  • 21. Data: 2008-07-20 17:57:11
    Temat: Re: okulary dla informatyka - w koszty?
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    news:slrng86fke.s6t.proteus@pl-test.org...
    > Ale tak po prawdzie, to lepiej się zapytać księgowych/doradców z własnej
    > okolicy. Różne skarbówki, to różne praktyki. Sama musisz zdecydować czy
    > warto, czy nie.

    Fakt, chyba ostatecznie zapytam w swoim US. Chciałam się tylko zorientować,
    czy jest sens w ogóle do nich dzwonić/iść.
    Dzięki wielkie i pozdrawiam
    Barbara

  • 22. Data: 2008-07-20 18:00:01
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Użytkownik "boropi" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Nie znam się na okularach wcale, ale te filtry na które chcesz tyle wydać,
    > to są w ogóle potrzebne w dobie monitorów LCD itp.

    Szczerze, nie mam pojęcia. Chodzi o okulary męża. Okulista zalecił mu jakiś
    czas temu właśnie takie. Nie wiem, czy faktycznie jest o aż tak potrzebne,
    ale jesli ma w jakikolwiek sposób jednak ochronić mu wzrok, to wolimy wydac
    więcej. Miałam jednak nadzieję, ze może uda się coś z tego odliczyć, bo
    kwota konkretna.
    Pozdrawiam
    Barbara

  • 23. Data: 2008-07-20 18:05:36
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Nikt poza tobą nie wie, co może być kosztem Twoim a co nie. W przypadku
    > kontroli jeden "obroni" takie okulary, inny nie. Sama powiedziałaś że bedą
    > one służyły takze celom osobistym. Tak jak slipy, o których napisałem na
    > początku. Wg mnie takie okulary, nawet w przypadku informatyka, nie beda
    > jego "odzieżą ochronną".

    No właśnie dlatego się zawahałam z tym wpisaniem w koszty. Mąż używa tych
    okularów na codzień również, choć bez nich przy komputerze nie jest w stanie
    w ogóle pracować. No i w sumie są to drugie okulary, więc teoretycznie
    jednych może używac na codzień, a te drugie mieć tylko do pracy. Ciekawa
    jestem, czy takie uzasadnienie byłoby wystarczające dla ewentualnego
    kontrolera.

    > Ale to też jest tak, jak z samochodem będącym ŚT. Nie wolno go używać na
    > potrzeby osobiste (no chyba że do przychodu wrzucisz te używanie) a i tak
    > każdy tak robi.

    O tym też pomyślałam. W sumie wychodzi na to, ze takie okulary i samochód są
    używane podobnie, tzn. i w pracy i do celów prywatnych. Samochód można
    wliczać bez problemu, a do okularów mogą się przyczepić... Chyba jednak
    spróbuję popytać w swoim US, choć jak znam życie i tak mi nic konkretnego
    nie powiedzą.

    Dzięki i pozdrawiam
    Barbara

  • 24. Data: 2008-07-20 18:36:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 20 lipiec 2008 15:17
    (autor Barbara K.
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g5vdts$i9q$1@news.onet.pl>):
    > Oszczędziłabym kilkaset złotych w tym wypadku...

    No to musisz się zastanowić czy przekonasz kontrolera. Wg mnie nie.

    > A ktoś prosił o poradę prawną??? Prosiłam jedynie o pomoc w poszukiwaniu
    > odpowiedzi na moje pytanie.

    No więc ludzie ci pomagają, a ich opluwasz.

    > Cóż, wiem, że są na tej grupie osoby, które
    > nie czepiają się i odpowiadają w miarę możliwości bez zgryźliwości i wiele
    > razy mi pomogły, a niektórzy korzystają z okazji, żeby komuś dogryźć...

    To ić se na cośtam.medycyna opatrzeć rany po pogryzieniach. :-P

    --
    Tristan

  • 25. Data: 2008-07-20 18:38:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 20 lipiec 2008 15:52
    (autor Cavallino
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g5vfuu$mll$1@news.onet.pl>):

    > Żona ma okulary, które używa wyłącznie do pracy przy kompie, w pracy.
    > Do domu nawet ich nie przynosi.

    Możliwe. Ale przekonaj o tym kontrolera, bo kto ma osobne okulary do
    osobistych sprawa, a osobne do służbowych? Zresztą Barbara sama napisała,
    że używa je również osobiście.

    --
    Tristan

  • 26. Data: 2008-07-21 06:48:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Jul 2008, Barbara K. wrote:

    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał
    >
    > Czyli gdyby okulary były uzywane tylko i wyłącznie do pracy przy komputerze,

    Raczej trochę inaczej: jeśliby sensownie dało się je wykorzystać
    tylko przy "pracy"...
    Znaczy w koszty da się zaaplikować niewątpliwie sprzęt ochronny (BHP
    i Twoje dywagacje z kaskiem) tudzież "nie nadający się do celów
    osobistych", AFAIR ogólne wnioski są takie, że garnitur ani laska
    nie przejdą, ale ubiór z wielgachnym logiem ze wszystkich stron
    już raczej tak.
    Laskę przywołuję nie bez powodu: leczenie, rehabilitacja tudzież
    wszelkie protezy stanowią *osobistą* potrzebę podatnika i tyle.
    O ile dla *pracowników* istnieje nieco rozwiązań prawnych, pozwalających
    na zaliczenie tego i owego w koszty, to samego prowadzącego to
    nie dotyczy.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2008-07-21 06:48:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Jul 2008, Cavallino wrote:

    > Żona ma okulary, które używa wyłącznie do pracy przy kompie, w pracy.

    wKF: Dla pracowników istnieje ficzer (w przepisach) pozwalający na
    zaliczenie w koszty!

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2008-07-21 08:10:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości news:

    > Możliwe. Ale przekonaj o tym kontrolera, bo kto ma osobne okulary do
    > osobistych sprawa, a osobne do służbowych?

    Nie zrozumiałeś.
    Do osobistych sprawa nie używa okularów.
    Używa ich WYŁĄCZNIE do pracy (w jej przypadku przy kompie).
    Nie częściej niż myszkę która przy nim leży. ;-)

    > Zresztą Barbara sama napisała,
    > że używa je również osobiście.

    No i to powoduje że ja bym nie odliczał.

  • 29. Data: 2008-07-21 08:11:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > wKF: Dla pracowników istnieje ficzer (w przepisach) pozwalający na
    > zaliczenie w koszty!

    Dokładnie, zakład jej refundował.

    Ale ja nie mówiłem konkretnie o zaliczaniu w koszty, lub nie, odpowiadałem
    tylko na sam zarzut że nie da się używać TYLKO przy pracy.
    Da się - przypadek z autopsji podałem.

  • 30. Data: 2008-07-21 08:28:32
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 10:11
    (autor Cavallino
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g61gc8$6v4$1@news.onet.pl>):

    > Ale ja nie mówiłem konkretnie o zaliczaniu w koszty, lub nie, odpowiadałem
    > tylko na sam zarzut że nie da się używać TYLKO przy pracy.
    > Da się - przypadek z autopsji podałem.

    Ale to przypadek dość rzadki.... Wręcz może jedyny na świecie. :D

    --
    Tristan