  • Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 31 Dec 2004 18:11:40 +0100
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Subject: Re: ksiegi rachunkowe
    <cqsjp2$2c8t$1@mamut.aster.pl> <cqsvea$l7u$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0412290955440.1580@athlon>
    <cqu0ff$mrj$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0412292258550.768@athlon>
    <cr0eps$f1k$1@nemesis.news.tpi.pl> <cr0gat$p3v$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <cr1bqc$eq9$1@atlantis.news.tpi.pl> <cr1f7p$du3$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <1...@p...pl> <cr30p1$n36$3@nemesis.news.tpi.pl>
    <cr32r9$aj0$1@atlantis.news.tpi.pl> <3...@p...pl>
    <cr37tb$mmd$1@nemesis.news.tpi.pl> <1...@p...pl>
    <Pine.WNT.4.61.0412311329310.1484@athlon>

    Hello Gotfryd,

    [...]

    > Zeznaję że akurat to zrozumiałem bez wątpliwości :)
    > Niemniej... nie do końca przyznam ci rację.
    > Przy usługach koszty uboczne (czyli "czas dojścia", "zajętość
    > cache problemem" itp :)) są znacznie mniej proporcjonalne do
    > skali "roboty właściwej" niż przy obrocie towarem - a towar
    > w hurcie też jest tańszy niż w detalu. Więc detaliczna usługa
    > wychodzi znacznie drożej niż hurt...

    Ale to jest usługa poniekąd hurtowa - deklaracje wszystkich klientów
    składa się razem - nie ma potrzeby extra wyjazdu do urzędu skarbowego.
    Przyjęcie tak 'małych' klientów jak moja spółeczka to sam miód - nie
    trzeba szperać w przepisach, bo wszystko proste jak budowa cepa, a w
    zasadzie - gdyby nie fakturki za paliwo, to możnaby żywcem polecenia
    księgowania miesiąc w miesiąc kserować, żeby sobie przepisywania
    oszczędzić. Do tego stopnia jest to poukładane. Nawet z rozrachunkami
    problemu nie ma, bo moi klienci płacą w terminie.

    Zwracam uwagę na istniejący problem - istnienie malutkich firemek o
    znikomych obrotach, które - z różnych przyczyn - są zobowiązane do
    prowadzenia PK i muszą płacić absurdalne kwoty za mikrousługi.

    W moim przypadku: płaczę i płacę. I płakać będę nadal, bo sam tego
    robić nie podołam - nie da się robić wszystkiego samemu a cena usługi
    boli. Zatrudnić kogoś obcego? I potem wszystko po nim sprawdzać? Bez
    sensu - to tak, jakby się to robiło samemu. Żony zatrudnić nie mogę,
    bo konkurowałaby ze swoją firmą. I tak - zamiast zapłacić żonie 200
    PLN, płace biuru rab^Hchunkowemu 500 PLN.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl