracę możesz *zawrzeć* w dowolnej formie, nawet na
    migi jak sugerował Cef, ale powinna wtedy zostać w ciągi 7(?) dni
    potwierdzona.

    Jeśli nie masz na ten temat dowodów to IMHO nie warto drążyć tematu i
    raczej należałoby przyjąć, że "przedłużyła" Ci się umowa zlecenie (jak
    sugerował Gotfryd).

    A co najwyżej, jeśli masz w tym jakiś interes, próbować przekwalifikować
    umowę zlecenie na umowę o pracę, uzasadniając to (w sądzie) tak jak to
    zrobiłeś w pierwszym poście.

    Ale kluczowe jest stwierdzenie ile zarabiałeś i czy potrafisz to udowodnić.

    Piotrek