  • 11. Data: 2007-08-03 19:33:47
    Temat: Re: oryginal a kopia faktury
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-08-2007 o 20:26:03 <t...@o...pl> napisał(a):

    > Hm, a jeśli oferuję usługi poprzez internet, klient zaakceptował
    > regulamin w serwisie, gdzie jednym z punktów była informacja, iż
    > treści faktury VAT przesyłane są e-mailem i klienta obowiązuje
    > wydrukowanie faktury niezwłocznie po otrzymaniu albo inna sytuacja:
    > pytam się klienta: "Wydrukujesz?", on na to: "Wydrukuję." i jestem w
    > stanie udowodnić, że tak powiedział (czy napisał) a później okaże się,
    > że nie wydrukował, to jestem czysty?

    Nie, bo Ty odpowiadasz za wystawienie faktury. Do tego formalnie rzecz
    biorąc,
    wydruk faktury w innym dniu niż data wystawienia zapisana na fakturze, to
    przestępstwo :).

  • 12. Data: 2007-08-03 21:03:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Aug 2007, t...@o...pl wrote:

> [...]
    > treści faktury VAT przesyłane są e-mailem i klienta obowiązuje
    > wydrukowanie faktury niezwłocznie po otrzymaniu

    ...to w niczym nie zmniejsza to Twojej/naszej odpowiedzialności,
    ani cywilnej, ani *karnej*.
    Powierzający wykonanie czynności do której jest sam zobowiązany
    *nie zwalnia* się od odpowiedzialności za jej wykonanie!

    Zresztą dotyczy to i poważniejszych rzeczy - np. prowadzenia
    dokumentacji. Wbrew mniemamiu części "działaczy gospodarczych"
    powierzenie prowadzenia KPiR i ewidencji biuru rachunkowemu
    nie zwalnia ich od odpowiedzialności.
    Jak to piszę: "siedzieć pójdzie podatnik, być moze do spóły
    z księgowym, co najwyżej biuro zapłaci mu *odszkodowanie*".

> [...]
    > pytam się klienta: "Wydrukujesz?", on na to: "Wydrukuję." i jestem w
    > stanie udowodnić, że tak powiedział (czy napisał) a później okaże się,

    Trzeba DOPILNOWAĆ żeby tak zrobił - nieważne czy to Twój pracownik
    czy inna osoba, której "powierzyłeś"...

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-08-04 09:59:13
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To to raczej bezpueczne jest, problematyczna może być IMHO sytuacja
    > gdy kopia i oryginał są zupełnie różne, merytorycznych podstaw do
    > czepiania
    > się nie widzę, natomiast mam obawy co do reakcji co niektórych służbistów.

    Sluzbista sluzbista, ale jak przyjdzie kontrola to nawet nie beda wiedzieli
    jak wyglada oryginal przeciez. W segregatorze sa tylko kopie ;)

    --
    pozdr,
    ewka

  • 14. Data: 2007-08-04 10:04:52
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0708032035050.3712@athlon64...

    > Ja uznałem że szkoda czasu i pieniędzy.
    > Dlaczego?
    > Statystycznie 99++% listów dochodzi, a priorytet "zwyczajny" idzie
    > całkiem zgrabnie. Jak go nie ma na 3. dzień to wysyła się duplikat
    > i tyle.
    > Zakładam że mowa o klientach ktorzy nie będać CHCIELI się wyprzeć
    > otrzymania f-ry, tzn. o "normalnych ludziach" :)

    Kazdy ma prawo tak jak uwaza zrobic, stwierdzilam, ze skoro tak malo sie ich
    wysyla poczta, bo wiekszosc idzie razem z paczka, jesli jest to maly towar,
    albo osobiscie jak sie towar dostarcza, to nie jest to taki wydatek. Czas -
    ja mam poczte po drodze jak jade do domu wiec tez nie problem, kolejka max 2
    os. Na szczescie w mojej branzy wspolpracuje sie z wiekszymi firmami i
    powaznymi ludzmi wiec problemu z wyparciem sie otrzymania faktury jeszcze
    nie doswiadczylam ;) Choc mam dwie firmy, ktore niespecjalnie spiesza sie z
    zaplata, ale na szczescie to byly same akcesoria na pare groszy wiec moge
    jeszcze troche poczekac, a na przyszlosc tylko przedplata badz duza wieksza
    marza, bo to przeciez jak kredyt ;)

    --
    pozdr,
    ewka

  • 15. Data: 2007-08-04 12:28:23
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 4 sierpnia 2007 11:59
    (autor ewka
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f91ipb$dhu$1@news.onet.pl>):

    > Sluzbista sluzbista, ale jak przyjdzie kontrola to nawet nie beda
    > wiedzieli jak wyglada oryginal przeciez. W segregatorze sa tylko kopie ;)

    Chyba że wyślą pająka krzyżaka sprawdzić czy wzmiankowany łoryginał u
    nabywcy znajdywa się u sprzedawcy (no bo jak np. nie znajdywa to nabywca
    beknie)
    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 16. Data: 2007-08-04 16:16:38
    Od: "Jerzy" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ewka" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Sluzbista sluzbista, ale jak przyjdzie kontrola to nawet nie beda
    > wiedzieli jak wyglada oryginal przeciez. W segregatorze sa tylko kopie ;)

    No więc masz do czynienia ze służbistą i on znaczy ja na kontrole
    przyszedłbym z kserem oryginału bo na tym polega kontrola w dwóch firmach .
    Nie czepiałbym się wyglądu /firmówki / faktury , ale czepiałbym się różnic w
    umiejscowieniu danych na papierze - kopia moi panowie to kopia , no a już
    szczeg. bym sie czepiał gdyby wartości wynikające z faktur były różne -
    pozdrawiam i radze nie kombinować w ten sposób - zawsze wyjdzie jeśli jest
    na to materialny dokument

  • 17. Data: 2007-08-04 20:36:57
    Od: "bbl" <b...@y...com>

> [...]
    > Pisząc wprost - nie warto, chyba że się umówisz z klientem że nie wygada
    > i masz do niego zaufanie że wydrukuje oryginał

    Czyli nie moge bo musi być podpis elektroniczny e-podpis, certyfikat. Dobrze
    rozumiem?

  • 18. Data: 2007-08-05 17:20:41
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 04-08-2007 o 22:36:57 bbl <b...@y...com> napisał(a):

    > Czyli nie moge bo musi byae podpis elektroniczny e-podpis, certyfikat.
    > Dobrze
    > rozumiem?

    Tak

  • 19. Data: 2007-08-05 17:24:40
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 04-08-2007 o 18:16:38 Jerzy <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie czepia?bym si? wygl?du /firmówki / faktury , ale czepia?bym si?
    > ró?nic w
    > umiejscowieniu danych na papierze - kopia moi panowie to kopia

    No i właśnie - skoro kopia to kopia, to jeśli na kopii brak słowa ORYGINAŁ
    to już jest sfałszowana kopia, a jeśli jest oryginał przekreslony to
    jest niedopuszczalne skreślenie a do tego dalej kopia jest inna niż
    oryginał.

  • 20. Data: 2007-08-07 07:44:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Aug 2007, t...@o...pl wrote:

> [...]
    > jest niedopuszczalne skreślenie a do tego dalej kopia jest inna niż oryginał.

    Chyba za dużo wymagasz od naszych ustawodaffcuf! :P
    Wydawało by się, że to co piszesz jest logiczne...

    pzdr, Gotfryd