  • 21. Data: 2004-10-27 15:43:37
    Temat: Re: kontrola z urzędu skarbowego
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    livia <s...@p...pl> napisał(a):

    > A jeśli chodzi o sprawdzanie stanu kasy, to słyszałam, że takie kontrole

    > przeprowadzane w celu złąpania na goracym uczynku osób, które nie
    fiskalizują
    > całej sprzedaży.
    > Jeśli w kasie jest manko, to nie powinno być sprawy. Gorzej jeśli zostanie
    > odkryta superata.

    A od kiedy w kasie nie wolno mi zostawić utargu 'ze wczoraj'?
    Już nie mówiąc o drobnych do wydawania reszty?
    Poza tym, czy aby napewno US ma prawo dostępu do mojej gotówki?

    > pozdrawiam Maja
    & nocnyMarek

  • 22. Data: 2004-10-27 15:44:08
    Od: "livia" <s...@p...pl>

    >Pani księgowej widocznie mylą sie firmy, które obsługuje. To często się
    >zdaża.
    >Szczególnie gdy księgowy bardziej kocha rachunkowość od jakieś tam KPiR.
    >Wszystko w tedy sprowadza do wspólnego mianownika
    >
    >A jeśli chodzi o sprawdzanie stanu kasy, to słyszałam, że takie kontrole są
    >przeprowadzane w celu złąpania na goracym uczynku osób, które nie fiskalizują
    >
    >całej sprzedaży.
    >Jeśli w kasie jest manko, to nie powinno być sprawy. Gorzej jeśli zostanie
    >odkryta superata.
    >
    >pozdrawiam Maja

    i jeszcze jedno z tego co mi wiadomo ( nie pamiętam tak zgłowy podstawy
    prawnej) każda osoba prowadząca działalność, bez względu na sposób prowadzenia
    tejże działalności (os.fiz., spólka cyw, os. prawna) na rządanie US ma
    obowiązek udostępnić wszystkie konta bankowe i kasę w celu sprawdzenie
    przepływu środków.
    Ale to nie ma nic wspólnego z kasa fiskalną. Ten przepis jest bardziej ogólny.
    Mój znajomy, który rozlicza się jedynie za pomocą banków i nie prowadzi
    sprzedaży detalicznej miał kontrole skarbową tylko dotyczącą obrotów na
    kontach bankowych. Potem dopiero wybiórczo były sprawdzane operacje księgowe.
    Pani z urzędu typowała pozycję na wyciągu i szukała pod nią stosownego
    dokumentu w KPIR.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 23. Data: 2004-10-27 16:04:56
    Od: "livia" <s...@p...pl>

    >są
    >fiskalizują
    >
    >A od kiedy w kasie nie wolno mi zostawić utargu 'ze wczoraj'?
    >Już nie mówiąc o drobnych do wydawania reszty?

    wszystko ci wolno, ale powinieneś wcześniej o tym poinformować kontrolera,
    zanim zacznie liczyć kasę.
    Nawet zostanie zadane Ci pytanie ile tego było. ( jaka powinna być nadwyzka)

    >Poza tym, czy aby napewno US ma prawo dostępu do mojej gotówki?

    Ma, np. musisz powiadomić urząd o każdym swoim koncie bankowym. A on w ramach
    kontroli ma prawo wglądu i sprawdzenia na nim przeprowadzanych operacji. To
    samo dotyczy kasy.(nie tylko fiskalnej)

  • 24. Data: 2004-10-27 16:36:24
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 27 paź o godzinie 13:54, na pl.soc.prawo.podatki, Andrzej R.
    napisał(a):

    > Urząd Skarbowy w Chełmie, dział podatku od czynności cywilno-prawnych,
    > rozmowa telefoniczna z pracownicą o nazwisku.....

    Hahahah - bomba ;)

    Bawisz się w Janusza Weissa ;)
    Gratulacje za pomysł.

    Szkoda tylko że osoby które pytasz, nie udzielą odpowiedzi :(((

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 25. Data: 2004-10-27 17:02:00
    Od: "regent..." <r...@o...pl_TOTEZ>

    Użytkownik "livia" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    kontrolera,
    > zanim zacznie liczyć kasę.
    > Nawet zostanie zadane Ci pytanie ile tego było. ( jaka powinna być

    więc obstawiam, że z wczoraj zostało 100tyś,
    i pewnie wyjdzie manko ;)

> [...]
    w ramach
    > kontroli ma prawo wglądu i sprawdzenia na nim przeprowadzanych

    stwierdzenie ilości gotówki dalekie jest od stanu "powinno być"

    regent...
    (och...)

