    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odliczanie VAT-u za czesci samochodowe
    Date: Wed, 29 Jun 2005 00:54:59 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@liese.tinet-polska.pl
    <d97f67$nkc$1@nemesis.news.tpi.pl> <d98emp$scc$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d98v28$bkp$1@news.onet.pl> <d99275$2uk$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d992fk$jvn$1@news.onet.pl> <d994iu$k8c$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d9996a$76a$1@news.onet.pl> <d99n3c$1ag$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d99t4q$q2m$1@news.onet.pl> <d9atnt$jv9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d9c8du$k62$2@news.onet.pl> <d9ch65$1tm$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d9cknd$l2q$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.60.0506232358460.1952@athlon>
    <d9hc2o$c8t$1@news.onet.pl> <d9ho5v$pi0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d9hr60$d58$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.60.0506250009310.1940@athlon>
    <d9j5ec$89d$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.60.0506251258450.1108@athlon>
    <d9lmhv$g6c$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.60.0506271020540.1928@athlon>
    <d9pdhj$hn9$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.60.0506280853540.1692@athlon>
    <d9s6cu$j0$2@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.60.0506282245460.588@athlon>

    wiadomości news:

    > Jasne. Zgoda. Ale może powodować skutki uboczne które trzeba
    > "załatwić". Wykazać dochód... (albo właściciela albo korzystającego).

    Jaki dochód wykazujesz jeśli płacisz za usługę?

    > Poprawiam: nie ma znaczenia czyja drukarka, ważne czy legalnie jest
    > w dyspozycji firmy

    Legalnie=nie nielegalnie.

    > Ja też spytałem: o to czy korzystasz z samochodu prezesa twojego
    > providera.

    Jeśli się zgodzi to czemu nie?

    > IMO: "w rozumieniu korzystania opisanego w przepisach KC" - *NIE*.

    Korzystać=odnieść korzyść.

    > Nie. On sam jedzie po to żeby załatwić

    Nie.
    Ja go wysłam żeby MI coś załatwił.

    > Ależ ja go UMIEM nazwać - i cały czas nazywam !

    Błędnie.

    > Wobec takiego postawienia sprawy - po raz ostatni:
    > "stan prawny jest taki że to PRACOWNIK używa WŁASNEGO samochodu
    > w celu realizacji WŁASNEJ umowy o pracę".

    W celu realizacji własnej umowy o pracę używa go dojeżdżając do miejsca
    pracy i wracając z niej.
    Chyba że ma co innego w obowiązkach - ale nie o tym mwimy.
    Nie kręć.

    > Nie mam.

    Masz.

    > Skupiam się.
    > Meritum jest proste: od kosztów samochodu pracownika w "zwykłej
    > delegacji" nie można odliczyć VAT.

    Podobnie jak od biletów kolejowych, wynajmu auta przez pracownika, taksówki,
    tak?

    > Mogę.

    A na jakiej podstawie?

    > Bo mogę jak każdy "wziąć taksówkę" - ja jako pracodawca.
    > I jako pracodawca jeśli na kwitku jest wykazany VAT (nie mam
    > pojęcia czy teraz jest wykazywany :)) mogę go odliczyć.

    Na fakturze za paliwo też będzie wykazany...

    > I mogę kazać zawieźć tą taksówką swojego pracownika.
    > I mogę polecić pracownikowi żeby tę taksówkę załatwił: temu
    > lub innemu pracownikowi.

    A czy możesz kazać pracownikowi załatwić taksówkę samemu?
    I samemu za nią zapłacić?

    > Cały pic w tym że wynajęcie kursu taksówką nie pociąga za sobą
    > *żadnych* innych problemów - ani prawnych ani podatkowych.

    Jeśli to pracownik ją wynajmuje - to wg Twojego rozumowania jest to JEGO
    koszt, a nie koszt firmy...

    > Taksówkarz wszystko rozlicza "w cenie kursu" - podatki (w tym
    > VAT i swój dochodowy) rownież. On rozlicza.

    Nie o to idzie, tylko o to że koszty są pracownika - przecież to on jedzie
    taryfą w celu realizacji własnej umowy o pracę....

    >Ale jak udostępnia samochód
    > KOMUŚ - to albo pracownik albo ten "ktoś" ma dochód...

    Chyba że mu za to płaci....
    A nie mówimy o jazdach BEZ zapłaty.

    > Hm... powiadasz że będąc przedsiębiorcą możesz zaliczyć w KUP
    > (twój KUP) prąd potrzebny do działania sklepu w którym chcesz
    > kupić coś do wyposażenia ?

    Jeśłi faktura będzie wystawiona na mnie, a zużycie prądu realizowało mój cel
    gospodarczy - czemu nie?

    > Nie wymagają. Formy potwierdzonej pismem (to nie to samo
    > co forma pisemna) wymaga zaliczenie najmu czy dzierżawy
    > w KUP

    Delegacja zazwyczaj jest rozliczana w formie pisemnej, a więc kilometrówka
    też.

    > Umowa o pracę nie przewiduje świadczenia usług.

    Niech będzie "świadczenie pracy" - to też usługa.

    > Ano właśnie. Więc on "sam się wiezie" nie w formie usługi

    Nie.
    On SIĘ wiezie za darmo.
    Ale samochód eksploatuje już na koszt pracodawcy.
    W ten czy w inny sposób przez pracodawcę pokrywany.
    Tyle że Ty się uparłeś że TYLKO W TEN (kilometrówka) a ja twierdzę że może
    też być w inny (pokrycie kosztów paliwa, parkingu itd).