  • 31. Data: 2005-08-13 08:48:32
    Temat: Re: klopoty ze skladkami ZUS
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Bo jednak emeryci jeść muszą.

    W zwiazku z czym tym, ktorzy jedza cos po za suchym chlebem popijajac
    wodą, bo staraja sie dorobic na malej DG Panstwo zafundowalo teraz
    "pomoc" w stylu - co jest twoje, to jest moje - oddaj w zusie, cozes
    emerycie zarobil... my to solidarnie podzielimy wsrod innych, co DG
    sobie nie prowadza, kazdy dostanie z tego po dwa grosze... zyles w
    socializmie - wiesz jak jest. miec wiecej niz inni emeryci to hanba dla
    czlowieka i brudny kapitalizm!

    --
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________

  • 32. Data: 2005-08-13 08:59:52
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Przeczytaj ostatnie zdanie...

    Czytałem.
    I jeśli się pogarsza zamiast poprawiać, to logika nakazuje przypuszczać, że
    za kilkadziesiąt lat będzie o wiele gorzej niż jest teraz, o ile te systemy
    wcześniej nie zbankrutują.

    > Bo jednak emeryci jeść muszą.

    A mają zamiar przestać w ciągu kilkudziesięciu lat?

  • 33. Data: 2005-08-13 09:10:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Saturday, August 13, 2005, 10:59:52 AM, you wrote:

> [...]
    > wcześniej nie zbankrutują.
    > A mają zamiar przestać w ciągu kilkudziesięciu lat?

    Kilkadziesiąt lat głodzenia emerytów w końcu poskutkuje tym, że coraz
    większe środki znajdą się poza systemem 'pożyczki pokoleniowej'.

    Z tej sytuacji _nie_ _ma_ wyjścia. Emerytów z dnia na dzień się nie da
    pozbyć i środki na ich utrzymanie mogą pochodzić jedynie z
    redystrybucji. I nie ma znaczenia, czy będzie to podatek, czy składka
    ZUS czy też legendarna sprzedaż czegoś tam.
    Jedyne, co można będzie zrobić, to dopiero jak _moje_ pokolenie
    (czyli najstarsi, którzy załapali się na OFE) zacznie odchodzić na
    emerytury - zmniejszać udział 'pożyczki pokoleniowej' w składkach na
    korzyść systemów kapitałowych. A mi zostało jakieś 20 lat jeszcze...
    Pierwsi zaczną odchodzić za jakieś 10-15 lat.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 34. Data: 2005-08-13 09:30:25
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Kilkadziesiąt lat głodzenia emerytów w końcu poskutkuje tym, że coraz
    > większe środki znajdą się poza systemem 'pożyczki pokoleniowej'.

    Jakim cudem, skoro z roku na rok ta pożyczka rośnie?

    Jesteś przekonany że będzie zmniejszać?

  • 35. Data: 2005-08-13 09:44:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Saturday, August 13, 2005, 11:30:25 AM, you wrote:

    [...]

    > Jakim cudem, skoro z roku na rok ta pożyczka rośnie?

    Ba! System emerytalny nadal nie jest szczelny, niestety. I 80%
    emerytów głoduje a 20% żyje ponad stan... O wyciekaniu pieniędzy z
    systemu można grube tomy pisać. Szkoda tylko, że łatanie odbywa się na
    oślep...
    A pożyczka będzie rosnąć do czasu, gdy zaczną się wypłaty z OFE - ale
    rośnie z przyczyn demograficznych.

    > Jesteś przekonany że będzie zmniejszać?

    Musi - zaczną się wypłaty z OFE i udział ZUS w wypłacanych emeryturach
    zmaleje. I od tego momentu należy podnosić udział systemu kapitałowego
    w składkach a zmniejszać udział ZUSu. Ale to się dopiero może _zacząć_
    za kilkanascie lat.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 36. Data: 2005-08-13 09:45:11
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Cavallino wrote:

    > Jesteś przekonany że będzie zmniejszać?

    Zwlaszcza w kontekscie tego, ze spoleczenstwo sie starzeje i proporcie
    pracujacych do niepracujacych sie ciagle zmianija...

  • 37. Data: 2005-08-13 10:34:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Aug 2005, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    [...]
    > 'Normalny ustrój' oznacza brak dwóch wojen światowych w poprzednim
    > wieku i zniszczenie w ten sposób podstaw systemu emerytalnego...

    Owszem. I jeszcze trochę rzeczy które są NTG...
    W takim układzie trzeba stwierdzić że TAKI system emerytalny się
    nie sprawdził w TAKICH systemach jakie mamy w Europie.

