    From: Ania <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kpir - bilety komunikacyjne i oplaty za przelewy
    Date: Wed, 14 Nov 2007 16:15:45 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > IMO:
    >
    > b. IMO wymaga to skorzystania z zapisu w rozporządzeniu o KPiR,
    > dopuszczającego dokumentowanie "wydatków związanych z wyjazdem".
    > Po prawdzie też nie jest to do końca ścisłe ;) ale kontrola mi
    > się nie czepiała a innej "metody" (poza uprzednim kupowaniem biletów
    > na fakturę) nie widać.
    > Ów DW powszechnie zwany jest "delegacją" (ew. "delegacją służbową")
    > i jak na mój gust wymagane jest wykazanie kiedy, dokąd i po co
    > się jechało.
    > Takoż czynię, dajmy na to "19.IX Urząd Skarbowy 2x2,40 zł = 4,80 zł"
> [...]

    W ramach usciślenia dokument mam nazwac delegacja czy moze byc dw z
    podpieta tabalka z wykazem, czy bilety musze zbierac, i czy konieczny
    jest zakup ich na fakture, bo z drugiej strony moglabym sie w koncu
    przejsc po autobusie i pozbierac "jakies" bilety ;)

    > IMO "wyciąg" nie spełnia wymogu "oznaczenia numerem", sam stosuję tak,
    > że wpisuję do KPiR numerki transakcji, do tego bezczelnie skracając
    > je do samej końcówki :) tudzież ujmując je jako jeden wpis,

    to jaki numer przyporzadkowujesz??

    (mam toto
    > zazwyczaj w linijce "rozliczenie kosztów i przychodów z prowadzenia
    > konta bankowego [tu odpowiednio mBank i Inteligo]", odsetki jak
    > są to też tam ujmuję).
    > Podstaw do wystawiania DW nie widzę, w rzeczonym rozporządzeniu
    > wyraźnie zapisano,
    czyli przychod i koszt po prostu w jednej linijce?
    co z numerem dokumentu?

    "opłaty pocztowe i bankowe" można zaliczać