  • 31. Data: 2008-07-21 08:41:51
    Temat: Re: okulary dla informatyka - w koszty?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:g61hbg$94r$1@news.onet.pl...
    >W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 10:11
    > (autor Cavallino
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <g61gc8$6v4$1@news.onet.pl>):

    > Ale to przypadek dość rzadki.... Wręcz może jedyny na świecie. :D

    Nie sądzę.
    Okulista raczej nie był nim zaskoczony.

  • 32. Data: 2008-07-21 08:44:12
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 10:41
    wasz znak: <g61i4a$c3d$1@news.onet.pl>):

    > Nie sądzę.
    > Okulista raczej nie był nim zaskoczony.

    Hm.... Chyba psychiatra/psycholog. Bo przecie to, że komuś wzrok się
    pogarsza tylko w pracy, to chyba problem nie do końca okulistyczny? Raczej
    jakieś podłoże nerwowe lub coś w ten deseń.

    --
    Tristan

  • 33. Data: 2008-07-21 08:52:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > pogarsza tylko w pracy, to chyba problem nie do końca okulistyczny? Raczej
    > jakieś podłoże nerwowe lub coś w ten deseń.

    A Ty jesteś specjalistą od wzroku, że się tak autorytarnie wypowiadasz, czy
    tak na wszystkim ogólnie się znasz?

    Gdybyś trochę się zastanowił (polecam ZANIM się podobną bzdurę napisze) to
    byś wpadł na to, że oko się męczy, podobnie jak inne organy, oraz że stopień
    takiego zmęczenia przy 8 godzinnej pracy na kompie, jest nieporównywalny to
    8 h leżenia na leżaczku.
    A okulary mają to zmęczenie zmniejszyć.

  • 34. Data: 2008-07-21 09:22:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jul 2008, Cavallino wrote:

    > Ale ja nie mówiłem konkretnie o zaliczaniu w koszty, lub nie, odpowiadałem
    > tylko na sam zarzut że nie da się używać TYLKO przy pracy.

    To prawda, acz dyskusja idzie w stronę ortogonalną do pytania :)
    Przypadek "pracowniczy" nie jest skorelowany z przypadkiem właściciela,
    a fakt zakupu "tylko do pracy" nie jest skorelowany z prawem do zaliczenia
    w koszt.
    Koronnym dowodem są tu przypadki garniturów, podważane przez US, mimo
    twardego twierdzenia że kupione są "tylko do pracy".
    Fakt, że ktoś ubiorem zaspokaja potrzebę osobistą jest trudny do
    podważenia, nawet jeśli owo zaspokojenie ma miejsce w czasie pracy.
    A dowodem że nieprawdą jest jakoby "koniecznie miał być ganitur"
    są ostatnie przypadki "strajku ubraniowego" pracowników w urzędach
    tudzież oficjalne występy niejakiego Billa G. w koszulce polo :)

    > Da się - przypadek z autopsji podałem.

    Nie podważam :)
    Raczej starałem się zaznaczyć, że jest to przypadek odrębny od
    pytania o które poszło na początku.

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2008-07-21 09:25:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > O ile dla *pracowników* istnieje nieco rozwiązań prawnych, pozwalających
    > na zaliczenie tego i owego w koszty, to samego prowadzącego to
    > nie dotyczy.

    Czekaj, czekaj.

    Rozumując w ten sposób to krzesło kupione do pracy dla samego
    prowadzącego DG może wylecieć z kosztów bo w zasadzie prowadzący mógłby
    sobie siedzieć na podłodze "po turecku".

    Czy zatem poduszka rehabilitacyjna na której siedzę przy biurku i która
    pozwala mi spędzić przy tymże biurku więcej czasu niż kiedy siedzę bez
    poduszki - a co za tym idzie wygenerować większy przychód - jest KUP czy
    nie jest?

    A klęcznik do biurka - argumentacja jak wyżej - jest KUP czy nie jest?

    Oczywiście zakładam, że prowadzący nie kombinuje tylko rzeczywiście
    używa tego sprzętu wyłącznie w biurze do pracy.

    IMHO ponieważ potrafię wykazać związek pomiędzy zakupem tego sprzętu i
    przychodem oraz ponieważ taki sprzęt nie występuje jawnie w artykule 23
    PDOF to przyjmuję, że jest KUP.

    Artykuł 23, ustęp 1 punkt 49 oczywiście znam ale zakładam, że nie
    dotyczy tego przypadku.

    Jakiś konstruktywny sprzeciw?

    Piotrek

  • 36. Data: 2008-07-21 09:28:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jul 2008, Tristan wrote:

    > (autor Cavallino
    >
    > Hm.... Chyba psychiatra/psycholog. Bo przecie to, że komuś wzrok się
    > pogarsza tylko w pracy

    Tristan, a przy codziennych czynnosciach też się godzinami wślepiasz
    tak jak z nosem w monitorze?
    Oczywiście że okulary mogą byc dedykowane "do pracy przy kompie"
    (do czytania książki też się mogą wtedy nadać :P)
    Problem z KUP polega na tym, że jak się jest inwalidą (tak, wiem,
    oberwałeś za "niepolityczną niepoprawność" gdzieś tam, widać
    "rezolutnych inaczej" nie sieją ;>) to trzeba się z tym pogodzić,
    że laskę kupuje się na własny koszt.

    NaTemat:
    Państwo powinno pomóc w zaliczeniu tej laski do *ulg* (czego NIE
    robi), z podobnym skutkiem podatkowym zresztą, ale na pewno nie
    ma się to nijak do prawa zaliczenia jej w koszty.
    Inna kategoria oczekiwań :)

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2008-07-21 09:38:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > Koronnym dowodem są tu przypadki garniturów, podważane przez US, mimo
    > twardego twierdzenia że kupione są "tylko do pracy".

    Ale podważane dlatego że nie wolno w takim przypadku odliczać, czy też
    dlatego że nie wierzą, iż "tylko" do pracy?
    Obstawiam to drugie.

  • 38. Data: 2008-07-21 09:56:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 10:52
    wasz znak: <g61ioe$e14$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > stopień takiego zmęczenia przy 8 godzinnej pracy na kompie, jest
    > nieporównywalny to 8 h leżenia na leżaczku.

    No widzisz, to ja nie słyszałem o okularach zmniejszających zmęczenie i moi
    okuliści też nie. Również rzadko zdarzają się osoby, które leżą na leżaczku
    od razu po pracy i ich życie to praca-leżaczek-praca-leżaczek.

    --
    Tristan

  • 39. Data: 2008-07-21 09:57:56
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 11:28
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0807211122540.2096@quad>):

    > Tristan, a przy codziennych czynnosciach też się godzinami wślepiasz
    > tak jak z nosem w monitorze?

    No, codzienne czynności polegają na patrzenie na monitor :D
    Generalnie chyba rzadko się trafia taka przypadłość, że w pracy są okulary
    potrzebne, a w domu nie.

    --
    Tristan

  • 40. Data: 2008-07-21 09:59:48
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    > No i to powoduje że ja bym nie odliczał.

    Mąż zamówił te okulary, bo poprzednie po kilku latach użytkowania nieco się
    zużyły, ale po wymianie szkieł zamierza je nadal używać. Ciekawa jestem czy
    dałoby się w takim razie rozdzielić: stare - do użytku osobistego, a nowe -
    tylko do pracy. Myslisz, ze coś takiego byłoby sensowne, czy lepiej sobie
    darować?

    Pozdrawiam
    Barbara