    From: dp <d...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: lepsze prawo? czemu nie!
    Date: Tue, 24 Feb 2004 21:58:48 +0100

    http://www.dobreprawo.w.pl/
    http://www.dobreprawo.z.pl/

    Witam,
    kilka uwag do wypowiedzi Witka i Godfryda:

    1. Witek - przede wszystkim dzieki za pozytywny komentarz, to
    niesamowite, bo o niektorych rzeczach o ktorych piszesz myslalem
    doslownie w identyczny sposob :-)). Przede wszystkim - tak, mam nadzieje
    to niedlugo gdzies opublikowac. Kto uwaznie czyta prase na pewno
    zauwazyl, ze publiczna dyskusja na ten temat trwa od dawna. Pojawialy
    sie glosy m.in. ludzi z Rady Legislacyjnej (bardzo ciekawy artykul w
    Rzeczpospolitej, niestety wylecialo mi nazwisko autora). Prof. Jadwiga
    Staniszkis od dluzszego czasu mowi o koniecznosci decentralizacji wladzy
    - w jej artykulach pojawialy sie zreszta niesmiale analogie do struktury
    Internetu). Podobne akcje byly podejmowane w przeszlosci, dosyc
    nieudolnie niestety. Problemem zawsze bylo jedno i to samo - sygnal
    szedl od wladzy, pozniej zajmowala sie problemem horda prawnikow i
    "ekspertow". Nigdy - tak na prawde - zadna z tych akcji nie dotarla na
    poziom firm i obywateli, czyli do ludzi, ktorym na prawde zalezy. I to
    bylo ich glowna przyczyna upadku - brak motywacji. Szanse powodzenia ma
    jedynie cos, co idzie od dolu.

    2. Gotfryd - to prawda, ze historia referendow w Polsce nie jest
    imponujaca. Ale niby jaka ma byc??? W 1975 roku w Polsce byl srodkowy
    Gierek i slowo referendum kojarzyc sie moglo jedynie z akcja 3 x TAK.
    Jestesmy demokracja od 15 lat zaledwie i do dzisiaj kazdy czlowiek,
    ktory rwie sie do rzadzenia jest moralnie podejrzany, prawda? To jest
    cos, co nie przyjdzie samo, moze i moja inicjatywa spali na panewce i
    nic z tego nie wyjdzie. Ale moze ktos to przeczyta i za 5 albo 10 lat
    wroci do tego pomyslu. I z tego tez sie bede cieszyc. Mozecie wierzyc
    lub nie, ale od chwili, kiedy pierwszy raz pomyslalem o czyms takim
    minelo ponad 4 lata. Tyle czasu trzeba bylo czekac na odpowiedni moment.
    A jesli jest jedna szansa na tysiac, to ja sprobuje. Bo stawka jest wysoka.

    3. Gotfryd znowu - skoro wiesz co trzeba zrobic z KRUS - TO WLASNIE O TO
    CHODZI!!! Bo ja na przyklad nie wiem i nawet nie probuje inaczej
    twierdzic. Mowisz o czyms bardzo konkretnym, o problemie prawnym który
    powinien zostac rozwiazany. Napisz jakie masz zastrzezenia (co dziala
    nie tak) i jaki masz pomysl i bedzie kolejny punkt na liscie bykow w
    prawie do zalatwienia. A co ci szkodzi? Zmarnujesz 10 min., ale masz
    szanse zyskac cos duzo wazniejszego... Chyba warto, nie? ;-)

    4. Witek i Gotfryd - kupowanie glosow za piwo - to oczywiste, ze musi
    byc jakis system ratingow, wazenia glosow. Jakims pomyslem, o ktorym
    wstepnie myslalem bylo przydzielenie po polowie wagi decyzji ekspertom i
    "uzytkownikom". Podjęcie jakiejkolwiek decyzji musialoby sie wiazac z
    uzyskaniem ponad 50% glosow wazonych z obu grup. W ramach poszczegolnych
    grup (zwlaszcza ekspertow) moglby funkcjonowac dodatkowy system
    ratingowy np. taki jak w Allegro, gdzie eksperci nawzajem i uzytkownicy
    ocenialiby sie i kontrolowali. Zreszta, to jest robota dla Santorskiego
    albo dla jakichs innych mozgow od psychologii i socjologii a nie dla
    mnie :-)) Wiem, ze to jest problem i ze musi byc rozwiazany, ale
    wczesniej jest tysiac innych, chociazby to, ze strona stoi na jakims
    dennym blogu, a ja nie potrafie tego zrobic bardziej solidnie :-))

    Z nowosci - dodalem notke FAQ i krotkie odpowiedzi na najczesciej
    pojawiajace sie w mejlach pytania i komentarze.

    Zapraszam wiec ponownie do odwiedzin i do komentarzy. Zwlaszcza tych
    negatywnych :-))

    Pozdrawiam,
    dp

    http://www.dobreprawo.w.pl/
    http://www.dobreprawo.z.pl/

    PS. To naprawde sa dwa serwery - oczywiscie powyzsze linki to tylko
    redirect z tego samego Polbox'u, ale prowadza do dwoch roznych stron,
    ktore uzupelniam rownolegle, tak zeby zawsze mozna bylo sie polaczyc bez
    problemu.