    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: komputery i oprogramowanie kilka pytań...
    Date: Sat, 27 Dec 2008 14:41:00 +0100

    Dnia 27-12-2008 o 14:25:45 Marek <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > pozycja 1. zest. komputerowy intel e7300, monitor LCD cena/ilośc
    > /wartość
    > pozycja 2. windows XP Pro OEM cena/ilośc /wartość
    > pozycja 3. OFFICE 2007 OEM cena/ilośc /wartość
    >
    > Pytanie: jak przyjąć do ewidencji te komputery ? W pierwszym przypadku
    > całość środki trwałe (grupa 491), a w drugim ?
    >
    > żelaztwo= środki trwałe/wyposażenie (491)
    > oprogramowanie= wartości niematerialn i prwane=licencja ?
    >
    > tylko że to proadzi do pewnej "schizfrenii" w ewidencji. Jak to się
    > powinno
    > robic, by skarbówka nie miała wątpliwośći ?

    Są dwa główne poglądy - grupowy jest taki żeby zawsze rozdzielać sprzęt
    i oprogramowanie. Drugi pogląd jest taki, że ŚT jest wtedy gdy jest
    zdatny do przewidzinaego użytku - dla przeciętnego usera musi mieć
    więc OS. Ale np komp który ma pracować jako kasa w hiperkarkecie
    powinien mieć i OS i program fiskalny żeby był kompletny i zdatny
    do użytku. A z kolei komp do testowania programów na różnych OS
    może być goły.
    Ja się przychylam do argumentów prawnych grupy, ale widzę zalety
    praktyczne wariantu drugiego.

    > /pytam w imieniu koleżanki, która pracuje w ksiegowośći, a temat srodków
    > trwałych jes dla niej nowy...../

    Ale KKS chyba nie jest :D

    Pozdrawiam,
    Tomek