  • 11. Data: 2003-03-11 12:26:30
    Temat: Re: ktory limit kosztow uzyskania przychodu
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message
    news:b6hr6vcu4p09m2dm1nu98bc99e4enhonp8@4ax.com...

> [...]
    > urlop) w jednej firmie a od marca w innej. Koszty w pierwszej miałem
    > do marca włącznie (chociaż w marcu nie przepracowałem tam ani jednego
    > dnia - ale program pewnie uznał, że skoro była wypłata, to koszty
    > trzeba naliczyć).

    > Ponieważ też się zastanawiałem co z tym zrobić, poszedłem z PITem
    > wypytać. Pani stwierdziła "dodawać". To akurat moim zdaniem w ogóle
    > nie wchodzi w grę - 2x koszty uzyskania w marcu. Co najwyżej można by
    > policzyć za marzec koszty wieloetatowca, ale ja asekurancko wziąłem
    > "pojedyncze zwykłe" - te parę groszy nie jest warte ciągania po

    Nie ma czegoś takiego jak koszty wieloetatowca za marzec.
    Są koszty miesięczne uzyskania przychodu, czy to z jednego etatu, czy z
    dwóch nie ma znaczenia.
    Twoje koszty w marcu wyniosły po prostu 2 * 96.26 i już.
    Jakbyś pracował w pięciu firmach to twoje koszty wyniosłyby 5*96.26.
    Jest tylko jeden górny limit 1732.72 i twoje koszty nie mogą przekroczyć tej
    kwoty i nie jest istotne jak one były rozkładane w ciągu roku.
    Ważne jest to,że możesz je zastosować wtedy kiedy w ciągu roku pracowałeś na
    więcej niż jednym etacie i nie ma powidziane jak długo.

    > Chociaż tak zacząłem się zastanawiać z "praktycznego" punktu widzenia.
    > W marcu US dostał podatek od obydwu firm, w PIT 11 w pierwszej firmie
    > mam "do 31 marca" (też pewnie program tak sobie ustala). Teraz IMHO
    > jedynym sposobem na to, żeby US dowiedział się, że nie pracowałem
    > jednocześnie w 2 firmach jest świadectwo pracy. Czy US może zarządać w
    > razie kontroli przedstawienia świadectwa pracy??

    No to tu jest pytanie do ekspertów.
    Czy jeśli pracowałem na jednym etacie do połowy miesiąca, a na drugim od
    połowy miesiąca
    to jestem dwuetatowcem, czy nie.
    KUP, itp itd liczy się za cały miesiąc, więc policzą mi je i w jednej i
    drugiej firmie.
    Wg pit 11 wynika, że w tym miesiącu pracowałem jednoczesnie na dwóch
    etatach.
    No to pracowałem, czy nie?
    Niech ktoś złapie za telefon i zadzwoni do US, a potem napisze jaką dostał
    odpowiedź.
    Mi już jest głupio, bo mnie pani po głosie rozpoznaje.

  • 12. Data: 2003-03-11 12:49:41
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 11 Mar 2003 13:26:30 +0100, "KK" <p...@g...pl>
    zakodował:

> [...]
    >dwóch nie ma znaczenia.
    >Twoje koszty w marcu wyniosły po prostu 2 * 96.26 i już.

    Czyli wystarczy przepracować 2 miesiące w 6 firmach, pozostałe
    10miesięcy być bezrobotnym i można odliczyć całoroczny limit kosztów?

    >Ważne jest to,że możesz je zastosować wtedy kiedy w ciągu roku pracowałeś na
    >więcej niż jednym etacie i nie ma powidziane jak długo.

    Tylko chodzi o to, że ja nawet 1 dzień nie pracowałem w 2 firmach
    JEDNOCZEŚNIE. Ba, w marcu pracowałem tylko w jednej firmie (z drugiej
    dostałem tylko spóźnioną wypłatę odprawy i ekwiwalent za urlop, co nie
    przeszkodziło im naliczyć kosztów - chociaż nie mieli prawa bo nie
    przepracowałem ani jednego dnia).

    >Wg pit 11 wynika, że w tym miesiącu pracowałem jednoczesnie na dwóch
    >etatach.

    U mnie wg PIT tak, wg świadectwa pracy nie.

    >Niech ktoś złapie za telefon i zadzwoni do US, a potem napisze jaką dostał
    >odpowiedź.

    Jestem przekonany, że zależy od US a może nawet od konkretnej osoby w
    US ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 13. Data: 2003-03-11 13:20:09
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    >
    > Czyli wystarczy przepracować 2 miesiące w 6 firmach, pozostałe
    > 10miesięcy być bezrobotnym i można odliczyć całoroczny limit kosztów?

    Trochę mało 2*6*96.26 = 1155.12.
    A ty z racji pracy na wielu etatach masz 1732.72.
    Dołóż trochę firm lub miesięcy.

> [...]
    > przepracowałem ani jednego dnia).

    > U mnie wg PIT tak, wg świadectwa pracy nie.

    U ciebie to raczej powinni jeszcze raz ci pit wystawić i poprawić.

    Ale rzuciłem przykładem, pół miesiącu w jednej, pół miesiąca w drugiej.
    I dlatego prosiłem o telefon do US. Liczą się dni, czy miesiące (Umowa o
    pracę, czy pit)

    > Jestem przekonany, że zależy od US a może nawet od konkretnej osoby w
    > US ;)

    Ale jak zadzwoni kilka osób, to będziemy mieli kilka odpowiedzi, zobaczymy
    co przeważy.