  • 11. Data: 2004-09-18 07:03:37
    Temat: Re: nowy ZUS
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:
    > Tak ustalona podstawa wymiaru obowiązuje do
    > miesiąca, w którym następuje rozliczenie podatku należnego
    > za dany rok podatkowy.
    >
    > Czyli "ryczałtowcy" obliczają od lutego i płacą od stycznia,
    > "skalowcy" i "19%" w maju, ale ci pierwsi mają szansę nie dość, że
    > płacić więcej, bo płacili większy podatek, to jeszcze za karę, że
    > sobie cośtam odliczali od podatku/dochodu i mając zwrot nadpłaty
    > rozliczyli się wcześniej, dopłacić wraz z odsetkami za okres od
    > rozliczenia do maja.

    Ogólnie na systemie, który uzależnia składkę od
    dochodów i podatku daleko się nie zajedzie.
    Pod koniec roku okaze się, że wpływy ze składek
    wzrosły nieznacznie, ale za to spadły wpływy
    z podatku dochodowego i VAT.
    Kto o zdrowych zmysłach zechce zapłacić
    dodatkowy haracz za to, że był łaskaw
    nie kombinować i wykazać dochód?
    Ludzie mają liczne rodziny i z problemem
    rozkładu dochodu sobie pewnie jakoś sobie poradzą.
    (jeszcze będą mieć zniżki dla początkujących)
    Obawiam się, że Państwo zarobi na tym niewiele,
    ale pozostanie prawo zmuszające do kombinowania
    i unikania podatków, przerzucania obrotu do szarej strefy.
    I o to przecież posłom chodzi.

  • 12. Data: 2004-09-18 08:42:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Sep 2004, 'Tom N' wrote:
    [...]
> [...]
    >+ podatku/dochodu i mając zwrot nadpłaty rozliczyli się wcześniej, dopłacić
    >+ wraz z odsetkami za okres od rozliczenia do maja.

    Tu akurat chyba nie - jest "upływa termin rozliczenia", czyli
    IMHO 30.IV. następnego roku :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 13. Data: 2004-09-18 15:06:37
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    w wiadomości
    ezjan.zabrze.pl>
    wstukał:

    > On Sat, 18 Sep 2004, 'Tom N' wrote:
    > [...]
    > [...]
    >
    > Tu akurat chyba nie - jest "upływa termin rozliczenia", czyli
    > IMHO 30.IV. następnego roku :)

    ale jest też:
    Tak ustalona podstawa wymiaru obowiązuje do miesiąca, w którym następuje
    rozliczenie podatku należnego za dany rok podatkowy.

    Czyli, że podstawa jest obliczana w maju 2005, ale obowiązuje od daty
    złożenia zeznania za *dany* 2005, w najlepszym przypadku kwietnia 2006? :-)

    --
    II13461 CLOSED FAILURE TO FIND CONSOLE AFTER APPLYING PTF MF29802.+
    II13365 CLOSED SOFTWARE REQUIRED 800, 810, 825, 870, 890 OS/400 LIC

  • 14. Data: 2004-09-19 23:11:32
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    > On Fri, 17 Sep 2004, cef wrote:
    > [...]
    >
    > Rzekłbym że logika jest porażająca...

    A propos porażania,
    interesujący wydaje się wynik głosowania
    nad wnioskiem o odrzucenie ustawy : 209 do 209
    [http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/glosowania?OpenAgen
    t&4&82&4]
    Przy takim układzie sił, cenny okazuje się każdy jeden głos,
    oraz obecność posła podczas głosowania,
    a z tej tabeli wygląda mi, że wśród nieobecnych
    jest szansa na niewielką przewagę przeciwników tej ustawy.

    W związku z tym poszukałem na stronie:
    [http://www.sejm.gov.pl/poslowie/posel.html]
    posłów z mojego okręgu wyborczego:
    [http://www.sejm.gov.pl/poslowie/mapa4/p12.htm]
    Są tam podane adresy biur poselskich i e-maile
    każdego z posłów. Na 1 okręg wypada średnio po ok. 10 posłów
    Zamierzam wysłać każdemu z nich maila z informacją/oświadczeniem,
    by przyjął do wiadomości, że w razie głosowania za 'Rządowym projektem
    ustawy o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych',
    albo w razie jego nieobecności na tym głosowaniu,
    moze być pewnym, iż w najbliższych wyborach
    ani ja ani nikt z mojej rodziny i przyjaciół
    nie odda głosu na listę na której znajdzie się jego nazwisko.

    Wzór listu roześlę po swoich znajomych
    (mam kilku pracujących na swoim) z prośbą by uczynili to samo
    i przekazali list dalej - swoim znajomym
    Wirusy i 'łańcuszki św.Antoniego' rozchodzą się
    przez pocztę elektroniczną bardzo szybko, jeśli jakieś wrócą do mnie
    będę wiedział, że 'moi posłowie' też 'kilka' takich dostali.
    Być może ich ilość będzie wystarczająca, by 'porazić' choć jednego
    z tych, którzy byli nieobecni bądź przeciw.

    Może to i nieco naiwny tok rozumowania, a szanse powodzenia mizerne,
    ale między 209:209, a 210:208 różnica jest bardzo niewielka,
    choć skutki z niej wynikłe mogą być opłakane.

    nocnyMarek

  • 15. Data: 2004-09-19 23:15:01
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    Ooops, niepotrzebnie dodałem nawiasy i linki się spaćkały ;-(