    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: księgowanie faktur - obowiązkowe?
    Date: Wed, 19 Jan 2005 21:16:03 +0100
    <csc4c0$av1$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0501171128530.2044@athlon>
    <csh592$icq$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0501180009190.1884@athlon>
    <csiqgp$7b3$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0501182332410.2772@athlon>

    Już planowałem aby "siedzieć cicho", ale niestety nie mogę
    bo wygląda na to, że wpadłeś we własne sidła ;-)
    W ramach rekompensaty nie pożałuję jednak nożyczek.

    > Ustal czy mówimy o PRZYCHODACH i ROZCHODACH "wpływających na
    > wynik DG" czy o jakichś DOWOLNYCH przychodach i rozchodach.

    Cały czas mówimy (no, przynajmniej ja ;-) o przychodach z działalności
    gospodarczej wyraźnie wyodrębnionych od wszystkich innych w art. ustawy
    i o bliżej niesprecyzowanych rozchodach.

    > "Uzyskiwanie" przychodu ma mały związek w koniecznością wpisywania
    > go do KPiR. Musi być przepis - IMO ten przepis jest (zakres upoważnienia
    > dla ministra) a ty ten przepis podważasz.

    I tak niepostrzeżenie zbliżyliśmy się do ciekawego miejsca...

    > Proszę o przepis nakazujący wpisywać do KPiR "tylko przychody z DG".
    > Ja uważam że znam: art. 24a.1 oraz .7
    > Żaden inny.

    skoro tak, to...

    > Tobie się WYDAJE że przekonują do "domniemania jakoby z faktu
    > wymienienia przychodów z DG jako osobnej kategorii wynikał
    > fakt określenia iż tylko te wpisuje się do KPiR".
    > Nie, nie przekonuje. Nijak.
    > Jedyną podstawą limitującą zbiór danych "podpadających" pod KPiR jest
    > art. 24a. Z art, 10, 13 i co tam jeszcze wynajdziesz NIE wynika
    > iż "to się wpisuje do KPiR".

    Acha.
    Jeśli więc z jednoznacznego wyodrębnienia DG jak źródła przychodów
    Twoim zdaniem NIC nie wynika i opierasz się wyłącznie na art.24a, to
    odwróćmy się rolami - powiedz mi wobec tego gdzie tam jest napisane,
    że osoby prowadzące DG wpisują do KPiR tylko przychody związane z DG,
    a nie również z pracy czy renty?
    W art.24a jest tak:
    "Osoby fiz. (..) wykonujące DG są obowiązane prowadzić KPiR (..) w
    sposób zapewniający ustalenie dochodu..."
    No to ja się pytam gdzie tu "stoi", że ów dochód dla "osób prowadzących"
    jest ograniczony wyłącznie do tego z DG???

    > No ja cię przepraszam... a to kto podawał "słownikową" definicję
    > "rozchodu" ?? To nie "zdefiniowanie" ?
    > Znaczy słowo "nie" używane w ustawie NIE jest "zdefiniowane" i możemy
    > losować co ono znaczy, tak ?? ;)

    To skrót myślowy. W rozwinięciu brzmi - termin "rozchody" został użyty
    w ustawie bez szczególnego zdefiniowania na potrzeby tejże i tym samym
    bez zawężenia jego ogólnie przyjętego znaczenia (tj. "wydatki pieniężne").

    > Wypraszam sobie :|

    Niech będzie :-)
    Podejrzewam jednak, że gdyby przeprowadzić sondaż kierując do USów
    pisemne i jasne zapytanie czy FV/r-k wystawione na DG należy ujmować
    po stronie rozchodów w KPiR, to zapewne odpowiedzi byłyby różniste.

    > ...i wzajem :)
    .. i takoż :-)
    Pix