    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty inicjacyjne DG
    Date: Fri, 27 Oct 2006 21:56:47 +0200

    On Fri, 27 Oct 2006, Rafal... wrote:

    > Że niby można? ;-) Hm, to może i ja bym sobie jeszcze to wzucił...
    > tylko z jaką datą

    Stosowną do tego czy stosujesz koszty wg art. 22.4 lub art.22.5
    (w powiązaniu z art.22.6) ;)
    Jakby kto pytał czy data 1. wydatku może być wcześniejsza niż data
    założenia księgi, to dyskusje są w archiwum a ja mogę posłużyć
    wyłącznie standardowym pytaniem: "a dlaczego by nie?"
    :O

    > i na jakiej podstawie? ;-)

    Definicji z art.22.1 ??! ;)
    Ustawa tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    Zwróć uwagę, że o ile sam w wielu dyskusjach podnoszę problematyczność
    ujmowania kosztów które *same w sobie* świadczą o prowadzeniu DG (z
    klasycznym pytaniem czy uważasz że ktoś kto kupił halę fabryczną za
    pół miliona, zatrudnił 78 pracowników oraz kupuje materiały handlowe
    w rozmiarze "ciężarówka dziennie" może twierdzić że "nie prowadzi DG
    bo jeszcze nie wystawia f-r" na czele - a następnie spytaniem czym
    to się różni od przypadków o 15, 5, 1 i zero pracowników... :>),
    to kosztów które można LEGALNIE ponieść wskazując że zostały poniesione
    W CELU prowadzenia DG, jednocześnie nie narażając się na zarzut że
    właśnie prowadziło się DG NIELEGALNIE (przed datą podaną w zgłoszeniu)
    IMHO nie ma się jak przyczepić.
    I wiele interpretacji zawiera taki wniosek - włącznie w odpowiedziami
    US na pytania podatników.

    pzdr, Gotfryd