  • 41. Data: 2008-07-21 10:03:06
    Temat: Re: okulary dla informatyka - w koszty?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 11:28
    > (autor Gotfryd Smolik news
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0807211122540.2096@quad>):

    > No, codzienne czynności polegają na patrzenie na monitor :D
    > Generalnie chyba rzadko się trafia taka przypadłość, że w pracy są okulary
    > potrzebne, a w domu nie.

    No popatrz, a mój tata właśnie ma okulary które używa *wyłącznie* w pracy.
    Tzn jest dalekowidzem i ma okulary tzw. do czytania. W pracy siedzi
    zagrzebany w papierach, po pracy w zasadzie nie ma kontaktu ze słowem
    drukowanym (jak mówi, wystarczająco się naczyta w robocie), a do tych
    krótkich chwil odczytania czy to olej czy ocet wystarczają mu same oczy i
    oddalenie butelki na długość ręki :). Wobec czego zostawia okulary w pracy.

    p. m.

  • 42. Data: 2008-07-21 10:05:47
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 12:03
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g61mvh$pqv$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

> [...]
    > krótkich chwil odczytania czy to olej czy ocet wystarczają mu same oczy i
    > oddalenie butelki na długość ręki :). Wobec czego zostawia okulary w

    I nie czyta nic? Ani w łykendy ani w wakacje? W pracy czyta, a w domu tylko
    ocet?

    --
    Tristan

  • 43. Data: 2008-07-21 10:16:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    >W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 10:52
    > (autor Cavallino
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <g61ioe$e14$1@news.onet.pl>):

    > No widzisz, to ja nie słyszałem o okularach

    No tak, to już jest koronny argument, skoro Ty nie słyszałeś, to na pewnie
    nic podobnego nie ma prawa istnieć.

  • 44. Data: 2008-07-21 10:19:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    macso pisze:
    > myślę że Twoje pytanie nie jest adekwatne do sytuacji informatyka
    > może to będzie lepsze :
    > czy można wrzucić w kosztykask dla budowlańca bez ktrego nie może pracować
    > ( na codzień rwnież go nosi)?
    Nie widzę tu podobieństwa. Budowlaniec wychodzi z pracy i zdejmuje kask,
    człowiek z wadą wzroku wychodzi z pracy, ale okularów nie zdejmuje. No
    chyba, że wady wzroku nie ma, a okulary to po prostu "zerówki" z
    odpowiednimi powłokami - wtedy można by się zastanowić, czy nie można
    ich podciągnąć pod jakiś sprzęt ochronny ;-)

    Maciek

  • 45. Data: 2008-07-21 10:19:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 12:16
    (autor Cavallino
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g61nmm$t3v$1@news.onet.pl>):

    > No tak, to już jest koronny argument, skoro Ty nie słyszałeś, to na pewnie
    > nic podobnego nie ma prawa istnieć.

    No tak, to już jest koronny argument, skoro Tobie się wydaje, że są okulary
    do zmniejszania zmęczenia, to na pewno są.

    --
    Tristan

  • 46. Data: 2008-07-21 10:19:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
    wiadomości news:g61mmk$q2i$1@news.onet.pl...

    > Mąż zamówił te okulary, bo poprzednie po kilku latach użytkowania nieco
    > się zużyły, ale po wymianie szkieł zamierza je nadal używać. Ciekawa
    > jestem czy dałoby się w takim razie rozdzielić: stare - do użytku
    > osobistego, a nowe - tylko do pracy. Myslisz, ze coś takiego byłoby
    > sensowne, czy lepiej sobie darować?

    Szukasz podkładki na uzasadnienie kosztu.
    Tyle że ja bym w to nie uwierzył, kontroler pewnie postąpi podobnie.

    Wybrać musisz sama.
    Chyba wiele nie ryzykujesz, w razie problemów wywali Ci to z kosztów i już.
    A może akurat przez 6 lat kontrola nie przyjdzie?

  • 47. Data: 2008-07-21 10:27:32
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Piotrek pisze:
    > Czy zatem poduszka rehabilitacyjna na której siedzę przy biurku i która
    > pozwala mi spędzić przy tymże biurku więcej czasu niż kiedy siedzę bez
    > poduszki - a co za tym idzie wygenerować większy przychód - jest KUP czy
    > nie jest?
    Idąc dalej tym tropem: czy barek z zapasem koniaczku, który pozwala w
    pracy spędzić więcej czasu (i być może wygenerować większy przychód) to
    jest KUP? Czy prenumerata "Sexy kociaczków" wpływająca dodatnio na
    samopoczucie - jakże ważne w prowadzeniu działalności to jest KUP itd
    itp ;-)

    > Oczywiście zakładam, że prowadzący nie kombinuje tylko rzeczywiście
    > używa tego sprzętu wyłącznie w biurze do pracy.
    A widzisz. Co innego jak kupisz takie coś do biura (i kontrola fizycznie
    to tam zastanie), a co innego jak masz biuro w kącie pokoju, a sprzęt
    wala się po mieszkaniu i okolicach ;-)

    Reasumując: bardzo dużo zależy od sytuacji, umiejętności logicznej
    argumentacji i dobrej woli kontrolera. Przy zaliczaniu do KUP trzeba
    więc ocenić swoje możliwości i wyliczyć co się bardziej opłaca :-)

    Maciek

  • 48. Data: 2008-07-21 10:33:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > okulary
    > do zmniejszania zmęczenia, to na pewno są.

    Ja mówię o stanie faktycznym, o tym co jest, za to Ty siejesz na lewo i
    prawo tym co Ci się wydaje, próbując zanegować fakty.
    Nie każdy ma taki odchył, więc nie wsadzaj mnie do jednego worka z sobą, już
    lepiej idź na nieposolne frytki.

  • 49. Data: 2008-07-21 10:37:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 12:33
    (autor Cavallino
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g61okv$cp$1@news.onet.pl>):

    > Ja mówię o stanie faktycznym,

    Więc powiedz jakie to okulary są antyzmęczeniowe? Pokaż przykład w Sieci
    albo receptę...

    > Nie każdy ma taki odchył, więc nie wsadzaj mnie do jednego worka z sobą,
    > już lepiej idź na nieposolne frytki.

    Dlaczego niesolone? Lekarz zalecił mi duże dawki soli. Za to nie zalecał
    oleju i frytek. Więc czemu życzysz mi źle?

    --
    Tristan

  • 50. Data: 2008-07-21 10:47:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciek,

    Monday, July 21, 2008, 12:19:16 PM, you wrote:

    > Nie widzę tu podobieństwa. Budowlaniec wychodzi z pracy i zdejmuje kask,
    > człowiek z wadą wzroku wychodzi z pracy, ale okularów nie zdejmuje.

    Masz bardzo małe pojęcie o wadach wzroku. Większość dalekowidzów w
    życiu codziennym nie używa okularów. Są im potrzebne jedynie do
    czytania/pracy przy komputerze. Natomiast osoby ze
    starczowzrocznością, bez względu na rodzaj korekcji potrzebują co
    najmniej dwóch par okularów ("do dali" i "do bliży"), żeby w ogóle
    fukcjonować.

    [...]

    --
    Best regards,