    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: komputery i oprogramowanie kilka pytań...
    Date: Sun, 28 Dec 2008 10:12:26 +0100

    Dnia 28-12-2008 o 00:40:47 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Jest jeszcze odmiana ;)
    > Skoro celem wykorzystywania w DG jest program, to PC stanowi "dodatek"
    > do tego programu.
    > I momentalnie mamy jasność: wszyscy, którzy rozważali "doliczenie"
    > WNiP do wartości ST znienacka zauważają, że nie można dołączyć
    > peceta do *programu*. A w sumie tak by trzeba było.
    > Przecież doliczanie programu do peceta nie ma sensu, to komp
    > dokupujemy do oprogramowania!
    > Ciekawostka taka, niby w jedną stronę wolno a w drugą nie :)
    > "przepis prosimy"... :D

    Ja to info mam od zaufanego doradcy podatkowego - to się rzekomo opiera na
    orzecznictwie,
    tak samo jak to że zaliczki nie stanowią kosztów mimo braku przepisu.
    Gość mi mówił że miał już kilka postępowań w tym zakresie więc mu ufam
    że wie co doradza (mam to napisane prostym językiem w "oficjalnych"
    opiniach prawnych,
    więc w razie czego mogę go ścigać - i dlatego przyjąłem że będę tak to
    robił).

    Natomiast literlanie interpretując przepisy - zgadzam się z Tobą
    że nie ma jak łączyć ŚT i WNiP, a jeśli już to ŚT powinien byc dodatkiem
    do WNiP.

    Przy czym z tego co czytam to ostatnimi czasy literalność jest w odwrocie.

    Np. tutaj masz arta:
    http://taxpage.doradcypodatkowi.pl/index.php?page_id
    x=3&biuletyn=41
    art: "Zwrot VAT przy rozwiązaniu spółki osobowej, c.d."

    cyt: "Jednak zaprezentowany wyrok zawiera w swym uzasadnieniu również
    niezwykle cenne uwagi dotyczące sposobów wykładni prawa. Sąd wskazuje na
    konieczność kompleksowego podejścia do tejże wykładni i równoczesnego
    stosowania wykładni językowej, systemowej i celowościowej."

    Pozdrawiam,
    Tomek