    From: "Greg" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: komputer - osoba fizyczna --> DG
    Date: Thu, 12 May 2005 03:10:50 +0200

    Użytkownik "Greg" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d5tsuo$auc$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0505111101290.1988@athlon...

    > Sytuacja wygląda tak, że oddzielnie kupowane były:
    > - komputer (mam paragon),
    > - monitor (nie mam paragonu; monitor kupiony od osoby fizycznej - płacone
    > przelewem, w którego tytule znajduje się dokładny opis marki i modelu
    > monitora),
    > - drukarka (zgubiłem paragon).
    >
    > Podsumowując: Czy będzie OK, jeśli przyjmę następujący scenariusz:
    >
    > Wszystkie trzy "komponenty" łączę w jedną całość pt. "zestaw komputerowy".
    > Taki zestaw wyceniam w następujący sposób:
> [...]

    Przepraszam że tyle pytań, ale nasuwaja mi się jedne za drugim :(

    Rozumiem że zestaw komputerowy mam przyjąć do EŚT za pomocą dokumentu OT.
    Ale żeby móc go przyjąć do EŚT, to czy muszę wcześniej "stworzyć" ten zestaw
    za pomocą jakiegoś odrębnego dokumentu?

    Co wpisuję w poszczególne pozycje OT:
    - data nabycia (czy wpisać datę przyjęcia do EŚT?),
    - numer dokumentu nabycia (nie mam faktury na zestaw, więc co wpisać?),
    - numer inwentarzowy.

    Odpisuję jednorazowo amortyzację. Co wpisać w poszczególne pozycje KPiR:
    - numer dokumentu (na podstawie jakiego dokumentu dokonuję odpisu?),
    - kontrahent (ja?),

    Amortyzację księguję na koniec miesiąca czy mogę już w dniu wprowadzenia ŚT
    do EŚT?