  • 1. Data: 2002-03-19 11:24:23
    Temat: mam paragon - czy to KUP?
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    witam i 3 x pytam:

    1. w punktcie ksero chciałem ostatnio fakturę ale pan powiedzał, że może mi
    tylko wydać dowód sprzedaży (coś w tym stylu). Czy mógł tak powiedzieć i czy
    taki DS może być podstawą do kosztów (DG, VAT, KPiR)? Oczywiście nie było na
    nim wyszczególnionego Vatu.

    2. podobnie w kiosku kupując znaczki skarbowe na podanie o niezaleganiu (z
    DG) dastałem paragon (jest tam VAT). Czy mogę dać to w koszty? Vatu to sobie
    chyba nie odliczę.

    3. czy opłata bankowa za wydanie opini o rach firmowym jest KUP?

    pzdr
    mwi

  • 2. Data: 2002-03-19 21:20:03
    Temat: Re: mam paragon - czy to KUP?
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mwi" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sobie
    > chyba nie odliczę.
    >
    > 3. czy opłata bankowa za wydanie opini o rach firmowym jest KUP?

    jacek

  • 3. Data: 2002-03-22 18:15:28
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Tue, 19 Mar 2002 12:24:23 +0100, "mwi"
    <m...@p...onet.pl> napisałbył:

> [...]
    >taki DS może być podstawą do kosztów (DG, VAT, KPiR)? Oczywiście nie było na

    MSZ Nie mógł. Miał obowiązek wydać rachunek lub fakturę.

    >2. podobnie w kiosku kupując znaczki skarbowe na podanie o niezaleganiu (z
    >DG) dastałem paragon (jest tam VAT). Czy mogę dać to w koszty? Vatu to sobie
    >chyba nie odliczę.

    Paragon to inna sprawa... Choć mogłeś prosić o fakturę

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2002-03-23 15:25:32
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Tristan Alder wrote:

    > MSZ Nie mógł. Miał obowiązek wydać rachunek lub fakturę.

    > Paragon to inna sprawa... Choć mogłeś prosić o fakturę
    Hmm... na znaczki skarbowe nie wystawia się faktur, to ani towar ani usługa.
    Ale na pewno mozna dostać pokwitowanie - zawsze wydają je w sądach, urzędach
    czy bankach. I nic więcej.
    Dziwne że na paragonie był VAT, to chyba jakaś pomyłka.
    A swoją drogą sprzedawca nie może odmówić wystawienia faktury na towar lub
    usługę, jeżeli jest VATowcem. A jeżeli nie jest, musi wystawi zwykły
    rachunek.
    Widziałam kiedyś informację na jakiejś kasie że nie wystawia się faktur VAT
    na kwote mniejszą niż 10 zł. Na 100% jest to działanie bezprawne.

    Miałam kiedyś scysję na ten temat z kioskiem (chyba kiedys o niej pisałam).
    Paniusia powiedziała mi :"faktur nie wystawiamy". Tak po prostu. Ale liścik
    do "szefowej" kiosku z dołączonym zapytanie do US czy takie dzialanie jest
    prawidłowe ( z podaniem danych firmy) poskutkował.
    Zapytania nie wysłałam do US, ale jako załącznik "do wiadomości" zrobił
    swoje :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wo?oszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-03-23 19:04:05
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 23 Mar 2002 16:25:32 +0100, w
    <d...@l...localdomain>, Magdalena Woloszyk
    <m...@e...com.pl> napisał(-a):

    > Dziwne że na paragonie był VAT, to chyba jakaś pomyłka.

    No co Ty, nigdy nie byłaś w fast-foodzie i nie czytałaś paragonu? :)

  • 6. Data: 2002-03-23 19:35:16
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Sat, 23 Mar 2002 16:25:32 +0100, Magdalena Woloszyk
    <m...@e...com.pl> napisałbył:

    >Hmm... na znaczki skarbowe nie wystawia się faktur, to ani towar ani usługa.
    >Ale na pewno mozna dostać pokwitowanie - zawsze wydają je w sądach, urzędach
    >czy bankach. I nic więcej.

    Spoko, późno było i nie doczytałem, że znaczki...

    >Dziwne że na paragonie był VAT, to chyba jakaś pomyłka.

    No właśnie. doczytałem o tym wacie, wiec strzeliłem z fakturą...\

    >Widziałam kiedyś informację na jakiejś kasie że nie wystawia się faktur VAT
    >na kwote mniejszą niż 10 zł. Na 100% jest to działanie bezprawne.

    Kiedyś był taki przepis, że faktury poniżej 7zł (chyba?) się nie
    wystawiało. Teraz już można, ale czy trzeba? Przyjdzie gość do
    papierniczego i będzie towar warty 30gr kupował na fakturę? Np.
    złośliwie, kilka razy dziennie?

  • 7. Data: 2002-03-23 19:48:16
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Radosław Popławski wrote:

    > Sat, 23 Mar 2002 16:25:32 +0100, w
    > <d...@l...localdomain>, Magdalena Woloszyk

    > No co Ty, nigdy nie byłaś w fast-foodzie i nie czytałaś paragonu? :)
    W jakim fastfoodzie sprzedają znaczki skarbowe??????????
    Kurcze... na jakiej prowincji ja mieszkam!
    U nas tylko żarcie... ehh.. wielki świat.. i znaczki skarbowe można kupić, i
    pewnie jeszcze weksle opłacić. Jak tak dalej pójdzie to i samochód będzie
    można zarejestrowac u McDonalda, i slub wziąć.
    Full service! :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-03-25 11:58:24
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > prawidłowe ( z podaniem danych firmy) poskutkował.
    > Zapytania nie wysłałam do US, ale jako załącznik "do wiadomości" zrobił

    dzięki z odpowiedzi ale proszę o utwierdzenie mnie w moich przypadkach:

    1. dowód sprzedaży za ksero jest KUP
    2. kwota brutto z paragonu jest KUP (zakup z. skarbowych w kiosku) -
    odliczenie VAT'u odpada (ale potwierdzam, że na pragonie jest VAT - a może
    to nie paragon - wydruk z kasy - chyba fiskalnej ale nie wiem)

    czy taki paragon nie jest powkitowaniem (np. tylko dodatkowo pieczątka
    kiosku z tyłu)

    pzdr
    mwi

  • 9. Data: 2002-03-27 16:21:23
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 23 Mar 2002 20:48:16 +0100, w
    <0...@l...localdomain>, Magdalena Woloszyk
    <m...@e...com.pl> napisał(-a):

    > W jakim fastfoodzie sprzedają znaczki skarbowe??????????

    Nie, na paragonach z FF jest podany VAT :).
    Nieważne, nie doczytałem, że chodzi o nieovatowane znaczki :).