  • 1. Data: 2004-09-17 12:55:29
    Temat: nowy ZUS
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Ma ktos może jakies linki do w miare szczegółowych informacji co to z
    tym ZUSsem chcą nam wykombinowac od nowego roku?
    Bo wyczytałam że 9 grup, że w zalezności od dochodów, ale chcialabym cos
    dokładniej a nie moge znaleźć.
    Żebym chociaz wiedziała czy ja osobiśce mam sie bać czy może nie muszę i
    na ile muszę ostrzec moich klientów.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2004-09-17 13:19:31
    Temat: Re: nowy ZUS
    Od: Tomasz Janus <t...@e...pl_no_spam>

> [...]
    > dokładniej a nie moge znaleźć.
    > Żebym chociaz wiedziała czy ja osobiśce mam sie bać czy może nie muszę i

    http://www.mps.gov.pl/prawo.php?nr=73&id=794

    pzdr
    tj

  • 3. Data: 2004-09-17 14:36:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz Janus wrote:

    > http://www.mps.gov.pl/prawo.php?nr=73&id=794

    To jest raczej mało aktualne.
    http://ks.sejm.gov.pl/forms/proc.htm
    Sprawdź druk 2790

  • 4. Data: 2004-09-17 16:48:20
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik cef <c...@i...pl>
    w wiadomości <news:ciespt$e4f$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

    > To jest raczej mało aktualne.
    > http://ks.sejm.gov.pl/forms/proc.htm
    > Sprawdź druk 2790

    I o co tu chodzi?:

    Art. 1. W ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń
    społecznych (Dz. U. Nr 137, poz. 887, z późn. zm.)[1] wprowadza się
    następujące
    zmiany:
    2) w art. 9:
    a) ust. 1a otrzymuje brzmienie:
    "1a. Ubezpieczeni wymienieni w ust. 1, których podstawa
    wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z
    tytułu stosunku pracy, członkostwa w spółdzielni, służby,
    pobierania świadczenia socjalnego, zasiłku socjalnego lub
    wynagrodzenia przysługującego w okresie korzystania ze
    świadczenia górniczego lub w okresie korzystania ze
    stypendium na przekwalifikowanie w przeliczeniu na okres
    miesiąca jest niższa:
    1) od kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego
    na podstawie odrębnych przepisów, zwana dalej kwotą
    "minimalnego wynagrodzenia", podlegają również
    obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym
    z innych tytułów, z zas trzeżeniem art. 16 ust. 10a,
    2) od najniższej podstawy wymiaru składek określonej w art.
    18 ust. 8-8b - prowadzący jednocześnie pozarolniczą
    działalność, o której mowa w art. 8 ust. 6 pkt 1, zwaną
    dalej "działalnością gospodarczą" - podlegają również
    obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym z
    tytułu tej działalności.",

    A jak z 1) nie jest niższa, z 2) jest nieznana dziś, bo i po co (czytaj nie
    obliczana, ale niższa niż określona w 18.8-8b) to co?
    Mam liczyć hipotetyczną podstawę od 2) i w zależności...?
    I co to znaczy "podatek należny za ostatni rok podatkowy, od przychodu z
    pozarolniczej działalności" -- jak do teraz to płaciłem od dochodu :) Coś
    się ma zmienić w updof?

    --
    ++++++++++++++++++++++++ Brook's Law ++++++++++++++++++++++++++++++
    If at first you don't succeed, transform your data set! +++++++++++

  • 5. Data: 2004-09-17 18:15:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:
> [...]

    > przychodu z pozarolniczej działalności" -- jak do teraz to płaciłem
    > od dochodu :) Coś się ma zmienić w updof?

    To ubezpieczeni podlegają również obowiązkowo
    ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym
    z innych tytułów, z zastrzeżeniem art. 16 ust. 10a
    (odnośnie pkt 1)
    a odnośnie pkt 2:
    ubezpieczeni podlegają również
    obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym z
    tytułu tej działalności.

    A z podatkiem należnym za ostatni rok,
    to wesoło będzie, bo przecież do kwietnia
    2005 nie za bardzo będzie wiadomo ile to jest.

  • 6. Data: 2004-09-17 18:53:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik cef <c...@i...pl>
    w wiadomości <news:cif9kj$rjo$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

    [...]
    [...]
    > A z podatkiem należnym za ostatni rok,
    > to wesoło będzie, bo przecież do kwietnia
    > 2005 nie za bardzo będzie wiadomo ile to jest.

