    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kpir - bilety komunikacyjne i oplaty za przelewy
    Date: Wed, 14 Nov 2007 23:53:45 +0100

    On Wed, 14 Nov 2007, Ania wrote:

    > W ramach usciślenia dokument mam nazwac delegacja czy moze byc dw z podpieta
    > tabalka z wykazem,

    "Delegacja" to JEST "DW" - w rozumieniu "dowodu wystawionego dla samego
    siebie" :)
    To, że istnieje wiele kategorii DW, niektore muszą mieć cechy narzucone
    innymi przepisami (faktura wewnętrzna), inne mogą być wystawiane dość
    dowolnie, nie zmienia faktu że są DW.
    A że ktoś ma standardowy druk DW... a kto inny druki "specjalizowane"...
    to jego (ich) sprawa :)
    No, może jeszcze o tyle, że nie dawał bym głowy za to czy każdy
    (merytoryczny) pracownik US jest świadom, że prawo do zaliczania
    w KUP "wydatków związanych z wyjazdem" na podstawie DW nie wynika
    z faktu zatytułowania tegoż DW napisem "delegacja", lecz ze
    "związania z wyjazdem" właśnie :)
    Inaczej mówiąc - ci co robią "jak wszyscy" mają łatwiej, bo osoba
    dokonująca kontroli lub "czynności sprawdzających" ma mniej przepisów
    do przypomnienia sobie :P

    > czy bilety musze zbierac,

    Ja zbieram i załączam. Zszywaczem do owego DW z tytułem "rozliczenie
    wyjazdu".

    > i czy konieczny jest zakup ich na fakture,

    Stawiasz IMO sprawę na głowie - po zakupie na f-rę nie ma sensu
    inaczej (dodatkowo) dokumentować wydatku :)

    > bo z drugiej strony moglabym sie w koncu przejsc po autobusie
    > i pozbierac "jakies" bilety ;)

    Nie pamiętam w którym miejscu pisałem: wg par.12 trzeba podać za co
    jest wydatek, nie ma zakazu ściślejszego udokumentowania, i sam
    stosuję właśnie wpis DOKĄD jechałem.
    Bo w to, że na widok wpisu "43 przejazdy autobusem" kontroler
    może spytać znienacka "a DOKĄD" - wierzę bez zastrzeżeń ;),
    zaś przypomnienie sobie (bądź nawet wiarygodne kłamstwo :>)
    wykonywane "z kapelusza" ma szanse się nie powieść :O

    > to jaki numer przyporzadkowujesz??

    "Wpisuję do KPiR *NUMERKI* transakcji"
    Do jednej pozycji podaję *listę*, wygląda to mniej więcej tak (na pozycji
    "numer dokumentu"):
    "id: 742,744,750,752,758"
    :)
    Jak ktoś na upartego się przyczepi, że w takim razie mam sporządzić
    pięć wpisów, to się zgodzę i... odpowiednio popatrzę ;)

    > czyli przychod i koszt po prostu w jednej linijce?

    "A dlaczego nie"?
    Ma być (w jednej linijce) "zdarzenie gospodarcze"? No to po naciągnięciu
    "zdarzenia" mam w jednym "całe rozliczenie" ;)
    Natomiast to, ze w jednej linijce jest kilka wpisów, jak rozumiem
    "z zasady" protestu nie budzi?

    > co z numerem dokumentu?

    j.w. :)
    Zauważ, że przepis stanowi: "oznaczone numerem lub w inny sposób",
    w domyśle "byle jednoznacznie". Nie ma wymogu JEDNYM numerem.
    Uznałem, że "lista numerów" wyczerpuje ów wymóg i tego będę się
    trzymał :)

    pzdr, Gotfryd