  • 1. Data: 2004-05-01 15:44:36
    Temat: jak wyprowadzic kase ze spółki
    Od: "acma" <b...@g...pl>

    Mam pytanie do grupowiczow
    Jestem wspolnikiem spolki z o.o. spolka przynosi spore zyski i chcemy wraz z
    udzialowcami sie nimi podzielic.I tu zaczyna sie problem jesli zrobilibysmy
    oficjalny podzial zyskow w formie wyplaty dywidendy mosielibysmy zaplacic
    podwojny podatek .Jak zatem wyprowadzic zysk ze spolki nie placac podwojnego
    podatku .Wiem ze mozna by zatrudnic udzialowcow w spolce z wysoka pensja
    pokrywajaca sie prawie z zyskiem spolki ale wtedy dochodzi Zus .Rozwarzalem
    mozliwosc duzych wyplat za posiedzenia Rady Nadzorczej spolki ( byly by one
    jej kosztem a odprowadzalibysmy tylko podatek doch i zdrowotne ) ale czy US
    w razie ewentualnej kontroli moze nam zarzucic ,ze społka wypracowujac
    powiedzmy 60.000 zysku miesięcznie 55.000 wyplaca w formie ryczaltu za
    posiedzenia rady nadzorczej?
    Prosze o opienie i sugestie na ten temat byc moze nie tylko ja mam taki
    problem
    Z gory dziekuje
    Z.G

  • 2. Data: 2004-05-01 15:52:51
    Temat: Re: jak wyprowadzic kase ze spółki
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    acma <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > oficjalny podzial zyskow w formie wyplaty dywidendy mosielibysmy zaplacic

    Może znajdźcie kogoś, kto założy DG z ryczałtem i wykona jakieś tam prace na
    rzecz spółki, coś sprzeda, coś kupi :) W efekcie będzie kilka % podatku.

    P.

  • 3. Data: 2004-05-01 20:40:18
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Można założyć konto księgowe i wypłacać dywidendy na poczet przyszłych
    zysków.
    Jarek

  • 4. Data: 2004-05-02 10:10:06
    Od: "acma" <b...@g...pl>

    Użytkownik Jarek <w...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2DA8AA784D386E48A4090BA3B1647E10011647A7@jpl
    want003.jasien.net...
    > Można założyć konto księgowe i wypłacać dywidendy na poczet przyszłych
    > zysków.
    > Jarek

    Tak ale wtedy nie unikne podwojnego podatku raz zaplaci spolka 19% od
    swojego dochodu a nastepnie po wyplaceniu dywidendy kazdy ze wspolnikow wg
    skali - podatek dochodowy -dobrze rozumiem?
    Wlasnie tego chce uniknac

  • 5. Data: 2004-05-03 05:54:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 May 2004, acma wrote:

> [...]
    >+ Tak ale wtedy nie unikne podwojnego podatku raz zaplaci spolka 19% od
    >+ swojego dochodu a nastepnie po wyplaceniu dywidendy kazdy ze wspolnikow

    ...tak...

    >+ wg skali

    ...nie...

    >+ - podatek dochodowy

    ...tak...

    >+ -dobrze rozumiem?

    ...miejscami :)

    Podatek od dywidend AFAIK jest płacony (na zasadach ogólnych !)
    oddzielnie jako ryczałt. Do 2003 AFAIR było 15%, teraz chyba 19%.
    Zauważ że twoje koncepcje prowadzą właśnie do opodatkowania "wg
    skali" - jak wypłacisz wynagrodzenie (jakiekolwiek) to właśnie
    "do skali" wejdzie.
    Najwyraźniej ustawodawca tak postanowił: spółka płaci podatek
    od zysku niezależnie od tego na co zysk przeznacza. Ale jeśli
    następuje wypłata dla osoby fizycznej będącej właścicielem - to
    owa osoba płaci drugi raz (inny :]) podatek dochodowy.
    To jest zachęta żeby inwestować a nie przejeść ;) !

    >+ Wlasnie tego chce uniknac

    Art.24b Ordynacji ;> ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-05-03 07:42:33
    Od: "acma" <b...@g...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:P...@A...p
    ortezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > Zauważ że twoje koncepcje prowadzą właśnie do opodatkowania "wg
    > skali" - jak wypłacisz wynagrodzenie (jakiekolwiek) to właśnie
    Tu nie zupelnie sie zgodze jesli wyplace udzialowcom wynagrodzenie za udzial
    w posiedzeniach Rady Nadzorczej bedzie ono opodatkowane 20 % - koszty
    uzyskania jak ze stosunku pracy ale bedzie to jednoczesnie koszt spólki i
    zaplace tylko ubezpieczenie zdrowotne ktore odlicze od zaplaconego pod
    dochodowego kwestia tylko w tym jak wysokie moga byc te wynagrodzenia za
    posiedzenia rad nadzorczych dla czlonkow rady nie bedacych pracownikami
    spółki - o tym pisalem w pierwszym poscie

  • 7. Data: 2004-05-03 12:00:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 May 2004, acma wrote:
    [...]
> [...]
    >+ w posiedzeniach Rady Nadzorczej bedzie ono opodatkowane 20 % - koszty
    >+ uzyskania jak ze stosunku pracy ale bedzie to jednoczesnie koszt spólki

    Ależ oczywiście że opodatkowane będą tylko JEDEN raz.
    Za to spytam czy dajesz głowę iż 20%: moim zdaniem primo 19%
    zaliczka a secundo "wg skali" do podatku !
    Mylę się ?
    Jeśli nie z to zawikłania:
    - liniowo 19%+15% = 31,15 % podatku (nie wrzeszczeć, tylko POLICZYĆ,
    tu obowiązuje "logika podatkowa" ;))
    - nieliniowo 19,5% .. 40,5% (te 0,5% to zdrowotne :>)
    ...prosto wynika że jest granica przy której opłaca się zapłacić oba
    podatki. Ale jest ona wysoko, nie da się ukryć :)

    >+ spółki - o tym pisalem w pierwszym poscie

    Ależ kojarzę :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)