  • 26. Data: 2004-10-27 20:13:09
    Od: "livia" <s...@p...pl>

    >Użytkownik "livia" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    >kontrolera,
    >nadwyzka)
    >>

    >więc obstawiam, że z wczoraj zostało 100tyś,
    >i pewnie wyjdzie manko ;)

    OK, tylko jeszcze istnieje coś takiego jak zestawienie dzienne sprzedaży. I
    kontroler napewno będzie miał ochotę do niego zajrzeć. A nawet włąśnie od
    niego rozpocznie sprawdzanie.

    >w ramach
    >operacji. To
    >
    >stwierdzenie ilości gotówki dalekie jest od stanu "powinno być"

    a nie twierdzę, że "być powinno". Nie mówię też o różnicach prawo lub w lewo

    rzędu paru złotych. Ale w każdym raporcie z większej kontroli, który miałam w
    rękach ( a było ich już kilka) zawsze był podany stan kasy. Była też podana
    przez włąściciela średnia marża.

    Często się dziwimy, jak to możliwe, że w trakcie kontroli zawsze bezbłędnie są
    podważane wszyskie lewe faktury, że przy uzyciu zwykłego kalkulatora ispektor
    jest w stanie stwierdzić, czy zaniżamy sprzedaż czy nie.
    A to się odbywa zupełnie na innym poziomie. Patrząc na ilość towaru
    znajdującego się w sklepie, głównie krótkoterminowego, łatwo jest komus
    takiemu określić sprzedaż.To wynika z porównań i doświadczenia. Mało tego oni
    wiedzą, na której ulicy jaki jest obrót. Patrzą jedynie na klientów
    wchodzących do sklepu w trakcie kontroli. Na ilość zatrudnionyhc pracowników
    itd. A sprzedawców lewych kosztów znają na wylot.
    O obrotach i działaniu danej branży wiedzą niekiedy więcej niż sami
    przedsiębiorcy.

    Maja

  • 27. Data: 2004-10-27 20:44:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, livia wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zanim zacznie liczyć kasę.
    >+ Nawet zostanie zadane Ci pytanie ile tego było. ( jaka powinna być nadwyzka)

    Możemy prosić o podstawę prawną ?

    >+ >Poza tym, czy aby napewno US ma prawo dostępu do mojej gotówki?
    >+ >
    >+ Ma, np. musisz powiadomić urząd o każdym swoim koncie bankowym.

    GOSPODARCZYM. I trochę się pozmieniało.
    Nie informuje się banków wzajemnie, US ma prawo zażądać informacji
    od banków AFAIK bez "postępowania".

    >+ A on w ramach
    >+ kontroli ma prawo wglądu i sprawdzenia na nim przeprowadzanych operacji.

    Na GOSPODARCZYM jak najbardziej.

    > To samo dotyczy kasy.(nie tylko fiskalnej)

    ROTFL !!!!
    Powiadasz że będzie mi trzepał kieszenie ???
    Ja NIE MAM INNEJ KASY ! :>
    A, kopert po fakturach z TPSA nie licząc, czasem jak wyjmę
    kilka banknotów z bankomatu to w kopercie leżą...

    Czy tyś przypadkiem się z prowadzenia *pełnej księgowości*
    dla *osoby prawnej* nie urwała ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd - zaintrygowany
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 28. Data: 2004-10-27 20:54:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, livia wrote:
    [...]
    >+ i jeszcze jedno z tego co mi wiadomo ( nie pamiętam tak zgłowy podstawy
    >+ prawnej)

    ...to ja bym podstawę prawną poprosił... jednak...

    >+ każda osoba prowadząca działalność, bez względu na sposób prowadzenia
    >+ tejże działalności (os.fiz., spólka cyw, os. prawna)

    Mogę się zgodzić wyłącznie w tym ostatnim przypadku. Jak OP to
    WSZYSTKIE konta ma "w celu w którym jest powołana" i jeśli obejmuje
    to "prowadzenie DG" to wszystkie konta są "gospodarcze".
    OF ma tylko ZADEKLAROWANE konta "w celu DG".
    Owszem, prezentuję dość restrykcyjne stanowisko w zakresie "przywiązania
    kont" (np. w kwestii prawa doliczenia odsetek do KUP w zależności od
    tego na którym koncie jest kredyt - mimo iż wydatek poszedł na zakup ST).