    Zwłaszcza, że od *przychodu*, jak nie zmienią, to i po kwietniu nie będzie
    wiadomo -- chyba, że chodzi o ryczałtowców, albo "znikną" art 22 updof :P

    --
    +++++++++++++ 04/03/08 PROBLEM (MA28710) Licensed Program = 5722999
    ++++++++++++++++++++++++++++++ RECOMMENDATION Apply LIC PTF MF32369

  • 7. Data: 2004-09-17 19:31:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:
> [...]

    > Zwłaszcza, że od *przychodu*, jak nie zmienią, to i po kwietniu nie
    > będzie wiadomo -- chyba, że chodzi o ryczałtowców, albo "znikną" art

    Chyba chodzi o ryczałtowców,
    bo potem jest wprowadzony art 8a
    i tam jest już o dochodzie.
    Niestety zapomnieli go jakoś zdefiniować:
    czy "przed" uwzględnieniem składek zus
    czy "po" (podobnie z podatkiem czy
    "przed" zdrowotnym czy "po")

  • 8. Data: 2004-09-17 22:34:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Sep 2004, 'Tom N' wrote:
    [...]
    >+ Zwłaszcza, że od *przychodu*, jak nie zmienią, to i po kwietniu nie będzie
    >+ wiadomo -- chyba, że chodzi o ryczałtowców,

    Jak czytałem dyskusję to tak mi się nasunęło - że inaczej ryczałtowcy
    musieliby być osobno wymienieni :)

    >+ albo "znikną" art 22 updof :P

    Niekoniecznie :)
    Pod podatek dochodowy podlegają *źródła przychodów* - z prawem
    uwzględnienia kosztów przy (niektórych :>) przychodach !

    Niemniej... bez sensu.
    Może opłacać się "ukryć" kilka złotych przychodu żeby uniknąć
    15% ZUS...
    Ludziska w listopadzie będą "topili w kosztach" co tylko można,
    choćby mieli dopłacić w sumie do całokształtu :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-09-17 22:55:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Sep 2004, cef wrote:
    [...]
    >+ http://ks.sejm.gov.pl/forms/proc.htm
    >+ Sprawdź druk 2790

    Rzekłbym że logika jest porażająca:
    Najpierw jest tabelka pracowicie pokazująca wzrost
    składek ZUS, czyli WPŁYWÓW (zamierzonych :>).
    A niżej taki cytat:
    +++++
    U Z A S A D N I E N I E
    [...]
    Plan ten powstał w oparciu o wyniki debaty publicznej nad częœciš
    społecznš "Programu uporzšdkowania i ograniczenia wydatków publicznych".
    -----

    Jasne.
    Nie ma to jak ograniczać wydatki za pomocą podwyższania
    wpływów. Wróć: ZAMIARU podwyższania. Bo tego że wpływy
    nie wzrosną w oczekiwanym stopniu (w skrajnym przypadku
    mogą spaść) jak mniemam większość grupowiczów jest pewna:
    Andrzej z Wilna będzie miał robotę...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-09-18 05:42:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    w wiadomości
    tezjan.zabrze.pl>
    wstukał:

> [...]
    > Pod podatek dochodowy podlegają *źródła przychodów* - z prawem
    > uwzględnienia kosztów przy (niektórych :>) przychodach !

    W sumie tak -- przeczytałem jeszcze raz i...

    > Niemniej... bez sensu.

    ... IMO tam jest więcej /kwiatkuf/:
    8d. Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oblicza się
    od podstaw wymiaru określonych w ust. 8-8b od
    miesiąca następującego po miesiącu, w którym upływa termin
    dokonania rozliczenia podatku należnego za ostatni rok
    podatkowy. Tak ustalona podstawa wymiaru obowiązuje do
    miesiąca, w którym następuje rozliczenie podatku należnego
    za dany rok podatkowy.

    Czyli "ryczałtowcy" obliczają od lutego i płacą od stycznia, "skalowcy" i
    "19%" w maju, ale ci pierwsi mają szansę nie dość, że płacić więcej, bo
    płacili większy podatek, to jeszcze za karę, że sobie cośtam odliczali od
    podatku/dochodu i mając zwrot nadpłaty rozliczyli się wcześniej, dopłacić
    wraz z odsetkami za okres od rozliczenia do maja.

    --
    SF98159 - This PSP file contains information about RISC-to-RISC +++
    +++++++++ UPGRADES, including Critical system PTFs that relate to +