    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: który PIT (rozliczenie roczne)
    Date: Thu, 19 Apr 2007 09:04:32 +0200

    On Wed, 18 Apr 2007, Piotr Wozniacki wrote:

    > No tak - ale zablokowane pole "straty" jest zarówno w sekcji D1 (dochody i
    > straty podatnika, czyli moje) jak i sekcji D2 (dochody i straty małżonka) -
    > więc nadal nie wiem, co masz na myśli pisząc w poprzednim poscie, "iż straty
    > z DG nie można odliczyć od dochodów żony".

    Odniosłem się do stanu opisanego.
    Oczywiście strat nie można odliczać od żadnych dochodów z innego źródła,
    czy to swojego czy małżonka to już bez różnicy.

    > Bo z tej niemożności wykazania
    > swojej straty z tytułu DG wynika wg mnie, że mogę ją rozliczyć:
    >
    > - w kolejnych 5 latach (max 50% rocznie),

    Tak i tylko tak.

    > albo
    > - tylko w KPiR, nie zaś w PIT-36

    Straty *za ubiegłe lata* rozlicza się *po* wykazaniu dochodu, robiło
    się to na PIT-5 (i tak IMO powinno być nadal, czyli strat rozliczane
    *poza* KPiR) a na PIT-36 masz je w poz. 131 i 132 - tak BTW nie ma
    tam "zabezpieczenia" żeby odliczenie było zrobione tylko od dopuszczalnych
    dochodów, IMO odliczenie strat powinno być w tabeli głównej, no
    ale zrobili jak zrobili a podatnik ma się orientować :(

    pzdr, Gotfryd