    From: Mieczysław <m...@U...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: niezarejestrowana dzialanosc + odsetki podatkowa
    Date: Thu, 29 Jul 2004 18:49:28 +0200
    Sender: m...@o...pl@81.210.63.241

    Thu, 29 Jul 2004 16:57:56 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Karol K.
    napisał(a):

    > O zadnej kontroli nie zostalem powiadomiony dzisiaj tylko dostalem to
    > powiadomienie:
    > O nastepujacej tresci: Naczelnik Urzedu skarbowego XXXX na podstawie art.
    > 123 paragraf 1 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137
    > poz. 926 z późn. zm.) Zawiadamia o mozliwosci zapoznania i wypowiedzenia sie
    > w terminie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia (II piętro pok. 209) z
    > całością zebranego materiału w sprawie określenia zobowiązania w
    > zryczałtowanym podatku dochodowym z lata 2001-2003- w związku z prowadzoną
> [...]

    Trochę to dziwne i wskazuje na poważne naruszenie prawa przez US.
    Cytowany przepis art 123 dotyczy postępowania podatkowego.
    Postępowanie podatkowe może być wszczęte z urzędu na podstawie
    postanowienia ( art.165 par.2 Ord. podatk.).
    Z kolei par.4 tego art. mówi Cyt: "Datą wszczęcia postępowania z urzędu
    jest dzień doręczenia stronie postanowienia o wszczęciu postępowania."

    Z tego co napisałeś nie otrzymałeś postanowienia - a więc postępowanie nie
    było prowadzone "legalnie". Jest to wystarczający powód do uchylenia
    jakiejkolwiek decyzji jak zostanie wydana na podstawie tego postępowania.

    Masz - MZ - dwie możliwości:

    1.Odpisać na pismo z US, że nie wiesz o jakie postępowanie i o jakie
    materiały chodzi ponieważ nie otrzymałeś żadnego postanowienia o wszczęciu
    postępowania podatkowego co stanowi naruszenie art. 165 par.1 i par.4 OP, w
    związku z art. 123 par.1 OP i w tej sytuacji nie może mieć zastosowania
    art. 200 OP.
    Takie pismo może spowodować, że zaczną postępowanie od początku w sposób
    prawidłowy.
    Ale znając postępowanie US najprawdopodobniej wydadzą jednak decyzję. Wtedy
    w odwołaniu od decyzji podniesiesz zarzuty o naruszeniu przepisów j.w. co
    na pewno zaskutkuje uchyleniem decyzji.

    2.Powinieneś jednak pójść jak najszybciej zapoznać się z zebranym
    materiałem ( tak żeby zdążyć w terminie 7 dni ze złożeniem wyjaśnień ).
    Nie wyjaśniać nic na miejscu, porobić sobie jak najwięcej notatek z ustaleń
    postępowania ( w szczególności na podstawie jakich *dowodów* ustalono
    zobowiązanie podatkowe ).
    Następnie przygotować pisemne wyjaśnienia ( pamiętając aby wysłać je nie
    później niżm 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia ).
    W wyjaśnieniach przede wszystkim postawić zarzuty nieprawidłowego
    prowadzenia postępowania ( jak pisałem wyżej), a w dalszej treści starać
    się podważyć ustalenia ( dowody ) zgromadzone w trakcie postępowania.
    Jeżeli było tak jak piszesz - nie powinno być z tym problemu.
    Zawsze znając ich ustalenia możesz zasięgnąć dodatkowych opinii na grupie.
    W razie pytań (bo sprawa jest pilna ) możesz się ze mną skontaktować na GG
    : 4934225

    --
    Mieczysław
    ----