  • 11. Data: 2007-08-28 21:08:37
    Temat: Re: jak zglosic pozyczke sprzed 2007 ?
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > w przypadku zalaglego podatku od darowizny otrzymanej przed 2007rokiem nie
    > mialbym odsetek bo termin platnosci liczony by bylo od momentu wydania
    > decyzji US o wysokosci podatku. Ale za pozyczke jest podatek od czynnosci
    > cywilnoprawnych ??! Wyczytalem tez ze w przypadku takiego zaleglego podatku
    > za pozyczke przed 2007 rokiem musze skladac stary formularz, ale nie tylko
    > ja, ale rowniez pozyczkodwaca !??!? Po czym US okresla wysokosc podatku -
    > ale czy beda odsetki. Z odsetkami to by mi wyszlo jakies 3000zl chyba za te
    > prawie 4,5roku od udzielenia tej pozyczki.
    Odsetki są dużo nizsze - całość ;podatek plus odsetki to ok.2500,00 zł -
    liczone na ostani dzień roku 2003 jako data powstania zaległości i dzień
    dzisiejszy jako data zapłaty.
    Płatnikami PCC - zawsze były obydwie strony umowy i złożenie stosownej
    deklaracji PCC wraz z zapłatą podatku nie bedzie rodzić skutków karnych
    skarbowych (o ile podatnik zgłosi taką umowę i zapłaci zaległy podatek). Do
    zaległej deklaracji PCC nalezy dołaczyć - umowę pomiedzy synem a rozdzicami;
    zobowiązującą do zwrotu kasy i z podaniem terminu zwrotu - może być bardzo
    odległy ; np 50 lat i kwota zwrócona nie musi być powiekszona o odsetki -
    zawarta w tzw I grupie podatkowej+ pismo o wyrażeniu czynnego żalu z tyt. nie
    zgłoszenia (złożenia w terminie deklaracji PCC2)w terminie transakci i
    opłaceniu PCC po terminie.
    > Wkrecanie w to innych czlonkow rodziny nie ma sensu bo i tak wszystko szlo z
    > konta rodzicow dla mnie.
    A kto sugerował jakieś wkręcanie ? Sugeruję tylko i wyłacznie powołanie się na
    fakty i przyznanie do winy.
    Prawda nas wyzwoli - pzdr-Kriss

  • 12. Data: 2007-08-28 21:38:18
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    nic juz nie kumam... z przepisow przejsciowych nowej ustawy:

    Art. 3. 1. Do nabycia własności rzeczy lub praw majątkowych, które nastąpiło
    przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, stosuje się przepisy ustawy
    wymienionej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie
    niniejszej ustawy, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
    2. Przepis art. 4 ust. 4 ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu nadanym
    niniejszą ustawą, ma zastosowanie również do nabycia własności rzeczy lub
    praw majątkowych, które nastąpiło po dniu 12 maja 2006 r.
    3. Przepis art. 15 ust. 4 ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu nadanym
    niniejszą ustawą, ma zastosowanie również do nabycia własności rzeczy lub
    praw majątkowych w drodze darowizny lub polecenia darczyńcy przed dniem
    wejścia w życie niniejszej ustawy, jeżeli obowiązek podatkowy powstał
    wskutek powołania się na fakt nabycia po dniu wejścia w życie niniejszej
    ustawy.

    Art. 4. 1. Do czynności cywilnoprawnych, o których mowa w ustawie
    wymienionej w art. 2, z tytułu których obowiązek podatkowy powstał przed
    dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, stosuje się przepisy dotychczasowe.
    2. Przepis art. 6 ust. 9 pkt 6 ustawy wymienionej w art. 2, w brzmieniu
    nadanym niniejszą ustawą, ma zastosowanie do odliczania od podstawy
    opodatkowania kwot pożyczek udzielonych spółce przez wspólników
    (akcjonariuszy) od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.

    Art. 5. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 r.

    Art 3 mowi o podatku od spadkow i darowiz - i tylko tam jest uwaga w pkt 3 z
    odwolaniem do art 15 ust 4. gdzie jest wlasnie mowa z karne 20% dotyczy
    rowniez spadkow i darowizn sprzed 2007roku

    natomiast

    Art 4 mowi o podatku od czynnosci cywilnoprawnych wiec podatku od pozyczek i
    tam wszystkie zapisy dla pozyczek sprzed 2007 sa wg starych przepisow ..
    wiec dla porzyczek sprzed 2007 sa stare przepisy - czyli ani slowa o karnych
    20%...
    Ale chyba musialbym sie przyznac ze obowiazek podatkowy powstal przed 2007
    rokiem - czyli pewnie jednak odsetki, no chyba ze pani w okienku uzna ze
    stosujemy w pelni stare przepisy i nie ma nawet odsetek tak jak bylo
    kiedys.... ?!?!?

