  • Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: [money.pl] Winiecki a składka rentowa
    Date: 29 Jul 2010 13:24:44 +0200

    On 2010-07-29, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Ok, to zmieńmy na 10%.

    No i w zależności od tego po której stronie to będzie, to albo pracownik
    dostanie mniej, albo ogólny koszt jaki ponoszę za pracownika się zwiększy.
    Przy 10% jeszcze jest to akceptowalne.

    [...]

    > Fakt, o tym nie pomyślałem. Ale - czy takie większe firmy nie mają jakiegoś
    > regulaminu wynagrodzeń który precyzuje co zrobić w przypadku gdy rząd
    > podłoży świnię ?

    Nie możesz przecież w regulaminie zawrzeć automatycznej akceptacji gorszych warunków
    płacowych. Te możesz wstawiać tylko wypowiedzeniem zmieniającym lub na mocy
    porozumienia
    stron. Indywidualnie. A jak masz więcej pracowników, to podpadasz pod rózne
    "zwolnienia
    grupowe" konflikty ze związkami itp.

    "Na lepsze" oczywiście warunki można zmienić automatycznie, ale nie wiem czy taka
    sytuacja
    będzie miała miejsce przy podwyżce składek :P

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl