  • 11. Data: 2007-08-07 11:54:31
    Temat: Re: koszta a produkt dołączany gratis
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kuba,

    Tuesday, August 7, 2007, 1:45:45 PM, you wrote:

    [...]

    > Chyba ja powinienem decydowac, co sprzedaje, nie? Czy też polska jest az
    > tak dziwnym krajem?

    Nie tak ostro - człek dobrze pisze a Ty się prosisz o prowadzenie
    rejestru korzyści...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2007-08-07 12:00:50
    Od: kuba <k...@w...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Tak. Tylko przestań to nazywać prezentem, bo to może rodzić kłopoty.

    Znaczy, że prezentowi bliżej do białej koperty niż wartości dodanej? :)

  • 13. Data: 2007-08-07 12:06:52
    Od: kuba <k...@w...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Nie tak ostro - człek dobrze pisze a Ty się prosisz o prowadzenie

    Jeśli 'wstążki' mogę - jakkolwiek je nazwiemy: wartocią dodaną, czy też
    gratisem - do 'kwiatków' *dołączac*, a *nie sprzedawac* i jednocześnie
    zakup tychze 'wstązek' zaliczac do KUP, to korzyści są takie, że:
    a) mam wyższy KUP
    b) sprzedaję tylko to co sam 'wytworzyłem', czyli mogę stosowac inna
    stawke VAT niżli wtedy, kiedy sprzedawałbym rzeczy 'wytworzone' przez
    podmioty trzecie.

    Jakub

  • 14. Data: 2007-08-07 12:26:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kuba,

    Tuesday, August 7, 2007, 2:00:50 PM, you wrote:

    > Znaczy, że prezentowi bliżej do białej koperty niż wartości dodanej? :)

    Tak - z punktu widzenia urzędnika skarbowego. I to on Cię będzie
    sprawdzał i karał a nie grupowicze.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2007-08-07 13:48:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Aug 2007, kuba wrote:

    > Ja hoduje kwiatki i kupuje wstążki, by dołączac je w prezencie do zakupionych
    > u mnie przez klientów kwiatków.

    Zechcesz przyjąć do wiadomości, że "prezent", albo formalnie:
    "darowizna", zachodzi wtedy i tylko wtedy, jeśli owa czynność
    odbywa się *bez zwrotnych zobowiazań*?
    Będzie łatwiej dyskutować.
    Kodeks Cywilny masz tu:
    http://www.kodeks-cywilny.pl/
    (kliknąć "zobacz cały tekst"), art.889

    "Dam Ci pod warunkiem że coś kupisz" to nie jest darowizna i tyle :]

    A jak rzeczywiście chcesz DAWAĆ niektórym klientom PO zakupie,
    to Ci pisali - kolejny rejestr do prowadzenia :|

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-08-07 14:01:05
    Od: kuba <k...@w...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Tak - z punktu widzenia urzędnika skarbowego. I to on Cię będzie
    > sprawdzał i karał a nie grupowicze.

    Dzięki za zwrócienie uwagi,
    pozdrawiam,
    Jakub

  • 17. Data: 2007-08-07 14:38:00
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 7 sierpnia 2007 15:48
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0708071539320.3180@athlon64>):

    > "Dam Ci pod warunkiem że coś kupisz" to nie jest darowizna i tyle :]

    To po co są kombinacje ze sprzedażą za 1zł w zestawach przy sprzedaży
    wiązanej?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 18. Data: 2007-08-07 16:49:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 07 Aug 2007 14:06:52 +0200, kuba napisał(a):

    > Jeśli 'wstążki' mogę - jakkolwiek je nazwiemy: wartocią dodaną, czy też
    > gratisem - do 'kwiatków' *dołączac*, a *nie sprzedawac*

    Ty to inaczej nazywasz. Ale inna nazwa nie zmienia faktu że sprzedajesz
    komplet ...

> [...]
    > b) sprzedaję tylko to co sam 'wytworzyłem', czyli mogę stosowac inna
    > stawke VAT niżli wtedy, kiedy sprzedawałbym rzeczy 'wytworzone' przez

    ... a z powyższych powodów prawdopodobnie US nie da się przekonać że
    było to co innego niż było ;)

    p. m.

  • 19. Data: 2007-08-08 07:25:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Aug 2007, Wrak Tristana wrote:

    > (autor Gotfryd Smolik news

    > To po co są kombinacje ze sprzedażą za 1zł w zestawach przy sprzedaży
    > wiązanej?

    ??
    W stronę dokładnie przeciwną niż chciał Jakub!
    On chciał *wyłączyć* wstążkę ze sprzedaży i uznać za "gratis".
    A "za złotówkę" się robi żeby to *nie był gratis*, tylko "sprzedaż
    za określoną kwotę".
    A co, chcesz prowadzić ewidencję darowizn? ;) - ci, co dają "za złótówkę"
    widocznie nie chcą :O

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2007-08-08 09:48:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Aug 2007, Gotfryd Smolik news wrote:

    > A jak rzeczywiście chcesz DAWAĆ niektórym klientom PO zakupie,
    > to Ci pisali - kolejny rejestr do prowadzenia :|

    A, i oczywiście od darowizny trzeba odprowadzić VAT wystawiając f-rę
    wewnętrzną, "podarowanie" nie uprawnia do odliczenia VAT i trzeba to
    właśnie FW skorygować, o czym zapomniałem i przypomniał mi czytany
    właśnie wyrok WSA (i ściślej stanowiska US i IS):
    http://podatki.pl/artykuly/28_27.htm
    "Odnoœnie do sprzedaży promocyjnej organ odwoławczy wyjaœnił, że zgodnie
    z przepisami ustawy o VAT czynnoœć nieodpłatnego wydania rzeczy podlega
    opodatkowaniu i wymaga udokumentowania fakturš wewnętrznš. Tymczasem
    podatnik nie przedstawił żadnych dowodów na potwierdzenie swoich
    twierdzeń."

    :)

    pzdr, Gotfryd