    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ktory limit kosztow uzyskania przychodu
    Date: Tue, 11 Mar 2003 13:26:30 +0100

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message
    news:b6hr6vcu4p09m2dm1nu98bc99e4enhonp8@4ax.com...

> [...]
    > urlop) w jednej firmie a od marca w innej. Koszty w pierwszej miałem
    > do marca włącznie (chociaż w marcu nie przepracowałem tam ani jednego
    > dnia - ale program pewnie uznał, że skoro była wypłata, to koszty
    > trzeba naliczyć).

    > Ponieważ też się zastanawiałem co z tym zrobić, poszedłem z PITem
    > wypytać. Pani stwierdziła "dodawać". To akurat moim zdaniem w ogóle
    > nie wchodzi w grę - 2x koszty uzyskania w marcu. Co najwyżej można by
    > policzyć za marzec koszty wieloetatowca, ale ja asekurancko wziąłem
    > "pojedyncze zwykłe" - te parę groszy nie jest warte ciągania po

    Nie ma czegoś takiego jak koszty wieloetatowca za marzec.
    Są koszty miesięczne uzyskania przychodu, czy to z jednego etatu, czy z
    dwóch nie ma znaczenia.
    Twoje koszty w marcu wyniosły po prostu 2 * 96.26 i już.
    Jakbyś pracował w pięciu firmach to twoje koszty wyniosłyby 5*96.26.
    Jest tylko jeden górny limit 1732.72 i twoje koszty nie mogą przekroczyć tej
    kwoty i nie jest istotne jak one były rozkładane w ciągu roku.
    Ważne jest to,że możesz je zastosować wtedy kiedy w ciągu roku pracowałeś na
    więcej niż jednym etacie i nie ma powidziane jak długo.

    > Chociaż tak zacząłem się zastanawiać z "praktycznego" punktu widzenia.
    > W marcu US dostał podatek od obydwu firm, w PIT 11 w pierwszej firmie
    > mam "do 31 marca" (też pewnie program tak sobie ustala). Teraz IMHO
    > jedynym sposobem na to, żeby US dowiedział się, że nie pracowałem
    > jednocześnie w 2 firmach jest świadectwo pracy. Czy US może zarządać w
    > razie kontroli przedstawienia świadectwa pracy??

    No to tu jest pytanie do ekspertów.
    Czy jeśli pracowałem na jednym etacie do połowy miesiąca, a na drugim od
    połowy miesiąca
    to jestem dwuetatowcem, czy nie.
    KUP, itp itd liczy się za cały miesiąc, więc policzą mi je i w jednej i
    drugiej firmie.
    Wg pit 11 wynika, że w tym miesiącu pracowałem jednoczesnie na dwóch
    etatach.
    No to pracowałem, czy nie?
    Niech ktoś złapie za telefon i zadzwoni do US, a potem napisze jaką dostał
    odpowiedź.
    Mi już jest głupio, bo mnie pani po głosie rozpoznaje.