    >+ na rządanie US ma
    >+ obowiązek udostępnić wszystkie konta bankowe

    US to ma *prawo* wystąpić *do banku* o wgląd we wszystkie konta.
    Pod warunkiem że *prowadzi postępowanie*, AFAIK.
    Obowiązek "udostępniania" kont "gospodarczych" to co innego.
    Ale *osobistych* ??

    >+ i kasę w celu sprawdzenie przepływu środków.

    Toż tłumaczę pytaniem czy to jest równoważne prawu do
    robienia rewizji osobistej oraz przeszukania miaszkania.
    Już wyjaśniałem gdzie mam "kasę".
    I środki mi "pływają" jak wpadną do wanny :)

    >+ Ale to nie ma nic wspólnego z kasa fiskalną. Ten przepis jest bardziej ogólny.

    ...my go chcemy widzieć. Tego przepisa :)
    Jestem przekonany iż domagam się nie tylko we własnym imieniu :)

> [...]
    >+ Pani z urzędu typowała pozycję na wyciągu i szukała pod nią stosownego

    No to dajesz DOWÓD że to NIE BYŁO "sprawdzanie kont osobistych".
    Oczekujesz że "osobistą" wypłatę z bankomatu celem zakupu lodów
    3 gałki sztuk jedna ;) wpisuję do KPiR ????

    Ych...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 29. Data: 2004-10-27 21:15:56
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    livia <s...@p...pl> napisał(a):

    > wszystko ci wolno, ale powinieneś wcześniej o tym poinformować kontrolera,
    > zanim zacznie liczyć kasę.
    U mnie nie zacznie, póki nie poda podstawy prawnej,
    albo nakazu rewizji od prokuratora

    > Nawet zostanie zadane Ci pytanie ile tego było.
    > (jaka powinna być nadwyzka)
    Pytać może, to nie jest zabronione ;-)

    > Ma, np. musisz powiadomić urząd o każdym swoim koncie bankowym.
    ZTCW, nie każdym, tylko firmowym

    > A on w ramach kontroli ma prawo wglądu
    > i sprawdzenia na nim przeprowadzanych operacji.
    To zupełnie co innego niż tkanie łap do mojej kasy!

    > To samo dotyczy kasy.(nie tylko fiskalnej)
    Przepis, albo mu łapy utrącę!;-)))

  • 30. Data: 2004-10-27 21:36:04
    Od: "livia" <s...@p...pl>

    czekajcie, bo ja czegoś nie rozumiem.
    Gotfryd, ja nigdy nigdzie nie napisałam, że uS ma prawo mi sprawdzić konto
    osobiste. A poszła ty...
    Pisząc wszystkie mam na myśli firmowe, bo przecież o tym rozmawiamy. O
    kontroli firmy a nie mojego prywatnego mieszkania.

    Jak bardzo narozrabiasz i wplączesz się w jakąś aferę gospodarczą to na
    wniosek prokuratora przyjdą ci nawet zobaczyć jak mieszkanie sprzątacie i czy
    kurze za szafą sa dobrze wytarte.
    Ale jeśli będziesz prawowitym obywatelem, to nie mają do tego prawa. bo by to
    faktycznie była rewizja.

    A co do kasy, to mam na myśli także firmową. A nie twoją prywatną. Nie
    wszystkie firmy mają sprzedaż detaliczną. A więc fiskalki nie posiadają.
    Jednak operacje finansowe w tych firmach nie są prowadzone jedynie przy pomocy
    kont bankowych.

    Tą podstawę prawną Ci znajdę. Dotyczy to chyba KPIR. Ale nie jestem do końca
    pewna.
    Ale przepis pamiętam doskonale bo oczy szeroko otwierałam na widok paradoksu.
    Nie musze ewidencjonować obrotu finansowego, ale kasę muszę mieć i na wniosek
    urzedu udostępnić. Tak samo jak przy pełnej księgowości musze wystawiać druki
    KP i KW. Jednak ich nie księguję, chyba, że stanowią samodzielny dokument w
    zamian za fakturę lub rachunek. To samo dotyczy przepisów o przepływie
    pieniędzy. Chodzi o te umowne 1000Euro pojedynczej tranzakcji finansowej.
    A więc skoro wystawiasz KP i KW i obowiązją cię przepisy dotyczące
    limitowanych przepływów w systemie pozabankowym to kasa również Cię
    obowiązuje. Chociaż jej nie ewidencjonujesz księgowo. To nie ja to wymyślam.

    życzę zasobnych kopert TPSA
    pozdrawiam Maja - pokorna