    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nabvycie spadku po ojcu na podst. testamentu
    Date: Mon, 26 Dec 2011 19:00:44 -0600

    On 12/26/2011 2:30 PM, fotd wrote:

    > Dziękuję za odpowiedź.

    > Tak,czytałem i ona odnosi się jedynie do dziedziczenia,a wyroku sądu
    > jest wyraźnie napisane,że nabywam na podstawie testamentu,a nie -
    > dziedziczenia, choć bez testamentu bym dziedziczył oczywiście również
    > całość. Nie wiem zatem , jak traktować informacje zawarte w tym przypisie.

    ale nabycie na podstawie testamentu jest również dziedziczeniem,
    szczególnie jak w testamencie stoi, że "dostaje wszstko".

    > niby tak,ale...

    no właśnie.

    > Jednak zaznaczyć można jedynie jeden kwadrat,a skoro testament ma wyższy
    > priorytet, niż dziedziczenie ustawowe to na moje wyczucie powinienem
    > zaznaczyć "zapis zwykły"

    po raz piąty.
    dziedziczenie może być ustawowe lub testamnetowe

    coś się uparł, że jak jest testament to nie ma dziedziczenia.

    > Na podstawie ustawy dziedziczę - jako jedyne dziecko zmarłego ojca. Tak
    > , jak pisałem , nabyłem na podstawie testamentu , gdyż miało to dla mnie
    > bardziej wartość symboliczną, choć na podstawie ustawy nabyłbym
    > dokładnie to samo i tyle samo. Sędzina również wskazała na bardziej
    > symboliczny aspekt tego dokumentu w moim przypadku.
    >

    > zaznacz 1. dziedziczenie.

    > Spadek po zmarłym (...) na podstawie testamentu sporządzonego
    > własnoręcznie nabył
    > (...).

    no to odziedziczyłeś.

    zaden zapis i inne tam nie wchodzą w grę.