  • 1. Data: 2007-08-28 13:41:09
    Temat: Allegro - sprzedaż roślin z hodowli
    Od: f...@g...com

    Kilka miesięcy temu kupiłem nasiona egzotycznej roślinki. Hoduje je
    nie w szklarni tylko na parapecie. Za około 9 miesięcy mam zamiar
    sprzedać je już podhodowane na Allegro. Dochód wyniesie około 1200 zł.
    Nie wiem czy moge to traktować jako rzecz używaną ? I czy sprzedaży
    kilkudziesięciu sztuk nie potraktują mi jako niezarejestrowaną
    działalność gospodarczą ? Ja sobie to tłumacze tak, że w sumie to jest
    rzecz używana ponad 6 miesięcy już mi niepotrzebna... I czy musiałbym
    to jakoś wykazać w zeznaniu podatkowym ?

  • 2. Data: 2007-08-28 13:47:27
    Temat: Re: Allegro - sprzedaż roślin z hodowli
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-08-2007 o 15:41:09 <f...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > rzecz używana ponad 6 miesięcy już mi niepotrzebna... I czy musiałbym
    > to jakoś wykazać w zeznaniu podatkowym ?

    Czyli już prowadzisz DG tylko o tym nie wiesz :)
    Ale nie martw się - to tylko wykroczenie i po roku się przedawnia.

  • 3. Data: 2007-08-28 13:50:50
    Od: f...@g...com

    > Czyli już prowadzisz DG tylko o tym nie wiesz :)
    > Ale nie martw się - to tylko wykroczenie i po roku się przedawnia.

    Po prostu kupiłem troche za dużo nasionek i wszystkie posiałem, teraz
    kiedy to się zrobi większe to nie bardzo będe miał gdzie to trzymać, a
    rodzina też aż tak wielka nie jest żeby to wszystko rozdać ;)

    A jeżeli tak mówisz, to mam jeszcze w planie rozkręcić z tego mały,
    legalny bizz ;)

  • 4. Data: 2007-08-28 14:04:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 28 Aug 2007 15:47:27 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Czyli już prowadzisz DG tylko o tym nie wiesz :)

    A DG według której ustawy? :)
    Bo tak normalnie to bym się tylko zastanawiał czy będzie to normalna
    produkcja rolna czy może "działy specjalne"......

  • 5. Data: 2007-08-28 14:04:45
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-08-2007 o 15:50:50 <f...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > rodzina też aż tak wielka nie jest żeby to wszystko rozdać ;)
    >
    > A jeżeli tak mówisz, to mam jeszcze w planie rozkręcić z tego mały,

    Póki nie zaczniesz tym handlować, to nikt się nie doczepi.
    Więc wystarczy przed rozpoczęciem handelku zarejestrować DG,
    remenanetem wrzucić towar na stan - i cieszyć się z rosnącego stanu konta
    :)

  • 6. Data: 2007-08-28 14:05:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    I jeszcze jedno: jeśli ta roślinka to konopie indyjskie lub coś podobnego,
    to faazex ma większy kłopot niż niezarejestrowana DG.

  • 7. Data: 2007-08-28 14:06:30
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-08-2007 o 16:04:23 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

    > A DG według której ustawy? :)
    > Bo tak normalnie to bym się tylko zastanawiał czy będzie to normalna
    > produkcja rolna czy może "działy specjalne"......

    Też o tym pomyślałem, ale założyłem (nieopatrznie) wariant że to jest
    handel.

  • 8. Data: 2007-08-28 14:31:53
    Od: f...@g...com

    No niestety nie ;)

    Pod produkcje rolną to by się chyba kwalifikowało gdybym hodował to w
    szklarni, ale dokładnie nie wiem, gdzieś o tym czytałem i musze
    dokładniej poszukać.

    Niby żaden problem, ale do jednorazowej akcji to jest troche
    nietrafiony pomysł. Warunkiem płacenia zmniejszonych składek przez
    pierwsze, nie wiem, 3 lata jest to, że w ciągu ostatnich 5 lat nie
    prowadziło się żadnej działalności gospodarczej (coś koło tego, dawno
    o tym czytałem, ale coś takiego mi świta). Jeżeli w ciągu kolejnych 5
    lat wpadłby mi do głowy jakiś pomysł to już musiałbym płacić
    standardową stawke, a wszystko przez to, że chciałem sprzedać kilka
    roślin

  • 9. Data: 2007-08-28 14:33:37
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-08-2007 o 16:05:50 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

    > I jeszcze jedno: jeśli ta roślinka to konopie indyjskie lub coś
    > podobnego,
    > to faazex ma większy kłopot niż niezarejestrowana DG.

    Ano, a jeśli to mak to już wogóle :) W zasadzie nawet za wodę
    można beknąć, zwłaszcza jeśli to tzw ciężka woda, ale zwykła też
    może być surowcem do realizacji zamysłów z myślozbrodni :)

  • 10. Data: 2007-08-28 15:00:46
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Nistety to jest działność gospodarcza.i na Allego US szybko to wykryje
    nie piszesz ile tych roślin i co to za gatunek. Tu mozna by coś
    pokombinować, ale od podatku się nie wykręcisz Jeśli to wodne to o ile
    pamietam litraz cos 700-800 l to jakś działalnośc rolnicza- KRUS- nie mam
    pojecia jak było by z hodowla np roślin wymagajacych dużej wilgotności lub
    hodowlą emersyjną itp.. Moze np bonsai podchodziło by pod działalność
    artystyczna ?
    Może Twoją hodowle mógłby sprzedać ktoś z rodziny , kto pracuje na etacie i
    nie zamierza zakładać póżniej DG moze jakiś ryczałt czy co?
    TMK
    --
    http://www.tworzenie-stron.ovh.org/