    Date: Thu, 29 Jul 2010 13:49:12 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [money.pl] Winiecki a składka rentowa

    > On 2010-07-29, Tomek<t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No i w zależności od tego po której stronie to będzie, to albo pracownik
    > dostanie mniej, albo ogólny koszt jaki ponoszę za pracownika się zwiększy.
    > Przy 10% jeszcze jest to akceptowalne.
    >
    > [...]
    >
    > Nie możesz przecież w regulaminie zawrzeć automatycznej akceptacji gorszych
    warunków
    > płacowych. Te możesz wstawiać tylko wypowiedzeniem zmieniającym lub na mocy
    porozumienia
> [...]

    Gdy zwiększają się koszty składek pracodawcy to nie ma możliwości, żeby
    automatycznie wpływało to na zarobki pracownika.
    Z drugiej strony, kiedy zwiększają się koszty pracownika (potrącenia z
    kwoty brutto) to pracodawca nie ma obowiązku tego rekompensować.

    Trzeba zawsze pamiętać, że należna kwota wynagrodzenia za pracę do kwota
    BRUTTO. Ile z tego do wypłaty - to nie jest zmartwienie pracodawcy (poza
    techniczną kwestia, ze trzeba poprawnie obliczyć, potrącić i
    rozprowadzić po urzędach).
    Innymi słowy - pracownikowi nie należy się dopłata z tytułu podwyżki
    jego składek, czy tego że wpadł w wyższy próg podatkowy.

    I nie słyszałam, żeby tego typu bufory ktoś wpisywał do regulaminów czy
    nawet układów zbiorowych pracy (ale jak ktoś zna taki ewenement, to
    poproszę namiary), bo nie da się tego mechanizmu zastosować w obie
    strony - jak wzrosną obciążenia to może zadziałać automat podnoszący
    brutto w stosunku do umowy, ale jak zmaleją - żaden automat nie może z
    brutto obciąć.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813