  • 41. Data: 2005-08-13 11:43:53
    Temat: Re: klopoty ze skladkami ZUS
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Saturday, August 13, 2005, 12:34:25 PM, you wrote:

    > Owszem. I jeszcze trochę rzeczy które są NTG...
    > W takim układzie trzeba stwierdzić że TAKI system emerytalny się
    > nie sprawdził w TAKICH systemach jakie mamy w Europie.

    A co napisałem poniżej?

    > Tia.
    > Za wyjątkiem pewnych grup - i to jest problem.
    > Problemem są zarówno pozorni renciści (którzy gdzie indziej nie dostaliby
    > renty - bo do PEWNYCH prac są zdolni) jak i zapewniający sobie
    > emerytury po jednej kadencji parlamentarzyści: z różnych powodów.
    > Ci drudzy utwierdzają wszystkich że "im się też należy".

    Ale nieszczelność systemu przedłuża jego agonię tylko trochę.

    A jakie znaczenie ma nazwa?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 42. Data: 2005-08-13 13:30:28
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    mariposa doux <m...@g...pl> wrote:

    > wychodzi, ze zeby pracownik dostal te 650 na treke, to ja musze placic
    > prawie 1100 zlotych

    ale mozesz to wliczyc w koszty...

    a.

  • 43. Data: 2005-08-13 14:10:37
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Wemif wrote:

    > ale mozesz to wliczyc w koszty...

    ale musz emiec z czego zaplacic najpierw te 1100. Co przy jednym jest
    1100 i do przyjecia, przy kilku sie robi wielokrotnoscia. i to znaczna.
    A wiadomo jakie jest "zadowolenie " pracownika, ktory dostaje 650...

    --
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________

  • 44. Data: 2005-08-13 18:41:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Aug 2005, Wemif wrote:

    > ale mozesz to wliczyc w koszty...

    ...co z tego ?
    Niby miałby do tych 1100 zł jeszcze jeden podatek dochodowy doliczyć ??
    To są pieniądze ktore trzeba *dostać od klientów* (być może jeszcze
    obłożone VATem jak u VATowca).

    Tyle (j.w.) musi przynieść dochodu pracownik żeby zarobił
    na swoją pensję. Na urlop musi zarobić osobno :], na to żeby został
    "obsłuzony" (księgowość, kadry... nawet jeśli to wszystko zrobi
    właściciel) też osobno. Do wszystkiego ten sam narzut.
    Do tego koszty utrzymania stanowiska i jakiś zysk - przestaje być
    śmiesznie :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 45. Data: 2005-08-13 20:50:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Aug 2005, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A co napisałem poniżej?

    ...że trzeba przez kilkadziesiąt lat jeszcze "głodzić emerytów".
    A jak widać wyżej pozostawienie "systemów" nie rozwiąże problemu
    - skoro dotąd nie rozwiązało.

    > A jakie znaczenie ma nazwa?

    W sumie to mi wychodzi że nie tyle nazwa jest nieprawidłowa
    a sposób obciążenia. Przyjmując wszystkie argumenty które
    podałeś należałoby każdego narodzonego obywatela obciążyć
    "obowiązkiem" (weksel ? :>) - bo absurdem jest iż najpierw
    w ramach polityki prorodzinnej (podłej bo podłej, może będzie
    lepsza jak "obiecujący" wybory wygrają :>) wspiera się
    (dobrze, nie krzyczcie...) dzietność, później już realnie
    wydaje się całkiem spore kwoty na kształcenie - po to żeby
    najlepszym rozwiązaniem dla gościa w którego wpakowano
    owe pieniądze była... ucieczka z kraju.
    Widzisz problem ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 46. Data: 2005-08-13 21:02:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Aug 2005, mariposa doux wrote:

> [...]
    [...]
    > Tu tez nie jest tak piknie, ze on chce. Czasem ine ma wyboru. W krainie
    > Czarnego Zlota ciezko o inna, w miare dobrze platna oprace, dla kogos,
    > kto drazyl w ziemi przez 15 lat.

    Nie, DLA KAŻDEGO jest ciężko o pracę.
    I to jest problem niezależny od całej reszty argumentów :(
    W stanie jaki jest sprowadza się do tego iż górnicy "mają lepiej".
    I osobną sprawą jest że państwo powinno robić wszystko żeby
    ta praca była - a nie będzie jej dopóki nie będzie chętnych
    na bycie przedsiębiorcami.
    A jak to wygląda było w którymś sąsiednim wątku - dopiero po
    zapoznaniu się z praktyką chętny łapie się za głowę.

    Jeszcze do "limitu"...
    W odróżnieniu od kwestii "czy emeryci powinni pracować" wprowadzenie
    limitu 15 lat spowodowałoby jedynie że część tych co również nie
    mają pracy (i to nawet niekoniecznie "w miarę dobrze płatnej")
    zamieniłaby się miejscami.
    Zauważ że pisałem o przymusie zatrudnienia (przez kopalnię) byłych
    górników "na górze"... w kopalni paru ludzi ma robotę również
    na powierzchni ;) Pewnie że nie dla wszystkich by starczyło - ale
    część problemu by znikła.

    > Niemniej jednak powinno sie przeznaczac
    > kase nie na konsumpcje, ale na zapewnienie tym ludziom mozliwosci
    > zarabianai inaczej, niz tylko pod ziemia....

    Zgoda, w pełni.
    I praktyka pokazała że większości nie można dać pieniędzy
    do ręki - smutne ale prawdziwe że nie umieją się z nimi
    obchodzić (spora część odprawy górnicze WYDAŁA od ręki
    i już).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 47. Data: 2005-08-13 21:55:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Saturday, August 13, 2005, 10:50:06 PM, you wrote:

    > ...że trzeba przez kilkadziesiąt lat jeszcze "głodzić emerytów".

    A dlaczego wyciąłeś to zdanie:
    ===8<===
    ===8<===

    > A jak widać wyżej pozostawienie "systemów" nie rozwiąże problemu
    > - skoro dotąd nie rozwiązało.

    Rozwiąże - w miare przechodzenia u 'pokoleniowego' na fundusze. A tego
    niie da się zrobić szybciej niż w przeciągu kilkudziesięciu lat a i to
    tylko głodząc emerytów.

> [...]
    > wydaje się całkiem spore kwoty na kształcenie - po to żeby
    > najlepszym rozwiązaniem dla gościa w którego wpakowano

    Oczywiście, że widzę - ale to nie jest problem nazwy.

    Blokowanie wyjazdów osobom wykształconym i próby żądania zapłaty za
    wykształcenie trenowała komuna - tęsknisz?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 48. Data: 2005-08-14 08:26:52
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Do tego koszty utrzymania stanowiska i jakiś zysk - przestaje być
    > śmiesznie :(

    Dokladnie. Wysokie koszty, a jeszcze za te pieniadze to pracownik albo
    niekwalifikowany, albo bedzie mu wszystko wisialo. Bo komu z was
    pracowaloby sie dobrze za 650 zeta? Zwlaszcza w branzy IT?

  • 49. Data: 2005-08-14 10:27:40
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 12 Aug 2005 15:48:28 +0200, w <1...@p...pl>,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(-a):

    > "Gdzieś znika"? Masz rodziców lub dziadków na emeryturze/rencie? Teraz
    > już wiesz, gdzie "znika"?

    Gdyby składki emerytalne i rentowe mojej rodziny były przeznaczane na em./renty
    dla niepracującej już części rodziny -- to ta druga część mieszkałaby w domkach
    i jeździła mercedesami.

  • 50. Data: 2005-08-24 15:05:51
    Od: "albert" <a...@w...pl>

> [...]
    > pokoleniowej'. Żeby z tego wybrnąć trzeba _jeszcze_ kilkudziesięciu
    > lat głodzenia emerytów. Chyba, że wybierasz eutanazję obecnych

    zaraz zaraz ale mam wrażenie że my tą wojnę wygraliśmy
    to może sprawcy by z kaski wyskoczyli na emeryturki?

    ktoś tu nie dba o nasze interesy lub celowo im szkodzi
    znaleźć i ukarać................:)))