    Tak czy inaczej wyglada mi na to ze nie warto tego zglaszac ... ?!?!?!?

    Dziwny kraj, czlowiek chce wyprostowac sprawy, a boi sie bo nie wie ile z
    nieg sciagna bo przepisy niejasne.

  • 13. Data: 2007-08-28 21:53:09
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    > opłaceniu PCC po terminie.
    > A kto sugerował jakieś wkręcanie ? Sugeruję tylko i wyłacznie powołanie

    dzieki za pomoc...

    troche to dziwne ze wg starych przepisow jak ktos sam sie zglosil to
    dostawal odsetki karne, a jak go wykryli to obowiazek podatkowy byl w
    momencie wykrycia i odsetek nie bylo ;(

    raczej mnie przepisy zachecaja to poczkania - az glupio

  • 14. Data: 2007-08-28 22:47:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Aug 2007, Robcio wrote:

    > dobra tyle jesli chodzi o zarty ;)

    :)

    > 1) tak mam w umowie pozyczki, rodzice nie chcieli bym kase wydal na inny cel
    > wiec platnosc jest po za mna - to logiczne - rodzice w niczym nie
    > posrednicza

    Przyznam że nie wiem jak to ugryźć - na logikę wygląda rozsądnie.
    Co na taką akcję powiedział developer, otrzymujac pieniądze od kogo
    innego niż powinien?
    Wbrew pozorom, takie przyjęcie "na wiarę" JEST ryzykowne - wpłacający
    może się zgłosić z prośbą o zwrot "bo on się pomylił" (albo jakiś
    inny wiarygodniejszy tekst zapoda).

    > 2) podatek zaplace
    > 3) wlasnie chce zlozyc deklaracje by to naprawic - musi byc jakas metoda
    > 4) przedawnienia nie ma, czas liczy sie od wykrycia/zgloszenia - tylko od
    > ktorego momentu jest obowiazek podatkowy ?

    "stwierdzenia pismem" lub "powołania się podatnika na fakt".
    Przeczytaj uwaznie art.6.4:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-08-28 22:51:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Aug 2007, Gotfryd Smolik news wrote:

    > "stwierdzenia pismem" lub "powołania się podatnika na fakt".
    > Przeczytaj uwaznie art.6.4:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html

    WRÓÓÓĆ!
    Myślałem że to o darowiźnie!

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-08-29 07:15:52
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0708290041490.664@athlon64...

> [...]
    > Wbrew pozorom, takie przyjęcie "na wiarę" JEST ryzykowne - wpłacający
    > może się zgłosić z prośbą o zwrot "bo on się pomylił" (albo jakiś

    Ale wszystko poszlo bez problemu, deweloper nie mial zadnych pytan.

  • 17. Data: 2007-08-29 07:31:59
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-08-2007 o 23:38:18 Robcio <r...@i...pl> napisał(a):

    > Dziwny kraj, czlowiek chce wyprostowac sprawy, a boi sie bo nie wie ile z
    > nieg sciagna bo przepisy niejasne.

    Ano niestety..

  • 18. Data: 2007-08-29 14:00:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    t...@o...pl wrote:

    > Ano niestety..

    Błędne wnioski.
    Akurat jeśli chodzi o przepisy ustawy o darowiznach i PCC tą są one
    jednej z prostszych. Ta skomplikowaność wynika z tego, że ich po prostu
    nie znacie i narzekacie, że skomplikowane.
    Stówę w kieszeń i do doradcy podatkoweg, to zobaczycie jakie to proste.

  • 19. Data: 2007-08-29 14:13:13
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    > znacie i narzekacie, że skomplikowane.
    > Stówę w kieszeń i do doradcy podatkoweg, to zobaczycie jakie to proste.

    To dlaczego nigdzie nie moge znalezc jednoznacznej odpowiedzi.
    Przepisy wlasnie sie wydaja proste - ale im glebiej sie wnika tym bardziej
    okazuje sie ze proste nie sa.

  • 20. Data: 2007-08-29 14:23:07
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    a zreszta wkurzylbym sie gdybym wydal stowke i uslyszal ze mam zaplacic
    zalegly podatek z odsetkami - do tego sam doszedlem.