    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: osoba współpracująca - ZUS a KRUS
    Date: Sun, 25 Nov 2007 11:25:49 +0100

    Dnia Sat, 24 Nov 2007 12:13:58 +0100, s...@a...pl
    napisał(a):

    > Hmm, ten limit...
    > Wspólność majątkowa jest. Działalność jest prowadzana przez niego. Zeznanie
    > podatkowe wspólne, podatek wychodzi powyzej tej kwoty. Teraz:
    > - podatek płacony dzieli się na 2 i jeśli ta 1/2 nie przekracza 2528,- można
    > zostać na KRUS
    > - podatek dzieli się na liczbę osób współpracujących i jeśli ta część nie
    > przekracza 2528,- można zostać na KRUS
    > - wogóle podatek z DG jego jest brany pod uwagę jesli nie przekracza 2528,-
    > ona może zostaćna KRUS.
    > - czy jeszcze inna metoda ustalenia tej kwoty?

    Słuchaj, może to z mojej strony nadinterpretacja, ale ja się doczytałam, że
    do tego jest potrzebne zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o podatku z
    działalności gospodarczej. O zaświadczeni występuje ona - dochodu z DG
    brak, podatku też - fajnie by było, prawda? ;>

    A tak naprawdę to nie wiem, co dalej. Oglądałam wzór tego oświadczenia,
    które należy złożyć i tak mi się nasunęło, że ten podatek to wg mnie albo
    wcale nie powinien być liczony dla współpracującej, albo cały. Podzielony
    przez dwa jakoś mi nie pasi.
    Przy czym to tylko moje widzimisię ;)

    Oświadczenie jest tu
    http://www.krus.gov.pl/zadania-krus/ubezpieczenie-sp
    oleczne/podleganie-ubezpieczeniu/
    Choć nieczego nowego nie wnosi.

    W sumie jestem ciekawa, co dalej. Jak się dowiesz, napisz, może się przydać
    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna :)