  • Data: 2005-06-27 11:35:17
    Temat: Re: odliczanie VAT-u za czesci samochodowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Jun 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    >+ Ja jednak poproszę obu panów o wskazanie prawnych podstaw tego
    >+ rozumowania. Bo o ile w przypadku np. wydatków na mieszkanie takowe
    >+ zapisy znaleźć można, to warunku rzeczywistego wykorzystania (w sensie:
    >+ możesz zaliczyć w koszty tylko tyle tonera, ile zużyłeś na firmowe
    >+ drukowanie) nigdzie nie zauważyłem - nie wspominając nawet o warunku
    >+ "wykorzystania w całości".

    Masz rację o tyle że dyskusja rozwinęła się ze zbyt szerokim
    horyzontem :] - "zaliczenie części w KUP" jest pewnym
    9pewnie nieprawidłowym) skrótem.

    Jeśli *przeznaczeniem* tonera było użycie w DG - to oczywiście
    podatnik ma prawo ująć jego cenę w KUP.
    Całą.
    I odliczyć VAT.
    Wg proporcji "obowiązującej na dany rok".

    Natomiast jeśli *wbrew* temu przeznaczeniu część przeznaczy
    "na cele osobiste" to IMO powinien:
    - skorygować koszt o część zużytą "na cele osobiste", art. 23.1.49
    ustawy o podatku dochodowym (i robi to "po stronie minusów")
    - wykazać za pomocą FW VAT podatek należny od "przekazania ca
    cele osobiste", art. 7.2.1 ustawy o VAT - i inaczej niż
    poprzednio robi to "po stronie plusów" :)

    IMO FW VAT może pełnić rolę DW służącego również do korekty
    kosztu. W odróżnieniu od stanu sprzed 1.V.2004 nie ma
    już problemu z koniecznością "VATu od marży" (przypomnę
    iż wcześniej podatnik - dla celów VAT - powinien był
    "sprzedać sobie po cenie stosowanej wobec innych
    odbiorców", czyli na ogół DROŻEJ niż sam kupił).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)