> [...]
    > z problemem niewydolnych systemów emerytalnych i 'pożyczki
    > pokoleniowej'. Żeby z tego wybrnąć trzeba _jeszcze_ kilkudziesięciu

    Tia.
    Za wyjątkiem pewnych grup - i to jest problem.
    Problemem są zarówno pozorni renciści (którzy gdzie indziej nie dostaliby
    renty - bo do PEWNYCH prac są zdolni) jak i zapewniający sobie
    emerytury po jednej kadencji parlamentarzyści: z różnych powodów.
    Ci drudzy utwierdzają wszystkich że "im się też należy".

    A to co mówisz jest rozsądne - z poważnym (bardzo poważnym)
    zastrzeżeniem: owe pieniądze na "zniszczone przez system emerytury"
    powinny być podatkiem. Znaczy: powinny tak się nazywać czym
    są...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 38. Data: 2005-08-13 10:39:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Aug 2005, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello mariposa,
    > A ktoś Ci broni? Inwestuj ile wlezie. Ale haracz na zaległości
    > zeszłego wieku też trzeba płacić, żeby dziadki z głodu nie
    > poumierały...

    Nie wiem czy zauważasz problem: ponieważ ow haracz nie nazywa się
    podatkiem to:
    1. nie wszyscy go płacą mimo że zarabiają
    2. w uprzywilejowanej pozycji ustawia kazdego kto nie mieszka
    w Polsce a tu pracuje bądź na odwrót.

    Staram się zawsze akcentować iż uważam że istotnym elementem
    wszelkich ruchów podatkowych powinno być niepopieranie "kombinowania".

    > Do czasu... Zdarzy się jakiś wypadek (czego Ci nie życzę) i inaczej
    > spojrzysz na to, czy stać Cię na leczenie, czy nie. Po prostu możesz
    > nie zdążyć zaoszczędzić wystarczającej kwoty. System redystrybucyjny

    ...on pisał o ubezpieczeniu...
    Posiadacz Fiata 126P wartego 2000 zł po spowodowaniu wypadku
    w którym straty sięgnęły pół miliona też nie stwierdza że "go
    nie stać".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 39. Data: 2005-08-13 10:52:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Aug 2005, mariposa doux wrote:

    > Zas jedynym sposobem wywalczyc sobie cos, jest posc pod sejm i obrzucic
    > policje butelkami i ceglami - od razu wszystkie premiery glaszcza po
    > glowce i zalatwiaja w trymiga, zabierajac innym, co akurat nie maja w
    > naturze rzucac kamieniami w policje...

    ...i to jest podsumowanie dla przypadku kiedy komuś "się należy"
    ale "nie za swoje" !!
    Tak BTW (i OT) - jeśli chodzi akurat o górników to używane argumenty
    są demagogiczne. Jasne że pytanie czy ktoś sobie wyobraża górnika
    pracującego w wieku 65 jest retoryczne.
    Ja się pytam dlaczego nie ma zakazu pracy w warunkach szkodliwych
    dla zdrowia przez czas przekraczający 15 lat. Albo ile tam trzeba.
    Ze stosownym dodatkiem wyrównawczym w późniejszym okresie oczywiście,
    równie oczywiście z wcześniej potrąconych składek na ten fundusz.
    Być może z zobowiązaniem zakładów typu kopalnie do pierwszeństwa
    zatrudnienia byłych pracowników dołowych na innych stanowiskach...
    (to nie są jakieś moje pomysły - zdaje się że całkiem długo tak było).
    Tia, wiem że się narażam - ale jeśli liczba pracowników którzy
    MUSZĄ zmieniać pracę (z różnych powodów) liczy się w milionach - to
    dlaczego pracownik pracujący "w trudnych warunkach" ma pracować
    w nich do emerytury ? Problemem jest że on CHCE tak pracować...
    bo więcej płacą... Niestety kosztem zdrowia. A później "mu się
    należy", tylko pytaniem jest kto ma zapłacić.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 40. Data: 2005-08-13 11:07:26
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Problemem jest że on CHCE tak pracować...
    > bo więcej płacą... Niestety kosztem zdrowia. A później "mu się
    > należy", tylko pytaniem jest kto ma zapłacić.

    Tu tez nie jest tak piknie, ze on chce. Czasem ine ma wyboru. W krainie
    Czarnego Zlota ciezko o inna, w miare dobrze platna oprace, dla kogos,
    kto drazyl w ziemi przez 15 lat. Niemniej jednak powinno sie przeznaczac
    kase nie na konsumpcje, ale na zapewnienie tym ludziom mozliwosci
    zarabianai inaczej, niz tylko pod ziemia....