    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: lepsze prawo? czemu nie!
    Date: Tue, 24 Feb 2004 23:19:30 +0100

    On Tue, 24 Feb 2004, dp wrote:
    [...]
    >+ Rzeczpospolitej, niestety wylecialo mi nazwisko autora). Prof. Jadwiga
    >+ Staniszkis od dluzszego czasu mowi o koniecznosci decentralizacji wladzy
    >+ - w jej artykulach pojawialy sie zreszta niesmiale analogie do struktury
    >+ Internetu). Podobne akcje byly podejmowane w przeszlosci, dosyc
    >+ nieudolnie niestety. Problemem zawsze bylo jedno i to samo - sygnal
    >+ szedl od wladzy, pozniej zajmowala sie problemem horda prawnikow
    >+ i "ekspertow".

    ...aż uziemili ? ;)
    [...]
    >+ 2. Gotfryd - to prawda, ze historia referendow w Polsce nie jest
    >+ imponujaca. Ale niby jaka ma byc???

    Taka sama jak historia wolności gospodarczej: bezpośrednio
    po zmianie ustroju były najlepsze (i chyba jedyne !) warunki
    do przeprowadzenia *realnych* referendów.
    Aczkolwiek nie da się ukryć że w "regułach" dot. owej DG sprzed
    lat iluś były większe dziury niż dziś, to sama dawka przepisologii
    krępującej... też była mniejsza.
    To samo w prawie: WTEDY były warunki dla zadania paru REALNYCH
    pytań. Dziś... dziś pytania może i są. Ale mogą być niewygodne
    a to partii rządzącej, a to kosciołowi, a to sprzeczne z umowami
    międzynarodowymi, a to w Konstytucji coś już jest... (poszczególne
    pozycje listy nie muszą być rozłączne :])

    [...]
    >+ A jesli jest jedna szansa na tysiac, to ja sprobuje. Bo stawka jest wysoka.
    >+
    >+ 3. Gotfryd znowu - skoro wiesz co trzeba zrobic z KRUS - TO WLASNIE
    >+ O TO CHODZI!!!

    Nie sądzę. Nie sądzę żeby chodziło: to był jeden z elementów
    Planu Haussnera. Odrzucony na wstępie.
    I nadaje się na dobry przykład o czym myślisz źle: rolnicy się
    nie godzą żeby "im zabrać", pomysłu jak rozwiązać problemy "praw
    nabytych" nie ma (a OBIECYWANO czasami dużo... i kto ma za to
    zapłacić ?) pytania "czy chcesz płacić XX na dopłaty na KRUS"
    reszcie społeczeństwa nikt nie ma odwagi postawić.
    A tu trzeba się zdecydować: czy produkcja rolnicza ma być
    *rynkowa* czy *nie*. Unia steruje w stronę odpowiedzi "nie"
    i to w wersji hm... nieakceptowalnej. Nie masz krowy ?
    To OK. A wiesz że jak sobie kupisz to NIE BĘDZIESZ MÓGŁ
    mleka od niej sprzedać sąsiadowi ? No chyba że "kwotę
    mleczną odkupisz" :] - Już wiesz. Absurd. Prawda.
    Acha: zdaje się że w Niemczech wychodzi kilka procent
    rolników. A u nas 1/3 - i z tym jest problem (ze skalą !)
    przy stosowaniu systemów "nierynkowych".

    >+ Bo ja na przyklad nie wiem i nawet nie probuje inaczej
    >+ twierdzic.

    Oj, wystarczy wiedzieć jaki jest procent dopłaty do
    KRUS żeby być świadomym iz taki stan MUSI powodować
    chęć do uzywania, naduzywania i czegoś tam jeszcze.

    [...]
    >+ 4. Witek i Gotfryd - kupowanie glosow za piwo - to oczywiste, ze musi
    >+ byc jakis system ratingow, wazenia glosow.

    Ależ oczywiście, zgoda.
    Tylko... kto i *jak* wprowadzi taki system ?? :)
    Przecież to jest "politycznie niepoprawne" :)
    Jak myślisz - jeśli będzie przedstawione realne oszacowanie
    czegokolwiek w kraju z podaniem kosztów oraz naciagane obietnice
    - za czym zagłosuje większość ?
    To już ma nie być kiełbasy wyborczej ?? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd